آریا بانو

آخرين مطالب

چه تعداد از زنان دفاع مقدس را در آثارمان معرفی کرده‌ایم اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - ویسنده کتاب «برای زین اب» گفت: اکنون پس از گذشت سال‌ها ما چند نفر از رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس را به مردم معرفی کرده‌ایم، چه میزان از زنان جانبازان را که قهرمانان واقعی زندگی بسیاری از رزمندگان هستند را به زنان و دختران امروز نشان داده‌ایم.

به گزارش بانو نیوز ، سمیه اسلامی نویسنده کتاب «برای زین اب» دیرامون نقش رزمندگان و جانبازان به عنوان راویان حقیقی حوادث و رخ‌داد‌های جنگ تحمیلی ایران گفت: جانبازان و رزمندگانی که در سال‌های دفاع مقدس حضور جدی در جبهه‌ها داشتند به عنوان هویت تاریخ کشور ایران محسوب می‌شوند، اما متأسفانه در این سال‌ها آن‌گونه که باید و شاید از این هویت‌ها استفاده نشده است.
وی در همین راستا ادامه داد تعداد بسیار زیادی از این جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند و ما از آنان غافل ماندیم، کسانی که خاطرات مهم روز‌های دفاع مقدس را همراه خود بردند.
اسلامی به کمک‌های فراوانی که برای تولید کتاب‌های ارزشی انجام شده اشاره و تأکید کرد: طی چند سال اخیر اتفاقات خوبی در حوزه کتاب‌های مقدس رخ‌داده است، ولی همه این اتفاقات خوب با حمایت‌های دولتی نبوده بلکه اسپانسر‌های خصوصی بیشترین کمک را برای تولید کتاب‌های ارزشی انجام دادند.

وی فعالیت‌های خوب برخی ناشران را ارزشمند دانست و ابراز کرد: در این میان برخی ناشران نیز با کمک گرفتن از توزیع مناسب و همچنین معرفی کتاب‌ها و شبکه توزیع کتاب آن هم به صورتی قوی تلاش کردند تا کتاب‌های دفاع مقدس را به جامعه معرفی کنند که این کاری بسیار ارزشمند است با این همه من معتقد هستم که ما همچنان نتوانستیم دین واقعی خود را نسبت به شهدا و جانبازان ادا کنیم.
این نویسنده از شرایط نامساعد نشر در استان‌ها گلایه و بیان کرد: شرایط سخت نشر کتاب در شهرستان‌ها معضل بزرگ پیش روی نویسندگان کتاب‌های ارزشی و دفاع مقدس است، زیرا نویسندگان توانمندی در استان‌ها وجود دارند و کتاب‌های پژوهشی و ماندگار زیادی تولید می‌شود اما به خاطر شرایط نا مساعد نشر به چاپ نمی‌رسد.
اسلامی در همین راستا ادامه داد: انتشار کتاب در مورد زندگی جانبازان، وقایع و حوادث دفاع مقدس در شهرستان‌ها در شرایط بسیار سختی انجام می‌شود، زیرا حمایت‌ها و امکانات لازم برای تهیه این کتاب‌ها وجود ندارد، بیشترین امکانات در اختیار پایتخت‌نشینان قرار گرفته و تنها به کمک و مدد برخی ناشران توانمند می‌توان کتاب‌های خوب دفاع مقدس استان ها را در جامعه معرفی کرد.
وی در خصوص حمایت مسئولان فرهنگی از کتاب‌های ارزشی ابراز کرد: کوتاهی‌های فراوانی در بخش تولید کتاب‌های ارزشی و دفاع مقدس انجام‌شده که بخشی از این کوتاهی‌ها بر عهده مسئولان فرهنگی و بخش دیگر آن نیز بر عهده رسانه‌ها و نویسندگان است. با این همه نویسندگان تلاش کرده‌اند تا با استفاده از اسپانسر‌های شخصی کتاب‌های دفاع مقدس را در بهترین شرایط و با پژوهش و تحقیقات تهیه و به جامعه عرضه کنند.
اسلامی در خصوص الگوگیری جوانان از زندگی شهدا، جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس بیان کرد: من معتقدم کتاب‌های دفاع مقدس الگو‌های بسیار خوبی را در اختیار جوانان امروز قرار داده‌اند، کار‌های جهادی که در قالب اردو‌های جهادی از سوی دانشجویان شکل می‌گیرد نتیجه همین الگوگیری از شهدا، جانبازان و هشت سال دفاع مقدس است، این اردو‌ها در زمان گذشته و هم‌زمان با هشت سال دفاع مقدس انجام می‌شد.
وی در خصوص نحوه کار نویسندگان بیان کرد: نویسندگان بسیجی وارد عرصه نویسندگی و ثبت خاطرات و وقایع هشت سال دفاع مقدس شدند، آن‌ها تلاش فراوان و بی پایانی برای ثبت حقایق و وقایع هشت سال دفاع مقدس انجام دادند و تلاش کردند تا دین خود را به این مهم، شهدا، جانبازان و رزمندگان انجام ادا کنند.
اسلامی در خصوص هشت سال دفاع مقدس، روز‌ها و اتفاقات و وقایع آن زمان خاطرنشان کرد: رزمندگان در آن دوران طلایی از جان و زندگی خود برای دفاع از میهن گذشتند، اما اکنون پس از گذشت سال‌ها ما چند نفر از آنان را به مردم معرفی کرده‌ایم، چه میزان از زنان جانبازان را که قهرمانان واقعی زندگی بسیاری از رزمندگان هستند را به زنان و دختران امروز نشان داده‌ایم، به طور کلی باید تأکید کرد که جانبازان، شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس قهرمانانی هستند که امروز از نظر‌ها پنهان مانده‌اند.
انتهای متن/*

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/202770/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اگر کودکتان مدام می گوید حوصله ام سر رفت!

تفاوت کابوس و هراس شبانه در کودکان

نیازهای روانشناختی کودکان زیر 7 سال چیست؟

چگونه فرزندمان را به خوب حرف زدن تشویق کنیم؟

تک فرزندی با روان فرزند شما چه کار می کند؟

راهکاری برای درمان کودک خجالتی شما

چرا کودک من زیاد سوال می پرسد؟

دلایل دیر حرف زدن کودک چیست؟

اوتیسم سراغ چه کسانی می‌رود؟

با رعایت این موارد کودک شما در مدرسه موفق تر خواهد بود!

4 اسباب‌بازی مفید برای رشد ذهنی و جسمی کودک

تفاوت های خلقی در کودکان

کشف مهارت و استعدادهای کودکان

دلایل هراس کودکان از مدرسه چیست؟

بازی با کودک نوپا

دانش آموزانی که تکالیفشان را انجام نمی دهند!

مشکلات یادگیری و آموزشی در کودکان

خانواده هایی که می خواهند «ای کیو سان» داشته باشند

مراحل رشد جنسی کودک خود را بشناسید!

رابطه آموزش و بازی را جدی بگیرید

با کودکان حواس پرت چه کنیم؟

بازی مناسب ماههای اول زندگی

قدرت یادگیری دخترها بیشتر است یا پسرها؟

قصه گویی چه تاثیری در زندگی کودک دارد؟

چگونگی پرورش و تربیت کودک خردمند

کابوسهای کودکانه

زمانبندی برای تماشای تلویزیون توسط کودک

وسواس در کودکان

تقویت حافظه کودک از دوران نوزادی

نوازش‌ها، بوسه‌ها و محبت‌ها چه تاثیری در رشد و پرورش کودک دارند؟

مکیدن انگشت در کودکان + راههای درمان

برای اطمینان از سلامت روانی دختران چه می‌توانیم بکنیم؟

علت و درمان تیک عصبی در کودکان

حرف زدن کودکان در خواب + راههای درمان

آیا فعالیت‌های فرزندتان در مدرسه نا امید کننده است؟

مهر و محبت خود به فرزندان‌تان نشان دهید !

درمان جویدن ناخن در کودکان

نشانه های کودکان مبتلا به اوتیسم را بشناسیم!

تفسیر نقاشی های کودکان

یرای تقویت اعتماد به نفس کودک چه کنیم؟

عوارض ناشى از مکیدن انگشت در کودکان

در تعطیلات نوروز چگونه کودک مان را سرگرم کنیم؟

از ترس های کودکان چه می دانید؟

اجازه دهید کودکانتان، کودکی کنند

پرخاشگری در کودکان نوپا

هر کودکی نیازمند شنیدن این 8 کلمه است

نشانه‌های استرس در کودکان

برای پاسخ به سوالات کودکان در مورد خدا،چه جوابی دارید؟

آیا کودک شما لجباز است؟

با این بازی ها کمرویی کودکان را درمان کنید!