آریا بانو

آخرين مطالب

شفاخونه/ 7 داروی طبیعی برای عصبانیت پزشکي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - شفاخونه/ 7 داروی طبیعی برای عصبانیت
٢١
٠
سلامانه / اگر اغلب به دلیل عصبی بودن از درد معده رنج می‌برید ، از خواص ریحان برای بهبودتان استفاده کنید. حتی می‌توانید با استفاده از این گیاه پستو تهیه کنید تا از اثرات آن بهره مند شوید.
عصبی بودن شرایطی است که می‌تواند با علائم اضطراب ، استرس ، تحریک پذیری همراه باشد. اگر غالباً از این بیماری رنج می برید بهتر است از این هفت داروی اعجاب‌انگیز استفاده کنید.
1. اسطوخودوس
اسطوخودوس گیاهی است که از زمان‌های بسیار قدیم به عنوان داروی آرام‌بخش استفاده می‌شده است. در حقیقت ، مردم برای لذت بردن از رایحه آن ، آن را به آب گرم حمام‌ها اضافه می‌کردند و در عین حال از تمام خواص آن بهره می‌بردند.
می توانید پارچه متخلخل تهیه کنید و آنها را با گل‌های اسطوخودوس پر کنید. آنها برای قرار دادن دذ آب حمام شما بسیار مناسب هستند.علاوه بر این ، می توانید از اسانس اسطوخودوس برای استفاده راحت‌تر یا کاربرد موضعی استفاده کنید.
2. ریحان
ریحان گیاهی بسیار معطر است که اغلب در پخت و پز مورد استفاده قرار می‌گیرد. خاصیت کمک به هضم غذای این گیاه بسیار شناخته شده است. این برای افرادی که هنگام عصبانیت از معده درد رنج می برند بسیار مفید است. این اتفاق اغلب در شرایط استرس زا رخ می دهد.شما می توانید دم‌نوش گیاهی ریحان را بنوشید یا به راحتی از ریحان تازه و خام در سالادها ، سس ها ، کرم ها استفاده کنید.علاوه بر این ، می توانید یک سس پستو تهیه کنید یا حتی از یخ‌زده آن استفاده کنید.
3. برگاموت
اسانس برگاموتی که در ادکلن ها و عطرها استفاده می شود از پوست درخت نارنج تلخ به دست می آید. به همین دلیل ، به دلیل وجود مرکبات و عطرهای تازه کننده آن که به احساس شادی کمک می کند.
این روغن می‌تواند به شما در مقابله با درجات خفیف عصبانیت به روش طبیعی کمک کند. اگر عطر را دوست دارید می توانید روزانه از آن به عنوان عطر استفاده کنید یا آن را به مواد نرم کننده پارچه یا خوشبو کننده هوا اضافه کنید.
4- پونه کوهی
پونه‌کوهی یا همان اورگانو یک ادویه محبوب در سراسر جهان است. در طب قدیم ، پونه کوهی بیش از همه به عنوان یک داروی هضم و همچنین به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی مورد استفاده قرار می گرفت.امروزه به دلیل عطر و طعم فوق العاده ای که به مواد غذایی می بخشد ، در بسیاری از کشورها به عنوان چاشنی مصرف می شود. با این حال ، دیگر استفاده دارویی از آن مرسوم نیست.دم‌نوش پونه کوهی یک راه حل طبیعی عالی برای آرام کردن عصبانیت ، اضطراب یا استرس به صورت تدریجی و بدون عوارض جانبی است.اگر تصمیم به استفاده از روغن این گیاه دارید ، می توانید آن را با روغن اسطوخودوس ترکیب کنید تا اثرات آرامش بخش آن بیشتر شود.
5- پرتقال
پرتقال ها با داشتن رایحه ای دلپذیر ، شیرین و با طراوت ، یکی از بهترین داروهای طبیعی برای عصبی بودن هستند. در حقیقت ، به طور کلی ، مرکبات از این نظر بسیار مفید هستند.توصیه می کنیم از پوست پرتقال استفاده کنید ، زیرا حاوی بسیاری از مواد مغذی غلیظ و بسیار معطر است.می توانید دم‌نوش ، آب میوه یا اسموتی آن را تهیه کنید. همچنین می توانید پوست پرتقال را رنده کنید و آن را در فریزر نگه‌داری کنید تا هر زمان که بخواهید در دسترس داشته باشید.
6. بابونه
اگر احساس عصبی شده‌اید و دارو اعصاب در دست ندارید ، دم‌نوش بابونه همیشه گزینه خوبی است. این دم‌نوش گیاهی بسیار آرامش‌بخش است و در عین حال به تسکین درد خفیف نیز کمک می‌کند. بنابراین ، این دم‌نوش گزنیه بسیار مناسبی برای همراه داشتن در همه زمان‌ها است.
همچنین می‌توانید از اسانس بابونه به عنوان عطر خانگی استفاده کنید. اگر آن را با روغن گیاهی دیگری مانند نارگیل ، بادام ، زیتون ، کنجد یا جوجوبا مخلوط کنید ، می توانید از این مخلوط به عنوان روغن ماساژ برای افزایش آرامش استفاده کنید.
7. آنجلیکا
آنجلیکا به واسطه تأثیرات هضم کننده و آرامش بخشش معروف است. با این وجود ، باید اطمینان حاصل کنید که از انواع چینی آنجلیکا یعنی (angelica sinensis) استفاده می کنید ، این گیاه است که دارای خواص دارویی است. از ریشه آنجلیکا در هند برای درمان اختلالات عصبی مانند صرع استفاده می شد.
خواص آرام بخش آنجلیکای چینی برای معالجه عصبی ، اضطراب ، استرس ، بی خوابی و حتی میگرن بسیار عالی است.اگر می خواهید تاثیر این گیاه را افزایش دهید ، دم‌نوش گیاهی آنجلیکا را با پوست بابونه و پرتقال تهیه کنید. علاوه بر این ، اگر چای خود را با عسل طبیعی زنبور عسل شیرین می‌کنید ، اثر آرامش‌بخش‌تری خواهید گرفت.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/215191/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شما یک درونگرای مضطرب هستید!

6 ویژگی محیط کاری ناسالم

چرا آدم‌های باهوش کمتر می‌توانند شاد باشند؟

دیگر نیازی به سحرخیزی نیست!

نکات کلیدی در هنر عذرخواهی

چیز‌های عجیبی که باعث اضطراب می‌شوند

غم و اندوه با بدن‌تان چه می‌کند؟

یک تمرین ساده و رایگان برای تقویت خلاقیت

چرا گاهی فراموشکار می‌شویم؟

احساس تنهایی از تنها زندگی کردن خطرناک‌تر است

این سرنخ‌های ظریف افسردگی را نادیده نگیرید

مجردها خوشبخت واقعی هستند یا متاهل ها؟ واقعیت کدام است؟

خودکشی در افرادی با این نشانه ها زیاد است

چرا دچار افسردگی صبحگاهی می‌شویم؟

6 مهارت که موفقیت شغلی تان را برای همیشه تضمین می کند!

خانواده پر استرس دارای چه نشانه هایی است؟

عشق از نگاه بچه ها

استرس مزمن و راه‌های غلبه بر آن

چرا دست از دروغ گفتن بر نمی‌داریم؟

روان آزار کیست و اکثراً چه شغلی دارد؟

6 سبک شخصیتی مسافران هواپیما؛ شما کدام یک هستید؟

3 تمرین تنفس برای کاهش اضطراب

استرس روانی با از دست دادن بینایی مرتبط است

گوشه گیری و انزوا طلبی چیست؟

با آدم‌های منفی، چگونه رفتار کنیم؟

روانشناسی رنگ ها: 4 رنگ اصلی چه تاثیری بر شما می گذارند؟

استرس واگیر دارد، چطور آن را نگیریم؟!

عادت‌های مضر برای هوش و حافظه

آیا بدون ازدواج خوشحال‌تریم؟

کشف نوع جدیدی از افسردگی توسط دانشمندان ژاپنی

خشکاندن ریشه های افسردگی با غذای سالم

چرا بی‌دلیل عصبانی می‌شویم؟

چرا دلمان تنگ می‌شود؟

اثرات استرس بر جسم و روح شما

خانواده و بحران های نوجوانی

چرا بداخلاق و حساس می‌شویم؟

افراد مذهبی عمری طولانی تر دارند چرا؟

غصه چاقتان می‌کند یا لاغر؟

افکار وسواسی: یکی از نشانه‌های متداول اضطراب

چرا امروز و فردا می‌کنیم؟

احساس تنهایی چه خطراتی برای سلامتی دارد؟

چگونه با افسردگی بعد از سوگ مقابله کنیم؟

6 قضاوتی که دیگران در نگاه اول درباره ما می کنند

چگونه خلاقیت نهفته‌تان را پدیدار کنید؟

دوست‌ داشتنی بودن در اجتماع را با 12 مهارت تجربه کنید

کلاستروفوبیا یا تنگناهراسی چیست؟

از افسردگی تا بدبینی؛ افکار منفی دقیقا چه تأثیری بر بدن دارند؟

شایع‌ترین علائم جسمیِ افسردگی

رفتار ایذایی چیست؟ با انواع اختلالات آن آشنا شوید

فواید جدید خشم از دیدگاه روانشناسی چیست؟