آریا بانو

آخرين مطالب

ژیان 250 میلیون تومان شد! اقتصادي

ژیان 250 میلیون تومان شد!
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ژیان از جمله خودرو‌های نوستالژیک و خاص بازار محسوب می‌شود که هنوز هم نسخه‌هایی از آن به فروش می‌رسد.
به گزارش گسترش نیوز، شاید تصور کنید به دلیل قدیمی بودن این خودرو قیمت بالایی نداشته باشد، اما کاملا در اشتباه هستید. اگر به دنبال خرید یک ژیان از بازار باشید باید هزینه‌ای بین 70 الی 250 میلیون تومان کنید.
یکی از گران‌ترین ژیان‌های بازار که با قیمت 250 میلیون تومان آگهی شده مدل سال 1350 یعنی 52 سال قبل است. این که قیمت ژیان به چنین ارقامی رسیده کمی عجیب به نظر می‌رسد.
سیتروئن ژیان یک خودروی سوپرمینی/اقتصادی است که از سال 1967 تا 1983 توسط سیتروئن تولید و مونتاژ آن در ایران، پرتغال، آرژانتین، یوگسلاوی (اسلوونی) و بلژیک انجام می‌شد.
این خودرو بر پایه مدل مشهور سیتروئن 2 CV بوده و 1٫9 میلیون دستگاه از آن تولید شده‌است.
سیتروئن دایان پاسخ سیتروئن به مدل رنو 4 CV بود که از اتاق مدرن تری نسبت به سیتروئن 2 CV بهره می‌برد. سیتروئن دایان یا ژیان یکی از معدود سیتروئن‌هایی بود که طراحی بدنه آن توسط خود سیتروئن صورت نگرفت و طراحی آن به شرکت پنهار سپرده شد. هدف تولید دایان همانند 2 CV ساخت خودرویی متناسب با شهر‌ها و نیاز‌های خانواده و با حداقل قیمت و هزینه نگهداری بود.
تولید خانواده سیتروئن 2 cv از سال 1948 آغاز و با گذشت زمان تغییراتی در شکل ظاهری و قسمت‌های فنی آن ایجاد شد که باعث ادامه روند تولید آن و عرضه در مدل‌های گوناگون گشت که دایان یا همان ژیان نیز یکی از آنهاست.
این خودرو اولین بار در اتوشوی پاریس 1948 رونمایی شده و گفته می‌شود تا سال 1990 که در مدل‌های مختلفی که تولید کرده حدود 5میلیون دستگاه فروش داشته‌است.
از مدل‌های آن می‌توان dyane, Ami, Mehari و یک نسخه اِستیشِن با نام سیتروئن آکادیان را نام برد این خودرو حتی مدل 4 wd هم داشته که به اسم 2 CV Sahara تولید شده‌است. مدل مهاری نیز به عنوان یک خودرو اسپرت آفرود مناسب برای سفر‌های تفریحی به صورت نسخه 2 دیفرانسیل قابل سفارش بود که از ترمز‌های دیسکی در چهار چرخ سود می‌برد. مدل موجود در ایران Dyane است که در طول دهه 70 میلادی تولید می‌شد.
محبوبیت فراوان این خودرو بیشتر به خاطر قیمت ارزان و مصرف بسیار کم بنزین آن است.
این اتومبیل مانند cv 2 از موتور دو سیلندری که توسط هوا خنک می‌شود بهره می‌برد. موتور این اتومبیل در ابتدا همانند cv 2 از حجم 435 سی سی برخوردار بود، اما در ادامه تولید آن حجم موتور به 602 سی سی افزایش یافت که موجب تولید قدرت و سرعت بیشتر اتومبیل شد.
گفته می‌شود که در آن زمان مجموعاً 5 میلیون دستگاه از مدل‌های مختلف ژیان در جهان تولید شده‌است.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1185906/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

این ملحفه‌ ها باعث اگزما در پوست می‌شوند

استتار محروم پرسپولیس در ورزشگاه دوران جوانی

بلانکو: خوشحالم به تیمم کمک کردم

شادی با هواداران استقلال پس از برد برابر ذوب آهن

نکونام: بهترین بوده‌ایم و باید بهترین باشیم

ویسی: اگر متهم به قتل بودم جریمه سبک‌تری داشتم

کارشناسی داوری پرسپولیس - سپاهان

کارشناسی داوری تراکتور - استقلال

تن‌هاخ: قطعا سرمربی مناسبی برای منچستریونایتد هستم

توضیحات قنبرزاده درباره حواشی بازی پرسپولیس - سپاهان

نویدکیا: باید ببینیم در کجاها چه مشکلاتی داریم

شهاب زاهدی: جدایی من از پرسپولیس ناگهانی نبود

تمجید شهاب زاهدی از گوستاوو بلانکو

فرار شاگردان کاناوارو از شکست خانگی مقابل ناپولی

صحبت‌های ربیعی سرمربی ذوب آهن در پایان بازی با استقلال

بررسی تنش سکوهای ورزشگاه‌ها توسط آشتیانی و محمدی

صحبت‌های حامدی‌فر درباره درگیری‌اش با مهرداد رضایی

واکنش قریشی به اخراج نشدن روزبه چشمی

صحبت‌های کامیابی‌نیا بازیکن تیم ذوب آهن بعد از تقابل با استقلال

هاشمی‌نسب: چه با جام چه بی جام استقلال قهرمان است

جدایی تلخ زوج عاشق پیشه ماه عسل یعد از 15 سال / چرا احسان و سولماز طلاق گرفتند

سمیعی: پایان لیگ درباره تمام مسائل صحبت می‌کنم

کامیابی‌نیا: چشمی بابد سه بار اخراج می‌شد

گل دوم کریستال پالاس به منچستریونایتد

گل اول کریستال پالاس به منچستریونایتد

منچستریونایتد سنگین باخت و از رقابت‌های اروپایی دورتر شد

گل سوم کریستال پالاس به منچستریونایتد

گل چهارم کریستال پالاس به منچستریونایتد

صحبت‌های پزشک ورزشگاه پس از مداوای هوادار متعصب استقلال

عبداللهی: همه تیم‌ها باید با تمام وجود بازی کنند

مصلح: استقلال فقط دو تا شوت زد

واکنش نکیسا به شکست ذوب‌آهن مقابل استقلال

به یاد مسعود اسکویی و صدای جادویی او که از بین ما رفت

رضایی: یک روزی جوابش را می‌دهم

درگیری حامدی‌فر و مهرداد رضایی

اوسمار: می‌دانستیم بازی سختی مقابل نساجی داریم

تارتار: موقعیت زیاد داشتیم ولی کم‌ دقت بودیم

شوت دیدنی آذرباد راهی به دروازه استقلال نداشت

جنجال حامدی‌فر و رضایی به بازی برگشت رسید!

مورایس: جوری حرف می‌زنند انگار سپاهان هر سال قهرمان بوده

کارشناس داوری: روزبه چشمی باید اخراج می‌شد

خلیل‌زاده: این برد تقدیم هواداران و مالک باشگاه

نعمتی: می‌خواهیم تا قهرمانی جام حذفی پیش برویم

واکنش بازیکن ذوب‌آهن به درگیری با حامدی‌فر

ربات انسان‌نمای تسلا در نقش کارگر کارخانه

داستانک/ پدر پیر

صداقت: نیمه اول آن شجاعت و کیفیت را نداشتیم

پورموسوی: امروز شجاعانه بازی کردیم

حجازی: بی‌انصافی بود اگر نمی‌بردیم

عباسی: می‌توانستیم امروز برنده بازی باشیم اما نشد