آریا بانو

آخرين مطالب

معرفی ایلی صعب خانه داري

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - ایلی صعب (الی ساب) طراح لباس لبنانی از پیشگامان طراحی لباس‌های سفارشی در اروپا است. لباس‌های باشکوه و پر از جزئیاتی که او طراحی کرده است موجب شهرت روز افزون وی شد. در این مطلب از مجله دنیای مد بیوگرافی و کارهای الی ساب را بررسی می‌کنیم.
بیوگرافی ایلی صعب
ایلی صعب ( Elie Saab ) در 4 ژوئیه سال 1964 در حاشیه جنوبی شهر بیروت لبنان و در خانواده‌ای کاتولیک بدنیا آمد. او فرزند ارشد خانواده هفت نفری‌اش بود. صعب از سنین نوجوانی علاقه و استعداد خود را در زمینه طراحی لباس و مد نشان داد. او در دوران کودکی با مدل قرار دادن خواهرهایش و با الهام از کمد لباس مادرش طرح‌هایی را خلق می‌کرد.
تاسیس برند ایلی صعب
وی در سال 1981 برای تحصیل در رشته طراحی لباس به پاریس رفت، ولی شوق فراوانش به طراحی و دوخت لباس موجب شد که در سن 18 سالگی به بیروت بازگردد و در سال 1982 اولین کارگاه هنری خود را با 15 کارمند راه اندازی کرد. لباس‌هایش تلفیقی از مُدهای شرقی و غربی بودند.

فعالیت حرفه ای الی صعب
الی صعب در همان ابتدا هدف خود را مشخص کرده بود و تمرکزش را بر روی طراحی و دوخت لباس های شب و لباس‌های مجلسی گذاشته بود. در دهه 80 لباس‌های او توجه افراد سلطنتی را به خود جلب کرد و همین موضوع باعث محبوبیت و شهرت روزافزون وی شد.

موفقیت و شهرت ایلی صعب
او در سال 1997 اولین نمایش مد خود را برگزار کرد و اولین طرح غیر ایتالیایی بود که عضو انجمن ایتالیایی Camera nazionalle della moda شد. یک سال بعد او اولین مجموعه از لباس‌های آماده خود را به نمایش گذاشت.
او اولین طراح لبنانی بود که توانسته بود برای بازیگری در اسکار (هالی بری 2002) لباس طراحی کند. همین مسئله باعث شد رسانه‌ها توجه ویژه‌ای به او نشان دهند و مصاحبه‌های او در مجلات به چاپ رسید.
در سال 2003، او اولین طراح عرب بود که به عضویت در «Chambre Syndicale de la Haute Couture»، شورایی که مدیریت صنعت مد در فرانسه را به عهده دارد، پذیرفته شد.
تا سال 2010 او برای تعداد زیادی از بازیگران مطرح برای حضور در مراسم‌های فرش قرمز لباس طراحی کرده بود. همچنین طراحی لباس استفانی دولانوی دوشس لوکزامبورگ را نیز برعهده داشته است.

ادغام سبک شرقی و غربی
الی ساب با الهام از مدهای شرقی و غربی و تلفیقی از این دو مد، استایلی جذاب و چشمگیر را برای طراحی‌ها و لباس‌هایش انتخاب کرد. او از مواد و پارچه‌های مجلل و گرانبها مثل تافته و اورگانزا و ساتن برای دوخت لباس مجلسی استفاده می‌کند، شاخص وی استفاده از تزئینات فراوان و لوکس، البته تا جایی که توی ذوق نزند، است.
لباس‌های شب و لباس‌های عروس تزئین شده و پوشیده از کریستال Elie Saab ، شاهزادگان و افراد مشهور را به سمت خود جلب می‌کند. شعبه لباس آماده پوشیدن او هم با استفاده از حریر و ابریشم‌های رنگی روشن، مروارید‌‌دوزی و تورهای قلابدوزی شده، از حس زیباشناختی و زنانه مشابهی برخوردار است.
ویژگی طراحی لباس الی ساب
از ویژگی‌های بارز لباس‌های طراحی شده توسط الی صعب می‌توان به استفاده از پارچه‌های گران قیمت، مروارید، کریستال، نخ و نوارهای ابریشمی و قلاب دوزی با جزئیات فراوان اشاره کرد که به سرعت شهرت وی در بیروت گسترش یافت.
به همین دلیل قیمت لباس هایی که الی صعب طراحی و آماده می کند، بسیار بالاست و تنها قشر مرفه جامعه می توانند از لباس های او استفاده کنند. جالب است بدانید ظرافت طراحی های الی صعب تا حدودی شبیه به طراحی های زهیر مراد است. این دو طراح لبنانی در سال‌های اخیر توانسته‌اند جایگاه خوبی را در میان طراحان بزرگ دنیا به دست آورند.
عطر و ادکلن الی ساب
الی صعب بیشتر به خاطر طراحی لباس های شب و اوت کوتور ، معروف است، اما او در برند خود خط تولید کیف و کفش و عطر و … نیز دارد. در سال 1998، لباس‌های آماده (Ready to Wear) خود را به نمایش گذاشت. در همین سال بود که با همکاریBeaute prestige international ، خط تولید عطر و لوازم آرایشی را راه اندازی کرد.
برند الی سعب، اولین محصول خود را با نام عطر له پقفوم (Le Parfum) در سال 2011 معرفی کرد. برند الی ساب در بازه زمانی 2011 تا 2013 دارای 3 عطر در برند خود است.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/214554/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

از بهداشت روانی در محیط کار چه می دانید؟!!

باورهای غلط در مورد افسردگی

پس از پیشرفت‌، با همکاران حسودمان چه کنیم؟

اُتیسم بیماری نیست!

با این ماده معدنی افسردگی را از پا در آورید

چطور در کار گروهی موفق باشیم؟

چگونه زنی جذاب و زیبا باشیم؟

زنان دو برابر مردان دچار آلزایمر می شوند، چرا؟

اشتباهات رایج در یک رابطه عاطفی

افراد موفق قادرند بیشتر به چیزهایی که دارند توجه کنند تا چیزهایی که ندارند

همه چیز درباره اضطراب و بدبینی

تاثیر شادی بر روی ژن ها

مدیریت زمان در محل کار با چند توصیه کاربردی

تفکر نقادانه؛ مهارتی که خیلی ها ندارند

در این ساعت خلق و خوی آقایان تغییر می‌کند!

نشانه های «اعتماد به نفس پایین» و راه حل آن

معجزه ابراز احساسات!

بی سوادی عاطفی چیست؟ نشانه های آن را بشناسید

دوست بد شما این نشانه ها را دارد!!

روش‌های تقویت حافظه

پارانویا و افسردگی، عوارض خاموش کم خوابی

گوشه‌گیری نوجوانان را جدی بگیرید

اگر از دنده‌ی چپ بلند شدید، چه بکنید؟

صدماتی که وسواس داشتن به روح و روان خانم‌ها می‌زند

اغلب اختلالات روان قبل از 14 سالگی آغاز می شوند

افسردگی نتیجه فرار از زندگی رنگی

چرا نمی‌توانم از تو بگذرم؟

افسردگی فصلی چگونه روی ما تاثیر می گذارد؟

این علائم نشان می دهند، در یک خانواده‌ی سمی بزرگ شده‌اید

بهترین روش‌های رفع استرس و اضطراب

غلبه بر افسردگی، چگونه یک مدیر را قوی‌تر کرد؟

چگونه خشم خود را در خیابان کنترل کنیم؟

دروغ گویی موجب بیماری های جسمی هم می شود

نشخوار ذهنی تلفنی مطلقا ممنوع

چرا ایرانیان از رنگ های شاد استفاده نمی کنند؟

چگونه عادت‌های بد را ترک کنیم؟

چگونه رفتارمان پُر از اعتماد به نفس باشد؟

دلیل همیشه دیرکردن افراد چیست؟

اگر افسردگی و اضطراب دارید این خوراکی‌ها را نخورید

بیماری های روانی که قدرت فوق العاده ای به مغز شما می بخشند

اضطراب و دلهره پاییزی واقعی و قابل درمان است!!

با 10 راهکار عالی برای مقابله با احساسات منفی آشنا شوید

این موارد را هرگز در شبکه های اجتماعی به اشتراک نگذارید!!

رفتارهایی که از پدر و مادر به ارث می بریم

چرا بعد از یک روز پراسترس نمی توانیم شب راحت بخوابیم؟

درمان افسردگی با قارچ‌های جادویی

آیا زنان خودخواه‌تر از مردان هستند؟

سنگ صبور بودن هم اندازه دارد!

ویژگی هایی که باعث می شوند افراد مجذوبمان شوند

اختلال خود زشت پنداری! مهربان‌تر به آینه زل بزن