آریا بانو

آخرين مطالب

عضو شورای شهر تهران:

شهر را باید به مردم بسپاریم اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم مشارکت مردم برای حفظ فضای سبز و احیای بافت‌های تاریخی گفت: باید شهر را به مردم بسپاریم.

به گزارش ایسنا، احمد مسجدجامعی در آئین بهره‌برداری از پنجمین نشان ویژه بانوان که به نام مرضیه حدیدچی (دباغ) نامگذاری شده است، گفت: در مدیریت جدید شهری موضوع باغات مورد توجه قرار گرفته است و در تهران‌گردی‌ها نیز زمانی که به باغات مشجر کن سر زدیم.،مشاهده کردیم که درختان میوه بسیاری بود و زمانی این محدوده میوه تهران را تامین می‌کرده و به نوعی کن تولید کننده میوه بوده است و در طرشت فعلی این میوه‌ها به بازار تهران عرضه می‌شده است.
وی افزود: فضای فعلی طرشت همچنان مشجر مانده البته آسیب‌های بسیاری ظرف سال‌های گذشته به آن وارد شده است. سال‌های گذشته در کمیسیون محیط زیست حفظ این فضاها در قالب مصوبه‌ای به شورای عالی شهرسازی ارسال شد و در آنجا نیز به تصویب رسید.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: بی‌تردید ما باید شهر را به مردم بسپاریم، نه اینکه شهر را از مردم بگیریم و باید در مقابل آنان پاسخگو باشیم. امروز خانه‌های تاریخی توسط خود مردم احیاء و مرمت می‌شود و مردم در جهت حفظ آنها گام بر می‌دارند؛ سیاستی که به درستی باید آن را دنبال کنیم.
وی ادامه داد: وقتی در شهر تهران مجوز ساخت و ساز داده و در آن هفت طبقه زیرزمین در نظر گرفته می‌شود، در حقیقت به زمین سیمان تزریق می‌کنیم و به تبع آن شبکه‌های قنات و آبیاری در تهران از بین می‌رود و ریشه درختان همانند چنار تهران که در خیابان ولیعصر و پیرامون آن قرار گرفته‌اند باید میان آهن و سیمان رشد کنند و بر همین اساس به آن‌ها آسیب وارد می‌شود.
مسجدجامعی تاکید کرد: باید مدیریت شهری به گونه‌ای عمل کند که برای شهروندان تسهیل‌گر باشد تا آنان نسبت به حفظ باغات و احیای خانه‌های تاریخی و بافت‌های تاریخی فعال شوند. این مشارکت قطعا در توسعه و رونق تهران نقش بسزایی خواهد داشت و سیاست مناسبی است که امیدوارم پیگیری شود و از این طریق آینده بهتری برای ایران ایجاد کنیم.
به گزارش ایسنا، زهرا صدراعظم نوری - عضو شورای شهر تهران - در بخش دیگری از این مراسم گفت: بحث حجاب در جامعه ما به عنوان یک جامعه دینی قطعا باید رعایت شود و همه بانوان ما در جهت حفظ ارزش‌ها تلاش می‌کنند اما این موضوع نباید به گونه‌ای باشد که این حجاب مانع فعالیت‌های مثبت آن‌ها شود.
وی ادامه داد: نمونه بارز این رویکرد سرکار خانم دباغ است که همگان در زندگی او مشاهده می‌کنند که این بانو حجاب دارد اما فرمانده سپاه می‌شود و در عرصه‌های نظامی فعالیت می‌کند. باید تلاش کنیم شرایطی فراهم شود که زنان ما به‌راحتی در عرصه‌های مختلف حضور داشته باشند. نباید حجاب به گونه‌ای باشد که محدودیت برای زنان تلقی شود.
صدراعظم نوری افزود: بر اساس مسائلی که به‌درستی تعبیر نمی‌شوند زنان از برخی فعالیت‌ها و امکانات در جامعه محروم می‌شوند. در حقیقت نوع اختصاص دادن فضاهای ما به گونه‌ای است که بعضا بانوان ما از برخی فعالیت‌ها محروم می‌شوند. نبود امکانات لازم برای زنان ما باعث شده که میزان زیادی بیماری‌های پوکی استخوان و کمبود ویتامین D در آنان دیده شود. فضاهای ما به گونه‌ای است که بانوان باید حجاب داشته باشند. بانوان حتی در خانه‌ها نیز به دلیل مشرف بودن سایر خانه‌ها باید با حجاب باشند.
وی ادامه داد: از 2268 پارکی که در سطح شهر تهران وجود دارد تنها پنج پارک به بانوان اختصاص داده شده که می‌توانند آزادانه و بدون حجاب در آنها حضور پیدا کنند. باید تلاش کنیم امکانات عادلانه توزیع شود تا بانوان هم بتوانند از آن‌ها بهره بگیرند.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: امیدوارم با سیاست‌های مناسبی که شورا در پیش گرفته بودجه‌هایی برای احداث بوستان‌های ویژه بانوان در مناطق 22 گانه اختصاص پیدا کند و به روزهایی برسیم که زنان از حقوق حقه خود برخوردار شوند و از ظرفیت آنان حداکثر استفاده را داشته باشیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/210806/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مدیریت زمان در محل کار با چند توصیه کاربردی

تفکر نقادانه؛ مهارتی که خیلی ها ندارند

در این ساعت خلق و خوی آقایان تغییر می‌کند!

نشانه های «اعتماد به نفس پایین» و راه حل آن

معجزه ابراز احساسات!

بی سوادی عاطفی چیست؟ نشانه های آن را بشناسید

دوست بد شما این نشانه ها را دارد!!

روش‌های تقویت حافظه

پارانویا و افسردگی، عوارض خاموش کم خوابی

گوشه‌گیری نوجوانان را جدی بگیرید

اگر از دنده‌ی چپ بلند شدید، چه بکنید؟

صدماتی که وسواس داشتن به روح و روان خانم‌ها می‌زند

اغلب اختلالات روان قبل از 14 سالگی آغاز می شوند

افسردگی نتیجه فرار از زندگی رنگی

چرا نمی‌توانم از تو بگذرم؟

افسردگی فصلی چگونه روی ما تاثیر می گذارد؟

این علائم نشان می دهند، در یک خانواده‌ی سمی بزرگ شده‌اید

بهترین روش‌های رفع استرس و اضطراب

غلبه بر افسردگی، چگونه یک مدیر را قوی‌تر کرد؟

چگونه خشم خود را در خیابان کنترل کنیم؟

دروغ گویی موجب بیماری های جسمی هم می شود

نشخوار ذهنی تلفنی مطلقا ممنوع

چرا ایرانیان از رنگ های شاد استفاده نمی کنند؟

چگونه عادت‌های بد را ترک کنیم؟

چگونه رفتارمان پُر از اعتماد به نفس باشد؟

دلیل همیشه دیرکردن افراد چیست؟

اگر افسردگی و اضطراب دارید این خوراکی‌ها را نخورید

بیماری های روانی که قدرت فوق العاده ای به مغز شما می بخشند

اضطراب و دلهره پاییزی واقعی و قابل درمان است!!

با 10 راهکار عالی برای مقابله با احساسات منفی آشنا شوید

این موارد را هرگز در شبکه های اجتماعی به اشتراک نگذارید!!

رفتارهایی که از پدر و مادر به ارث می بریم

چرا بعد از یک روز پراسترس نمی توانیم شب راحت بخوابیم؟

درمان افسردگی با قارچ‌های جادویی

آیا زنان خودخواه‌تر از مردان هستند؟

سنگ صبور بودن هم اندازه دارد!

ویژگی هایی که باعث می شوند افراد مجذوبمان شوند

اختلال خود زشت پنداری! مهربان‌تر به آینه زل بزن

مراقب درون‌گراها باشید

راه های نجات از وابستگی ناسالم را بشناسیم

لطفا زندگی تان را پس بگیرید

هنردرمانی؛ درمان اختلالات روانی و آسیب های اجتماعی

آیا خسیس بودن می تواند نشانه بیماری ذهنی باشد؟

وسواس و صدماتی که به روان خانم ها می زند!

10 راهبرد برای افزایش بهره‌وری مغز

انجام این کارها بعد از شکست عشقی، ممنوع!

با خجالتی بودنمان چه کنیم؟

آیا افراد باهوش، مضطرب‌تر از بقیه هستند؟

اگر خبر بد دارید، یک راست بروید سر اصل مطلب!

کی باید مشاوره برویم؟