آریا بانو

آخرين مطالب

شبکه 5 امسال با سریال «شش قهرمان و نصفی» مهمان سفره‌های هفت‌سین است فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
دی 96 بود که بالاخره حاج‌اکبر به آرزویش رسید و راهی کربلا شد. او که سال 63 شعری در این باره سروده بود و سال‌ها خودش و خیلی‌های دیگر آن را زمزمه کرده بودند در یکی از مصاحبه‌ها گفته بود تنها آرزویش سفر به کربلا و زیارت حرم امام حسین(ع) است. یک‌بار هم درباره این آرزو با خبرنگاران برنامه خبری بدون تعارف صحبت کرد و آنجا بود که آرزو یا به عبارتی حسرت بزرگ حاج‌اکبر مورد توجه قرار گرفت و چندی بعد مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و فرمانده ارشد ارتش با دعوت و همراهی خبرگزاری تسنیم به دیدار حاج‌اکبر رفتند و قرار شد آرزوی دیرینه حاج‌اکبر با هزینه ارتش جمهوری اسلامی ایران برآورده شود. حاج‌اکبر فقط کمی بیش از یک‌سال بعد از رسیدن به آرزوی دیرینه‌اش زندگی کرد و 22 اسفند یعنی همین چند روز پیش برای همیشه دار فانی را وداع گفت.
«شش قهرمان و نصفی» به نویسندگی و کارگردانی حسین قناعت و تهیه‌کنندگی پرویز امیری و تولید سیمافیلم، روزهای پایانی تصویربرداری‌اش را در شــــمال کشــــور می‌گذرانـــــــــد و به‌عنوان سریال نوروزی ، ایام عید روی آنتن شبکه5 سیما می‌رود. بیشتر قصه این مجموعه 15 قسمتی در شمال کشور می‌گذرد و گروه سازنده آن پس از پایان تصویربرداری یک هفته‌ای در تهران،‌ راهی شمال کشور شد و تا دو سه روز آینده در حال فیلمبرداری این قسمت‌هاست. قصه شش قهرمان و نصفی، حال و هوای فیلم قهرمانان کوچک را دارد. فیلمی به کارگردانی قناعت که سال گذشته اکران شد. شش قهرمان و نصفی ادامه قهرمانان کوچک نیست اما با همان فضاست و در اینجا هم به مبارزه میان بچه‌ها و قاچاقچیان پرداخته می‌شود. در آنجا تکواندوکار بودن بچه‌ها بخشی از قصه را پیش می‌برد و در اینجا علاوه بر آن، پارکور هم به کار اضافه شده است. به گفته کارگردان، این سریال فضایی سرگرم‌کننده و کمدی دارد که محور اصلی آن حمایت از تولید ملی است. از دیگر نقاط اشتراک این آثار هنرپیشگان مشترک است. چند تن از بازیگران بزرگسال و کودک آن فیلم در این سریال با نقش‌هایی کاملا متفاوت حضور دارند.
از «قهرمانان کوچک» تا «شش قهرمان و نصفی»
حسین قناعت،‌ کارگردان شش قهرمان و نصفی در مورد آغاز تولید این مجموعه به جام‌جم می‌گوید: استقبال خیلی خوبی از فیلم قهرمانان کوچک در سینماها شد و من بعد از آن به پیشنهاد علی عبدی، سرمایه‌گذار فیلم و با کمک پرویز امیری، قصه دیگری نوشتم. این دو نفر پشتیبان من در نوشتن و پیش بردن قهرمانان کوچک بودند و این بار هم آقای امیری طرح را به سیمافیلم ارائه داد. بعد از تصویب آن و نگارش فیلمنامه، کار را آغاز کردیم.
این خانواده محبوب
به فضای آثار اخیر قناعت که نگاه کنیم متوجه تمایل او به ساخت آثاری با محور کودکان و نوجوانان می‌شویم.
او در این‌باره بیان می‌کند: من نامش را سینمای خانواده می‌گذارم؛ این نوع سینما مورد علاقه من است. فیلم «تپلی و من» را هم که آماده اکران است در همین ژانر ساخته‌ام. این مسیر را تا زمانی که کار باشد ادامه خواهم داد.
بچه‌های امروز که بچه نیستند...
این کارگردان مخاطبان شش قهرمان و نصفی را هم خانواده می‌داند و می‌گوید: بچه‌های امروز دیگر بچه نیستند؛ به قول دوستی بچه‌های امروز وقتی به دنیا می‌آیند کلاس پنجم هستند! به همین خاطر تولید اثر برای کودکان دشوارتر شده است.
همان‌گونه که گفتم من مخاطبان آثارم را خانواده می‌دانم و مطمئنم بزرگسالان هم از دیدن این مجموعه خسته نمی‌شوند و لذت می‌برند.
«شش قهرمان و نصفی» چه کسانی هستند؟
نقش اصلی این مجموعه کیست؟ شش قهرمان این قصه چه کسانی هستند و نصفی کدام است؟
قناعت در پاسخ به این پرسش‌ها می‌گوید: تعداد بازیگران این مجموعه زیاد است که در میان آنها هفت هشت بازیگر نوجوان حضور دارند. نمی‌توان گفت یک شخصیت اصلی داریم اما می‌شود گفت بچه‌ها قهرمانان قصه هستند.
یکی از هنرپیشگان خوب ما، محمد شاکری بازیگر نوجوانی است که نقش نوه آقای عبدی را بازی می‌کند؛ امیدوارم باز با او همکاری کنم.
امیرکیان عبدی، محمد شاکری، ایمان امیری، پارسیا شکوری، یاس نوروزی، مانلی قناعت از بازیگران خردسال و نوجوان سریال هستند.
از دیگر نقش‌آفرینان این سریال هم می‌توان به اکبر عبدی، شهرام قائدی، بیژن بنفشه‌خواه، بهاره رهنما، ارژنگ امیرفضلی، رویا میرعلمی، نادر سلیمانی، رامین ناصرنصیر، امیر غفارمنش، حسین رفیعی، ساناز سماواتی، عباس محبوب، علیرضا درویش، حامد آهنگی، مرتضی زارع، نادیا فرجی و نغمه ملکوتی اشاره کرد.
اکبر عبدی، پدربزرگ قهرمان
اکبر عبدی را مدتی است در سریال‌های تلویزیونی ندیده‌ایم، از این رو شش قهرمان و نصفی را می‌توان بازگشت او به این عرصه دانست.
قناعت در مورد نخستین همکاری خود با عبدی می‌گوید: اولین‌بار بود که در خدمت ایشان بودم،‌ بسیار مهربان و همراه هستند و شانس ما بود که آقای عبدی مشغول کار نبودند و نقش پدربزرگ قصه ما را پذیرفتند.
روزنامه جام جم

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/138538/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

از زود قضاوت کردن هایت خسته شده ام

نقش ژنتیک در توانایی رهبری و مدیریت

چطور جلوی استرس را بگیریم؟

استرس و کاهش وزن

منفی‌ باف‌ ها موفق نمی‌شوند

چشم‌زخم خرافه است یا واقعیت دارد

چروفوبیا، ترس از شاد بودن و شادی کردن

راهکارهایی برای پیروزی بی استعدادها!

به استقبال کدام استرس برویم؟

درمان افسردگی و اضطراب با طب سوزنی

نشانه‌های اعتماد به نفس بالا

4 راه برای بررسی حافظه در منزل

چطور باهوش تر از آنچه هستید به نظر بیایید؟

روش های درمان وسواس

برنامه ریزی برای موفقیت

افسردگی پنهان پشت چهره بشاش افراد را با 7 نشانه تشخیص دهید!

استرس چگونه باعث درد مفاصل می شود؟

5 علامت عجیب که نشان می‌دهد بیش از حد مضطرب هستید

اثرات منفی مقایسه

علائم بروز افسردگی فصلی را بشناسید

حالت های افسردگی با این خوراکی ها بدتر می شوند

روان شناسی رقابت

این رفتارهایتان روی اعصاب دیگران است

بررسی شادی از منظر روان شناسی اجتماعی

عملکرد امواج مغزی در فرایند یادگیری

استرس شنیداری؛ موسیقی راک گوش ندهید!

امان از دست وسواسی‌ها !

دانستنی های جالب روانشناسی

راه‌هایی برای کنار آمدن با افراد خودشیفته

درمان افسردگی با فیزیوتراپی

9 نشانه استرس بیش از حد

70 تا 80 درصد مبتلایان به افسردگی برای درمان اقدام نمی‌کنند

اختلال های عصبی در زندگی مدرنِ ما

عادت افراد کاریزماتیک و چگونه کاریزماتیک باشیم

چگونه خشم مان را مدیریت کنیم؟

دروغگوها به چه فکر می‌کنند؟

همه فواید گریه کردن روی روان و بدن

تازه‌های افسردگی

مقابل رفتار بد دیگران چه واکنشی داشته باشیم؟

10 چیزی که باید در مورد اختلال عصبی بدانید

اختلال دو قطبی را با افسردگی اشتباه نگیرید

راهکارهایی ساده برای رفع استرس شغلی

آیا ممکن است علت افسردگی به جای مغز، در معده شما باشد؟

این 9 ویژگی شما را تبدیل به مدیر موفق می‌کند

9 اعتیاد که 90 درصد ما با آن درگیر هستیم

کارهایی که باعث تنفر مردم از شما می شوند

کارهایی که خلاقیت را می کشد

شخص دروغگو را با این 8 مورد شناسایی کنید

تنهایی انسان را بی خواب می کند

رویاهایتان در مورد شما چه می گویند؟