آریا بانو

آخرين مطالب

زنان قوی از درون زودتر می شکنند، ولی چرا؟ مقالات

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
زنان قوی از درون زودتر می شکنند، ولی چرا؟
٩٨٧
٣
نمناک / وقتی یک زن قوی را ملاقات کنیم، ممکن است احساس اعتماد به نفس او شما را جلب کند، به نظر می رسد که او همه چیز را باهم دارد:یک شغل موفق، یک خانواده دوست داشتنی، سلامت خوب و حتی زمان برای کمک به نیازمندان، اما پشت آن لبخند روشن، بسیاری از این زنان از داحل احساس شکست می کنند، ما در این بخش پر نکته دلایلی را برای شما لیست کرده ایم که چرا بسیاری از زنان قوی به صورت روزانه خوشحال می شوند.
1. او فقط به خودش تکیه دارد:
یک زن قوی دوست دارد مستقل باشد؛ او به کمک هیچ کس نیاز ندارد، چنین زنی تمایل دارد اعتماد به نفس داشته باشد و به خودش تکیه کند، تحقیقات نشان می دهد که ممکن است بخشی از هویت او باشد که باعث غرور او می شود، مشکل اینجاست که او فقط به خودش تکیه می کند و درک نمی کند که همه افراد گاهی اوقات به کمک بقیه نیاز دارند.
شاید علتش این باشد که او نمی خواهد یک دردسر باشد، یا به این دلیل که فکر می کند درخواست کمک می تواند نشانه ضعفش باشد، با این حال، به عنوان موجودات اجتماعی، انسان ها در هر زمانی به کمک نیاز دارند.
روانشناسان موافقند که ما به آن ها و حمایتشان برای رفاه خود نیاز داریم، درخواست کمک زمانی که به آن نیاز دارید، نه تنها سالم است، بلکه سخاوتمندانه هم است، زیرا به فرد دیگری اجازه می دهد تا وقتی که به شما نیاز دارند، درخواست کمک کنند.
2. همه با مشکلات خود به او اعتماد می کنند و او سختی آن ها را روی شانه هایش حمل می کند:
تعجبی ندارد که خانواده و دوستان او از زمانی که مردم او را قابل اعتماد می دانند به او اعتماد می کنند، تحقیقات نشان می دهند که این امر به این دلیل است که افراد قوی ،احساس مسئولیت بالایی دارند که مردم آن را به عنوان انسجام و خرد درک می کنند، اما زن قوی کشمکش های خانواده یا دوستانش را با کسی شریک نمی شود و در مورد آن ها سخن چینی نمی کند، همه رنجی را که به او ارزانی شده است به دوش می کشد و اگر مشکل مستقیماً بر او تاثیر بگذارد، حتی ممکن است کاری برای حل آن یا مواجهه با آن را انجام دهد.
چه یک مساله مالی یا یک بیماری در خانواده باشد، زن قوی بار همه را بر دوش می گیرد، اما بار خودش را با کسی شریک نمی شود، ثابت شده است که این کار باعث می شود این افراد به شدت احساس تنهایی بکنند و ممکن است منجر به افسردگی شود.
بعضی اوقات او نمی خواهد همه چیز را رها کند چون این رفتاری است که با هویت ساخته او از یک فرد قوی همخوانی ندارد، اما در انجام این کار، در نگه داشتن بار مشکلات خود و دوستان و آشنایان ش اشتباه می کند.
تحقیقات نشان می دهد که ما به تعامل با افراد دیگر نیاز داریم تا بتوانیم خوشبختی خود را افزایش داده و با چیزهای سخت تر در زندگی سازگار شویم، به اشتراک نگذاشتن مسائل راه خوبی برای رسیدن به یک وضعیت ذهنی سالم نیست.
3. او به دیگران اهمیت می دهد اما فراموش می کند که خودش هم به مراقبت نیاز دارد (و غیره).
زن قوی به خانواده و بستگان خود اهمیت می دهد و حتی برخی از مسائل عاطفی آنها را حمل می کند تا بار آن ها را کاهش دهد، اما در انجام این کار گاهی اوقات فراموش می کند که خودش هم به مراقبت نیاز دارد و برخی اطرافیانش نیز فراموش می کنند، خیلی خوب به نظر می رسد که هیچ کس وقت آن را ندارد که فکر کند ممکن است او زمان سختی داشته باشد.
بعد از دریافت کمک، برخی از دوستان او ممکن است "پرونده را ببندند" و اینکه فراموش می کنند که از او بپرسند که آیا حالش خوب است یا خیر و این فقدان علاقه او را آزار می دهد.
4. هم چنین به طور فیزیکی بر او تاثیر می گذارد
وقتی که از نشان دادن طرف آسیب پذیر خود امتناع می کند، به سلامت قلبی و عروقی اش آسیب می رسد. گاهی اوقات او باید تصویری از امنیت و قدرت را در زمان های سخت در مقابل افراد آسیب پذیر مانند کودکان یا سالمندان به تصویر بکشد، با این حال همانطور که در نمناک گفته ایم ، اگر او این کار را به طور مرتب انجام دهد، به قلبش آسیب می رساند.
یک مطالعه نشان داد که اغلب سرکوب احساسات، بار اضافی روی قلب می گذارد و احتمال گسترش بیماری های قلبی و عروقی و دیگر شرایط را افزایش می دهد، به نظر می رسد که چنین شخصی نه تنها احساس آسیب داخلی دارد، بلکه ممکن است در واقع درون او کامل آسیب ببیند.
5. قدرت او ممکن است نتیجه یک داستان غم انگیز باشد که هنوز به شما نگفته است.
این گفته، "آنچه که شما را می کشد، شما را قوی تر می سازد، " دقیقاً همان چیزی است که این تحقیق ثابت کرده است، یک زن می تواند پس از رویداد های غم انگیز انعطاف پذیر و سخت تر شود - ممکن است بعد از حادثه مهیج از خواب بیدار شود.
یک زن قوی می تواند قوی باشد چون او بعد از یک رویداد بدشانسی درس می گیرد و رشد می کند، اما به آن معنا نیست که ناراحت نمی شود، هنوز یک جای زخم روانی در ذهن او هست و هر بار ممکن است باعث شود احساس شکسته شدن کند.
6.. بعضی روزها، آنها می شکنند و احساس می کنند که به اندازه کافی قوی نیستند که یک کار را انجام دهند.
او در محل کار یا در خانه یک ماسک قرار می دهد، اما وقتی تنها است، زمان بررسی واقعیت است و ناامنی به دیدار او می آید، دوستان، خویشاوندان و همکاران او را به عنوان یک زن قوی تلقی می کنند و از او توقع زیادی دارند، با این حال، تحقیقات میزان خود کنترلی را نشان می دهد که بر خود تحمیل می کند و انتظارات بالای هر فرد از او می تواند از نظر روانی به او آسیب برساند، وقتی به خطا های پنهان خود فکر می کند و احساسات را سرکوب می کند، از پا می افتد و او بر این باور است که این کار برایش کافی نیست، این عدم تطابق احساسات است که او را خسته می کند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/176573/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حرف هایی که نباید به یک فرد افسرده بزنید

قلب شما هم صبح شنبه را دوست ندارد!

چه کسانی به موفقیت دیگران غبطه نمی خورند؟

مواظب حرف زدن خود باشید!

10 دلیلی که باعث می‌شود از شغل خود متنفر باشید

علائمی که می گویند اضطراب دارید

از کجا بفهمیم غمگین هستیم یا افسرده؟

فیلم غمگین ببینید تا آرام‌تر شوید

همراهی با فرزندان تا کجا؟

4 مشکل سلامت روانی که در بین زنان متداول‌تر است

وقتی صبرتان لبریز می‌شود چه باید بکنید

نشانه های تشخیص استرس بیش از حد چیست؟

ذهن ناخودآگاهتان را از نو برنامه‌ نویسی کنید

وسواس فکری

چرا همه آدمها به دنیا از دیدی متفاوت نگاه می‌کنند؟

کسب احترام، با این راه‌های ساده

8 نشانه که علامت استرس کاری هستند

علت حرف زدن در خواب برخی افراد چیست؟

این رفتارها جسم و روان تان را تخریب می کنند

10 نکته برای اینکه با وجود استرس راحت بخوابید

چرا شکست می‌خوریم؟

علت افسردگی زنان، در مراحل مختلف زندگی

چرا برخی از افراد از پیر شدن می‌ترسند؟

چگونه با مرگ عزیزان کنار بیاییم؟

اگر می‌خواهید آدم دل‌چسب‌تری باشید،رمان بخوانید!

با این روشها افسردگی را فراموش کنید

چطور مچ یک دروغگو را بگیرید؟

وقتی خبر ازدواج مجدد همسر سابقتان شما را به هم می‌ریزد

وقتی والدینتان خیانت می‌کنند چه باید بکنید

اعتماد چیزی که این روزها گم شده

چگونه در 50 سالگی جوانتر به نظر برسید!

چگونه میان خواهر و برادرها مصالحه کنیم؟

نقش خانواده در عبور ایمن نوجوان از فضای مجازی

بلوغ زودرس نوجوانان امروز، از علل تا راه های درمان

چطور مهرطلب ها را بشناسیم؟

آیا افراد باهوش‌ احمق‌اند؟

اگر دوست تان این ویژگی ها را دارد، دشمن شماست

دلشوره‌ و اضطراب ناگهانی را جدی بگیرید!

زبان بدن شما چه می گوید؟

چرا باید راز دار باشیم؟

فعالیت زیاد در شبکه‌های اجتماعی باعث افسردگی میشود

چرا اعتماد به نفسم پایین است؟

چرا وقتی عصبانی هستم به دیگران گیر می دهم؟

مدیریت زمان با این 8 ترفند مهم

اصلی ترین درمان های وسواس را بشناسیم

اختلال یادگیری چیست؟

با چنین روش هایی فقیر باقی می مانید!

راهکارهای ساده برای مدیریت افسردگی

گروه درمانی چیست؟

این عادت ها را همین حالا کنار بگذارید