آریا بانو

آخرين مطالب

جام قهرمانی استقلال و سپاهان در دل معدن ورزشي

جام قهرمانی استقلال و سپاهان در دل معدن
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ورزش 3 /گل‌گهر در روزهای افت محسوس خود موفق به ثبت یکی از پرگل‌ترین پیروزی‌های سال شد و حالا سرنوشت هر دو جام فوتبال ایران در دست این تیم قرار دارد.
سرمه‌ای پوشان سیرجانی با بیم و امید به مصاف هوادار در یک چهارم نهایی جام حذفی رسیده بودند. اوزونیدیس و شاگردانش چند روز پیش در تهران با نتیجه یک بر صفر مقابل این تیم شکست خورده بودند و در بازی رفت هم با وجود اینکه می‌توانستند برنده مسابقه باشند و سه مرتبه هم از میهمان خود پیش افتادند، با اشتباهات و غفلت‌هایی که داشتند، درنهایت با تساوی 3 بر 3 زمین مسابقه را ترک کردند.
این تساوی در روزهایی که گل‌گهر شروع خوبی در لیگ برتر با کسب دو پیروزی (فولاد و نساجی) و دو تساوی (پیکان و ملوان) داشت و در یک بازی جنجالی مقابل پرسپولیس در آزادی با یک گل باخته بود، آغاز فرصت‌سوزی‌هایی بود که در پایان فصل به شکل تکرارشونده درآمدند.

آریا بانو

در واقع تا پیش از مصاف برگشت برابر سپاهان همواره اوزونیدیس و شاگردانش خودشان را یکی از مدعیان جدی کسب سهمیه آسیایی سال آینده تلقی می‌کردند و در حالی که بخش عمده‌ای از مسابقات تمام شده بود تنها 3 مرتبه باخته بودند، که یکی مقابل پرسپولیس در آزادی بود و یکی در مقابل تراکتور. باخت سوم این تیم در هفته نوزدهم بود که در انزلی مقابل ملوان رقم خورد و جالب اینکه این باخت هم با یک پنالتی بحث‌برانگیز رقم خورد.
به یکباره اما شرایط از دیدار برگشت مقابل سپاهان عوض شد و گل‌گهر سه شکست پیاپی را تجربه کرد. باخت مقابل سپاهان به نوعی پایان امید اعضای این تیم برای کسب سهمیه آسیایی بود و به نظر می‌رسد یکی از دلایل اصلی افت سرمه‌ای پوشان در هفته‌های اخیر باشد.

آریا بانو

از دست رفتن شانس کسب سهمیه آسیایی یکی از دلایل افت گل‌گهر خوانده می‌شود، اما نمی‌توان از مصدومیت توامان چند مهره کلیدی این تیم در کوران مسابقات گذشت. علیزاده، زنده‌روح و عاشوری سه بازیکن مهم گل‌گهر در این فصل و فصول اخیر بوده‌اند که کمربند میانی تیم با جنگندگی و خلاقیت آنها کنترل می‌شد و حضور همزمان این سه بازیکن قدرت و هماهنگی تیم را دوچندان می‌کند. در واقع با آرایش 1-3-2-4 که توسط اوزونیدیس مورد استفاده قرار می‌گیرد، علیزاده به عنوان هافبک دفاعی تیم در جنگ‌ها شرکت می‌کرد و این فرصت را به زنده‌روح می‌داد تا به تورس و عاشوری و سایر بازیکنان هجومی تیم بپیوندد و از قدرت سرزنی خود در محوطه جریمه حریفان نهایت بهره را ببرد. در فاز دفاعی هم علیزاده در کنار زنده‌روح دومین دیوار دفاعی را پس از عبور توپ از مهاجمان شکل می‌دادند که بسیار کارآمد عمل می‌کرد.

آریا بانو

علاوه بر شرایط نامناسب این سه هافبک سرمه‌ای‌پوشان، مسیح زاهدی هم با شروع سال جدید از دسترس کادر فنی خارج شد تا کادر فنی بیشتر تحت فشار قرار بگیرد و تحمل محرومیت‌های تک جلسه‌ای بازیکنان کلیدی نظیر تورس را نداشته باشد و در تهران مقابل هوادار تن به شکست بدهد.
مصدومیت‌ها و محرومیت‌ها به علاوه فقدان انگیزه لازم برای مبارزه سبب شد تا در شروع سال جدید گل‌گهر نتایج عجیب و دور از انتظاری را با ثبت 3 شکست و 3 تساوی رقم بزند.
در این بین تنها نقطه امیدوارکننده پیروزی 3 بر صفر در جام حذفی مقابل فجر در شیراز بود. 
گل‌گهر با روحیه متفاوت که به دلیل حضور در جام حذفی بود، آماده مصاف با هوادار شد و از سوی دیگر در هفته‌های گذشته با بازگشت مسیح زاهدی، زنده‌روح و نوید عاشوری بار دیگر مثلث خط میانی مورد علاقه اوزونیدیس در تمرینات شکل گرفت و شانس بازی هم پیدا کرد.

آریا بانو

مجموع این شرایط در بازی انتقامی مقابل هوادار به ثبت نتیجه خیره‌کننده 5 بر صفر منتهی شد تا سیرجانی‌ها هر چه در لیگ برتر گل نزده بودند و پیروز نشده بودند، در یک مسابقه تلافی و عقده‌گشایی کرده باشند؛ نتیجه‌ای که با حضور ثابت زنده‌روح و علیزاده و اضافه شدن نوید عاشوری در نیمه دوم به دست آمد.
جالب اینکه گل‌گهر بار دیگر مقابل هوادار با استفاده از نقاط قوت خود که ارسال‌های دقیق تورس و ضربات سر زنده‌روح هستند به گل اول مسابقه دست پیدا کرد و در ادامه حملات متنوع‌تر شدند و سحرخیزان هم که در هفته‌های اخیر موفق به گلزنی نشده بود، راه دروازه را دوباره پیدا کرد.

آریا بانو

یکی از نکاتی که تیم فوتبال گل‌گهر را نسبت به سایر تیم‌های لیگ برتری متمایز می‌کند، حضور روبرتو تورس است که بی‌شک یکی از ستاره‌های این فصل لیگ برتر به شمار می‌رود و حتی می‌تواند نامزد بهترین بازیکن سال هم باشد. او می‌تواند در هر لحظه جریان بازی را با تصمیماتش به سود گل‌گهر کند.
در این مطلب به نام چند بازیکن گل‌گهر پرداخته شد، اما اگر این تیم توانست در بیشتر مسابقات این فصل منسجم و با ثبات باشد، نتیجه هماهنگی خط میانی و خط دفاعی است که با علیرضا آرتا، سامان فلاح، مسیح زاهدی، ابوالفضل رزاق‌پور، امیر جعفری، مهدی تیکدری و بهنام برزای شکل گرفته و یک سنگربان مطمئن به نام محمدرضا اخباری هم پشت سر آنها قرار دارد. در خط هجومی هم نفراتی نظیر علیرضا کوشکی، مهدی ممی‌زاده، اریک بایناما، قائم اسلامی‌خواه و مسعود زائرکاظمینی تازه جذب شده یک تیم قابل احترام را در لیگ برتر و جام حذفی ساخته‌اند. بخش پنهان عملکرد گل‌گهر در لیگ بیست و سوم هم فرصت دادن به چند بازیکن ناشناخته و جوان است که در سال‌های آینده بیشتر از آنها شنیده خواهد شد.
در این شرایط حالا گل‌گهر در سه بازی باقی مانده لیگ برتر به ترتیب با آلومینیوم در سیرجان، با استقلال در تهران و ذوب‌آهن در خانه بازی خواهد کرد و در جام حذفی هم آماده مصاف برابر سپاهان می‌شود. 
با توجه به نتیجه به دست آمده در بازی آخر می‌توان اینطور استنباط کرد که بار دیگر گل‌گهری‌ها در روزهای پایانی فصل به دوران اوج عملکرد و نظم تیمی خود بازگشته‌اند. این فرم گل‌گهری‌ها می‌تواند زنگ خطری برای استقلال باشد که پرسپولیس در کمین نشسته تا از غفلت آنها نهایت استفاده را ببرد و از سوی دیگر هشداری برای مورایس و سپاهان به شمار می‌رود، که پس از ناکامی در لیگ برتر با اکراه به قهرمانی در جام حذفی نگاه می‌کند و همین می‌تواند پاشنه آشیل آنها مقابل تیم باانگیزه‌تر شود. 

آریا بانو

با این وصف بعید نیست سرمه‌ای پوشان در پنجمین فصل حضور خیره‌کننده‌ و اثرگذاری که در بالاترین سطح فوتبال ایران داشته‌اند، به اولین جام خود هم دست پیدا کنند. پاسخ به این دو سوال بزرگ اهالی فوتبال در ایران که سرنوشت دو جام را تعیین می‌کند، تا چند روز دیگر مشخص خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1202995/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مرادی: موظف هستیم تصمیم کمک داور را تائید کنیم

مورایس، سرمربی سپاهان: در بازی‌های آخر لیگ داوری‌های بی‌طرفانه‌تری دیدیم

رقص‌ جالب کارلتو در کنار بازیکنان رئال

شادی بازیکنان رئال مادرید پس از سوت پایان بازی

مورایس: برای استقلال متأسف هستم، آنها بیشتر مدت فصل را صدرنشین بودند و حیف شد که نتوانستند قهرمان شوند

ابوالفضلی: با قاطعیت نمی توان گل را صحیح اعلام کرد

مورایس: سقف بودجه، اجازه درخشش تیم‌های ایرانی در رقابت بین‌المللی را نخواهد داد

سرنوشت واردات خودرو

ارزشمندترین خودروی جهان به قیمت 8٬500٬000٬000٬000 تومان! / گران‌تر از برج‌های الهیه / عکس

اشک‌های بازیکنان پیکان پس از سقوط از لیگ برتر

خوشحالی هنرمندان پرسپولیسی بعد از قهرمانی

بابایی: ماندن در لیگ کار سختی بود

نجاری: خوشحالم که در کنار بزرگان تیم بودم

پیروانی: برنامه‌ریزی لیگ می توانست بهتر باشد

واکنش پیروانی به حواشی هفته‌‌های پایانی لیگ

رفیعی: خداروشکر در این قهرمانی سهم دارم

متس هوملز و خاطره‌هایش با پیراهن‌های تعویضی

پاسخ پیروانی به صحبت های محمدی

پیروانی: سقف قرارداد را همیشه رعایت کردیم

خدابنده‌لو: قهرمانی بسیار لذت‌بخشی بود

عالیشاه: امیدوارم قهرمانی‌ها ادامه دار باشد

افزایش سقف بودجه پرسپولیس!

مهمترین غایب لیست تیم ملی؛ رامین!

مطهری: یکی از جذابیت‌های لیگ، صنعت نفت بود

امیری: بازیکنان ما این فصل هیچکدام بی‌اخلاقی نکردند

خلاصه بازی دورتموند 0 - رئال مادرید 2

پروین: این قهرمانی مبارک همه باشد

فرجی: الان وقت حرف زدن است

درویش: خدا کمک کرد که شرمنده نشدیم

حسینی: قهرمانی را از ما گرفتند

حسینی: حفظ توپ مان از مالکیتمان در بازی بیشتر بود

مطلق زاده: همه دست به دست دادند تا تیم ماند

حجازی: استقلال این فصل تیم مظلومی بود

اشک‌هایی که پایان ندارد؛ فولاد ماندنی شد...

ویسی: هواداران نساجی برای من قابل احترام هستند

پورموسوی: از بازیکنانم واقعا تشکر میکنم گل کاشتند

شهاب گردان چهار گوشه زمین فوتبال را بوسید

کنفرانس خبری گروهی مربیان استقلال خوزستان

جلالی: حیف بود این تیم بیفتد

اسماعیلی فر: ما جنگیدن تا لحظه آخر را بلدیم

سوت پایان بازی رئال مادرید و دورتموند و 15امین قهرمانی رئال مادرید در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا

قرار دادن جام قهرمانی UCL روی سکو توسط زین‌الدین زیدان

مراسم اهدای مدال نائب قهرمان فینال لیگ قهرمانان اروپا به اعضای تیم دورتموند

شرط تارتار برای تمدید قرارداد با ملوان

سرپرست کمیته داوران: گل پرسپولیس سالم است

26 بازیکن به تیم ملی دعوت شدند

احضار ستاره استقلال به کمیته انضباطی

مهار بی‌‎نظیر کورتوآ دروزاه رئال مادرید را بسته نگه داشت

موقعیت خطرناک رئال مادرید روی ارسال وینیسیوس برای بلینگهام که توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت

گل اول رئال مادرید به دورتموند توسط کارواخال در دقیقه 74