آریا بانو

آخرين مطالب

اقبالی: امثال خلیل‌زاده نمی‌توانند به تیم ملی کمک کنند ورزشي

اقبالی: امثال خلیل‌زاده نمی‌توانند به تیم ملی کمک کنند
  بزرگنمايي:

آریا بانو - فارس /کارشناس فوتبال کشورمان گفت: باید به جوانانی که به تیم ملی دعوت شده‌اند بازی بدهیم در غیر این صورت دعوت آنها نمایشی می‌شود.
مسعود اقبالی درمورد جوان‌گرایی در فهرست تیم ملی برای 2 بازی مقدماتی جام جهانی مقابل ترکمنستان، اظهار داشت: بسیاری از این بازیکنان همان نفراتی هستند که در لیست جام ملت‌ها حضور داشتند. فقط شاهد هستیم بازیکنانی مانند حاج‌صفی، انصاری‌فرد و ... خط خورده‌اند و بعید می‌دانم از نفرات جوان در بازی‌های ساده مقابل ترکمنستان استفاده شود. قلعه‌نویی باید از همین الان به این جوان‌ها بازی داده و در ادامه جوان‌های بیشتری را هم دعوت کند‌. باید از همین دیدارهای اول مقدماتی مقابل امثال ترکمنستان و هنگ‌کنگ به این نفرات بها بدهیم تا در بازی‌های دور دوم که باید به مصاف حریفان بزرگ آسیایی برویم، کار برای ما گره نخورد.وی ادامه داد: فعلا حضور 15 بازیکن جوان در بازی‌های مقدماتی کافی است به این شرط که نیمکت‌نشین نفرات باتجربه نشوند. باید تجربه آنها را بالا برد تا در نهایت بتوانیم از این بازیکنان در جام جهانی هم بهره ببریم اما اینکه قرار باشد بار دیگر به لژیونرهایی که 3_2 دوره در جام جهانی شرکت کرده و انگیزه لازم را ندارند بازی بدهیم، دعوت از جوانان نمایشی می‌شود. نباید وقت خود را تلف کنیم. قلعه‌نویی و کادرفنی‌اش باید جسارت بازی دادن به جوانان را داشته باشند و قطعا همه اهالی فوتبال از این کار حمایت می‌کنند.
کارشناس فوتبال کشورمان ادامه داد: فوتبال دنیا در ابعاد تاکتیکی، فیزیکی تکنیکی و هوش خیلی پیشرفت کرده است.
مربیان بزرگ دنیا تاکید دارند اگر بازیکن دارای هوش کافی نباشد، نمی‌تواند از جنبه‌های تاکتیکی و تکنیکی استفاده لازم را ببرد. متاسفانه بنیان فوتبال ما خراب است و نظام آموزشی درستی هم نداریم. این موضوع به امیر قلعه‌نویی هم بازنمی‌گردد و او باید با همین روش غیراصولی کار را در راس هرم یعنی تیم ملی بزرگسالان پیش ببرد. به نظر می‌رسد قلعه‌نویی جمعی از بهترین جوانان را به تیم ملی دعوت کرده اما تولید محتوای خاصی در این فوتبال نداریم و همین نفرات نیز در سطح استانداردی قرار ندارند. البته چاره‌ای جز استفاده از آنها نیست زیرا تیم ما باید جوان شود.اقبالی خاطرنشان کرد: قلعه‌نویی می‌تواند 50 درصد از همین نفرات جوان را به تیم ملی تزریق کند تا برای 2 سال آینده و جام جهانی پیش رو از لحاظ شعور تاکتیکی، فنی و فیزیکی بهتر شوند. البته نباید فراموش کنیم تیم ملی جای آموختن نیست بلکه باید در آن فلسفه و تاکتیک را مشخص کرد. متاسفانه در باشگاه‌های ما کمیته فنی و مدیرفنی برای نظارت بر عملکرد تیم‌ها وجود ندارد و این امر در نهایت به تیم ملی آسیب می‌زند. مجید جلالی به تازگی به عنوان مدیرفنی فدراسیون انتخاب شده اما او هم به دلیل نبودن در کمیته آموزش، چندان نمی‌تواند کار را پیش ببرد. متاسفانه روابط عجیبی در فوتبال ما حاکم شده است.
وی افزود: اعضای کادرفنی تیم ملی و باشگاه‌های ما مدت‌ها است در کلاس‌های آموزشی سطح بالا شرکت نکرده‌اند. فوتبال مدرن و پیشرفته دنیا برای هر پست، مربی مخصوص دارد که چنین داستانی در تیم ملی نداریم. به همین دلیل کار به جایی می‌رسد که در بسیاری مواقع می‌بینیم در تیم ملی و باشگاه‌های ما بازیکن تحت فشار نمی‌تواند چهار پاس به هم تیمی‌اش بدهد. حتی دویدن اقتصادی در وسط زمین را بلد نیستیم و نمی‌توانیم انرژی خود را تقسیم کنیم. باور کنید بازی شب گذشته منچستر و لیورپول را ببینید. دیوانگی است اگر آن را با لیگ خودمان مقایسه کنیم. 120 دقیقه بازیکنان 2 تیم دویدند و از نفس نیفتادند.

مربی اسبق استقلال عنوان کرد: بچه 18_17 ساله برای تیم‌های بزرگ بازی می‌کند اما ما باور نداریم که می‌توانیم به بازیکنان این رده سنی بازی بدهیم. با این وجود وقتی مجبور شده‌ایم از چنین نفرات غیراستانداردی بازی بگیریم، باید سطح‌شان را بالاتر ببریم. در این فرصت 2 ساله تا جام جهانی باید روی این بچه‌ها کار شود در غیر این صورت باز هم 3 بازی انجام می‌دهیم و بازمی‌گردیم.اقبالی درپاسخ به این سوال که آیا شجاع‌خلیل‌زاده با وجود بالا رفتن سن و عملکرد نامناسب در جام ملت‌ها می‌تواند باز هم به تیم ملی کمک کند، توضیح داد: نه تنها او بلکه حسین کنعانی زادگان هم نمی‌توانند کمک کنند. هرچند بازیکن جوان ممکن است خطای زیادی داشته باشد اما در قلب خط دفاعی می‌توانیم به امثال حزباوی و فلاح بیشتر اعتماد کنیم. دیدیم در دنیای پیشرفته، بازیکنان 37_36 ساله هم در جام جهانی بازی می‌کنند اما آنها استاندارد آموزش دیده‌ و آمادگی بسیار بالایی دارند. فرق بزرگی بین آنها با بازیکن 36_35 ساله ما که از لحاظ فیزیکی به درستی رویش کار نشده وجود دارد.
وی افزود: ناظر درستی برای بررسی عملکرد تیم‌های ملی پایه نداریم و تمام انتخاب‌ها رابطه‌ای شده است. تیم‌های نوجوانان و جوانان ما کجا هستند؟ بازیکنان تیم زیر 17 سال ما در جام جهانی بد نبودند و اگر رها نشوند، می‌توانیم به خوبی‌ از آنها استفاده کنیم. اگر کادرفنی قوی بالای سرشان باشد، اشتباه و خطای بازیکن جوان را رفع کرده و او را به سطح استاندارد می‌رساند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1166602/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

درختان ماه روی زمین کاشته می‌شوند

شاعرانه/ برنخیزد اگر آشوب قیامت باشد

انتخاب حسنی پور به عنوان یکی از مربیان برتر ورزش هنگ کنگ

توخل: نمی‌دانم چرا، ولی گنابری به رئال گل می‌زند

مورایس و تارتار رخ در رخ در نبرد نهایی!

قهرمان سابق لیگ به یک شرط دوباره مدعی می‌شود

نویر: تمام جهان منتظر بازی بایرن-رئال هستند

سفر عجیب یک بازیکن گمنام رئال به مونیخ

حسرت 6 ساله پرسپولیس در خانه مقابل سپاهان!

داوران جشنواره «کن» معرفی شدند

جواد عزتی در اکران «تمساح خونی»: رونق سینما به برکت حضور مردم است

پخش فیلم «رابطه» با بازی خسرو شکیبایی

اگه اینقدر زن و بچه‌ات رو دوست داری پس پیش من چیکار میکنی؟

تصویر سازی ضرب المثل های مشهور ایرانی با هوش مصنوعی/ مار در آستین پروراندن

یزد گردی نرگس محمدی بازیگر معمای شاه / حال خوب خانم بازیگر در کویر دریاچه یزد

استایل سنتی و ترندی شبنم قربانی / برنده سیمرغ در اکران مردمی تمساح خونی

استایل کاملا ورزشی مریم معصومی بازیگر خالتور بعد از فاصله گرفتن از بازیگری

استایل خیابانی شبنم قلی خانی در دبی / ترند پوشی به سبک بازیگ «مریم مقدس»

اجرای ترانه کرمانجی «بوکا بهار» با صدای محسن میرزازاده

دلسوزی نقطه وحدت جامعه

حکمت/ سلامتِ زندگى، در مدارا کردن است

نان پسته؛ نان پرمغز و خوشمزه

نوشیدنی‌های موثر در درمان بیماری‌های کلیوی

آیا منجمد کردن نان آن را سالم‌تر می‌کند؟

فواید نان کینوا برای بیماران مبتلا به سلیاک

استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان کمر درد

این 6 جمله را تنها از افراد با شخصیت می‌شنوید

کارخانه‌هایی 100 برابر تمیزتر از اتاق عمل بیمارستان‌ها برای تولید تراشه‌ها

کتابی که ماجرای ناوگروه 86 نیروی دریایی را از زبان یک کودک بازگو می‌کند

معرفی کتابی از مجموعه شعر خلیج فارس

حضور یک تیم لیگ برتری در یزد بعد از 8 سال

وقتی کل پالمر هنر پاس دادن رو معنی میکنه

استقلال سرنوشت قهرمانی و سقوط را مشخص می‌کند!

غیبت فرنگی‌کار ایرانی صربستان در انتخابی المپیک

خاطره تلخ پیکان در قزوین با ردپای شهاب زاهدی

تحلیل 8 دیدار هفته 25 لیگ برتر

هدف جدید پرسپولیس سهمیه مستقیم لیگ نخبگان

صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!

گفتگو با داور فوتبال که مورد ضرب و شتم قرار گرفت

کیمیش: کامبک‌های رئال شانسی نیست

ادامه جذابیت جام‌حذفی بدون سرخابی‌ها؛ ملوان-سپاهان در فینال زودرس

نام استقلال رسما به «استقلال خلیج فارس» تغییر کرد؛ نظر شما چیست؟

عادت بسیار عجیبی که «ملیکا شریفی‌نیا» دارد

هنر «نون خ»؛ نشاندن کرد و بلوچ در یک قاب زیبا

منوچهر هادی و یکتا ناصر در اینستاگرام دوباره خبرساز شدند!

علت اصلی ریزش مخاطب تلویزیون چیست؟

ماجرای وحشت شدید ملیکا شریفی‌نیا از آسانسور!

زمان اتمام پروژه یادگار امام از زبان رئیس شورای شهر تهران

چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟

سازمان بازرسی: ثبت پرونده کیفری برای دستگاه‌‌هایی که قانون جوانی جمعیت را اجرایی نکنند