آریا بانو

آخرين مطالب

شوهرم معنای محبت و توجه را نمی داند اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - شوهرم معنای محبت و توجه را نمی داند
١٩٢
٢
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/5765047
-->
مشاوره24/ سوال: من 27ساله هستم و همسرم 31سالشه. دو تا فرزند دختر4و پسر2ساله دارم. من تک دختر خانوادم هستم و درس خوندم همسرم کارگر شرکت هست و حقوقش کارگری هست. ما به دلیل حمایت نکردن پدرشوهرم از اول زندگیمون رو با کلی قسط و قرض شروع کردیم و مستاجریم هنوزم داریم قسط می دیم. همسرم غیر از شرکت با اسنپ هم کار می کنه. خداشاهده تو همه این سالها با همه جور نداری سختی مشکلات نیش و کنایه ها و سرزنش های خانواده ها ساختم وهیچی نگفتم همه جا پشت شوهرم بودم همه جا حواسم بهش بوده تاجایی که بلد بودم توان داشتم بهش محبت کردم از خودمو زندگیم مایه گذاشتم براش… ولی اون اینجوری نیس یکبار ازم قدردانی نکرده یکبار کنار اسمم یک جان نذاشته یکبار نشده باهام محبت آمیز حرف بزنه، نشده دعوامون بشه اون پیشقدم بشه همیشه طلبکاره تا زمانی منو می خواد که واسش کارشو انجام بدم مشکلشو حل کنم… بارها پیشش دردودل کردم از اینکه چقدر دوستش دارم گفتم از اینکه دلم می خواد تنهام نذاره همه جا تکیه گاهم باشه گفتم گریه کردم ولی تهش به حرفام میگه چرت و پرت. همیشه جوری که اون خواسته پوشیدم و راه رفتم تو هیج جا تحسینم نکرده ولی واسه فالورهای دخترش کامنت زیبا و خوشگل و عالی میزاره. اخیرا اصلا حتی بیمار شدنم هم واسش مهم نیست توجه نمی کنه ازش می پرسم چرا اینجوری رفتار می کنی من کاری کردم؟ مشکل یا خطایی داشتم؟ میگه من کاری نکردم من رفتارم خیلی هم خوبه. حتی بارها خواستم عضو کانال همسرانه کنمش که یکم رفتارشو اصلاح کنه میگه من عالی ام مشکلی ندارم. سر کوچکترین مسائلی یک دفعه لج می کنه واسش ناراحت شدن هیچکس مهم نیست. محبت کردن توجه کردن واسش بی معنیه فکر می کنه همه چیز خرید کردن و سکس داشتنه.
دلارام جمعیان ( روانشناس بالینی،دانشگاه علامه طباطبایی تهران)
با سلام خدمت شما دوست عزیز
سوالی دارم از شما و اونم اینکه نحوه آشناییتون و ازدواجتون به چه شکل بوده و مشکلاتی که در دوران آشنایی و عقد داشتید حول محور چه موضوعاتی بود و چه‌طور حل می کردید مشکلاتتون رو؟ و ویژگی‌های ایشون رو متوجه شده بودید توو این زمینه‌ها؟ از این جهت که این سبک رفتاری بخشی از شخصیت ایشون هست، چیزی نیست که به یک باره بوجود آمده باشه بنابراین نکته ای بوده که از نظر ملاکهای پیش از ازدواج محل بررسی داشته.. و نکته مثبت ازدواجتون چی بوده؟ به نظرم خوبه این سوالات رو برای خودتون دوباره مرور کنید تا به بینش عمیقتری برسید.
اینجوری که از زاویه دید شما داریم مسئله رو میبینیم، یا ایشون هیچ درک و بینشی به کارشون ندارن یا براشون اهمیتی نداره که این همون مسئله هدف از ازدواجشون هست.
اما در مورد سبک رفتاری خودتون، چه طور میشه که با وجود اینکه توو این چندسال همیشه شما تلاش کردید و کوتاه اومدید و با اینکه ایشون رفتارشون رو تغییر ندادن، باز شما همچنان کوتاه میایید و خودتون رو بیشتر از گذشته قربانی و دلسرد می کنید؟
راه حلی که به شما پیشنهاد می کنم این هست که ایشون رو به دلیل تمام رفتارهای آزاردهندشون که موجب نارضایتی شما در زندگی شده با لحن آروم اما مقتدر بدون درنظر گرفتن اینکه آیا اینبار به شما توجه می کنن یا نه، صرفا از موضع خودتون باهاشون درمیون بگذارید و به صورت حضوری به زوج درمانگر مراجعه فرمایید چون این مسئله نیاز هست که با خود ایشون هم صحبت بشه.
مهدی وفانوش ( مشاور و رواندرمانگر دانشگاه علامه طباطبایی )
با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز
به نظر می رسه که شما جایگاهی که باید نزد همسرتون داشته باشید جایگاهی نیست که مورد احترام و ارزش باشد و بر اساس دیدگاههای جنسیتی همسرتون ، فقط شما در جایگاهی هستید که نیازهای ایشان را برآورده کنید و در زندگی با همه فداکاریهایی که انجام میدهید کمترین خواسته را داشته باشید. البته این ذهنیتی که همسر شما داشته اند علاوه بر تجربیات زندگی والقا دیگران توسط کارها و رفتارهای شما نیز تقویت شده است و خود شما بدون یک رفتار جرات ورزانه و قاطعانه این دیدگاهها رو به نوعی تقویت کرده اید.
شما می تونستید در عین احترام و محبت به ایشان سعی می کردید که ایشان نیز به شما و خواسته هاتون احترام می گذاشتند و در صورتیکه این احترام رو برای شما قایل نمی شدند پیامدهایی رو برای این نوع رفتارشون می گذاشتید و شما نیز بعضی خواسته های ایشان را برآورده نمی کردید. اینگونه همسر شما یاد می گرفت که در این رابطه فقط نیازهای ایشان نباید برآورده شود و فرد مقابل نیز خواسته ها و نیازهایی را دارد که باید برآورده شود.
انجام این تغییر در حال حاضر حتما برای شما هزینه هایی خواهد داشت و شما رو دچار مشکل خواهد کرد. اما باید دست به انتخاب بزنید و یا همین روال قبلی رو ادامه بدهید و در یک امنیت و آرامش اما بدون عزت نفس و بدون برآورده شدن خواسته هاتون زندگی بکنید و یا نه رفتارهایی تازه انتخاب بکنید و بر اساس این رفتارها به خواسته های خودتون دست پیدا کنید اما در عوض هزینه ها و تاوانهایی رو هم بپردازید. این انتخاب رو فقط خود شما بر اساس شرایط زندگیتون و بر اساس ویزگیهای شخصیتتون باید انجام بدهید و هیچ کس نمی تواند به شما بگوید کدام انتخاب رو انجام بدهید و فقط می توان گفت انتخابی رو انجام بدهید که برای شما بیشترین سود و کمترین زیان را داشته باشد. خوشبخت و سرفراز باشید./

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/220078/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عوارض و درمان مکیدن انگشت کودک

راه های شناسایی بیش فعالی در کودکان

شناخت کودکان از خود

در مورد گفتاردرمانی چه میدانید؟

اسباب بازی های مناسب کودکان پیش دبستانی

کار کودکان در منزل،درست یا غلط؟

چه عاملی باعث ایجادحسادت فرزندان میشود؟

کودکان را برای روبه رو شدن با حوادث آماده کنیم

با کودک بدزبانم چطور رفتار کنم؟

با کودکم بعد از طلاق چطور رفتار کنم؟

افسون‌شدگان کوچک موبایل

آزمونی برای تشخیص کودکان بیش فعال

وقتی که کودکان مان دعوا می کنند

دلایل داشتن یا نداشتن فرزند دوم !

پاداش و محرومیت را فراموش نکنید

آموزش معذرت خواهی به کودک

افزایش حس مسئولیت پذیری با تقویت وجدان

نقش مادر در سخن آموزی کودک

گریه نوزادان را ترجمه کنید

آیا می خواهید فرزندتان نابغه باشد؟

چه زمانی به خواسته کودک نه بگوییم؟

کودکان متولد خرداد را اینگونه بشناسید !

از فرزند خود یک نابغه بسازید

30 کار که کودکان قبل از 12 سالگی باید ...

اضطراب جدایی را در کودکتان را از بین ببرید !

کودکان کار

تولد فرزند دوم چه تاثیری بر خانواده دارد؟

چگونه کنجکاوی کودک خود را تحریک کنیم؟

عوامل مختلف در دیر به حرف افتادن کودکان

آموزش رفتار به کودکان نوپا!

حفظ آرامش در هنگام برخورد با فرزند؟

نکاتی که قبل از تولد فرزند دوم باید به آن توجه داشت

استرس مغز کودکان را تغییر می‌‌دهد

روانشناسی کودک از روی نقاشی

اصولی برای سرگرم کردن کودک!

برای تقویت ذوق شعری فرزندان‌مان چه کنیم؟

تربیت خاموش و زیر پوستی

دوستان خیالی فرزندم

چرا بچه ها ناخن می جوند؟

9 قدم برای آسان کردن اولین جدایی والدین از کودک

بچه ها را تهدید نکنید، لجباز می شوند!

ارزش پول در زندگی کودک

انتخاب هدفمند اسباب بازی کودکان

چرا کودکان از دکتر رفتن مى‏ترسند؟

بازی های کامپیوتری خوب یا بد!

چرا کودک دلبندمان گاز می گیرد؟

چگونه پاسخ کودکان را درباره خدا درست جواب دهیم؟

چرا کودکم بی احترامی می کند؟

راز های مبارزه با بدخوابی کودکان

عزت نفسی که ته‌نشین می شود