آریا بانو

آخرين مطالب

دولت از تمام ظرفیت‌های قانونی برای حل مشکلات سرخابی‌ها استفاده کرده است ورزشي

دولت از تمام ظرفیت‌های قانونی برای حل مشکلات سرخابی‌ها استفاده کرده است
  بزرگنمايي:

آریا بانو - فارس/ سخنگوی وزارت ورزش و جوانان گفت: دولت از همه ظرفیت‌های قانونی برای حل مشکلات تیم‌های استقلال و پرسپولیس تا امروز استفاده کرده است.
 سید محمد شروین اسبقیان در نشست خبری سخنگوی وزارت ورزش و جوانان که امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، حضور پیدا کرد و اظهار داشت:
در ابتدا باید بگویم طاعات و عبادات همه مورد قبول حضرت حق واقع شود. خیلی خوشحال هستم که در بین شما زحمت‌کشان عرصه رسانه، قلم و مطبوعات حضور پیدا کرده‌ام؛ شمایی که در پیشبرد اهداف ورزش کشور موثر و مفید هستید و به عنوان یاران ورزش کشور مسحوب می‌شوید.

اجازه می‌خواهم در ابتدا درمورد وظایف وزارت ورزش و جوانان توضیحاتی بدهم. 7 مورد وظیفه برای وزارت ورزش و جوانان مشخص شد؛ توسعه و تعمیم ورزش همگانی، توسعه و ارتقای ورزش قهرمانی، ساماندهی و گسترش ورزش حرفه‌ای، حمایت و تقویت ورزش تربیتی، توسعه و تقویت ورزش بانوان، تحکیم و تقویت معنویت و ارزش‌های اخلاقی و منش پهلوانی در ورزش مبتنی بر فرهنگ اسلامی - ایرانی و ارتقای و ترویج شایستگی‌های فنی و حرفه‌ای در جامعه ورزش پرافتخار کشور شامل آنها است.وی افزود: در سال 1402 شاهد 2 اتفاق و رویداد ارزشمند در ورزش کشور بودیم.
یکی از این اتفاقات مهم دیدار ورزشکاران و جامعه ورزش کشور با رهبر معظم انقلاب بود‌ و برای اولین بار ورزشکاران جوان و نوجوان زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی ما در حضور ایشان و حسینیه به هنرنمایی پرداختند. با ابتکار وزارت ورزش این اتفاق برای اولین بار صورت گرفت.
این دیدار مقدس برای جامعه ورزش ارزشمند بود و رضایت مندی رهبر معظم انقلاب را فراهم آورد. در پی 2 سال گذشته هم ایشان از برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان در راستای نیل به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه در حوزه‌های فرهنگی رضایت داشتند.
سخنگوی وزارت ورزش تاکید کرد: معظم له در آن دیدار 23 بار از کلمه تشکر استفاده گرده و واژه‌هایی مثل متشکرم و تشکر می‌شود را به کار بردند. اما بیش از 10 بار به صورت مصداقی از ورزشکاران ما تشکر کردند. این نشان می‌دهد رهبر فرزانه انقلاب از عملکرد ورزشکاران ما رضایت داشتند.
دومین اتقاق خوب و تاریخی که پس از انقلاب شکوهمند اسلامی برای اولین بار در حوزه ورزش کشور افتاد، حضو رئیس جمهور دولت انقلابی و مردمی در وزارت ورزش و جوانان بود. در بحث نظارت ستادی که به صورت کاربردی و عملیاتی با حضور رئیسی انجام شد، معاونان وزارت‌خانه گزارش‌های خود را ارائه کردند.اسبقیان خاطرنشان کرد: رئیس جمهور محترم هم نکته‌هایی برای روسای ورزشی داشتند. همچنین تشکیل شورای عالی ورزش کشور بود که مصوبات ارزشمندی داشت از جمله اینکه 8 مصوبه داشت. تکلیف بسیاری از پروژه‌های ناتمام ورزشی مشخص شد. در این شورا مشخص شد که از ظرفیت دستگاه‌هایی مثل بنیاد مسکن و نوسازی مدارس و... استفاده شود تا جامعه پرافتخار ورزش کشور که در توسعه زیرساخت‌ها مشکلاتی دارند تعیین تکلیف شوند.
2 موضوع بسیار مهمی که ما در حوزه ورزش با رهنمودهای وزیر ورزش پیگیری می‌کنیم؛ سند ملی آمایش ورزش کشور که مورد پیگیری جدی از سوی وزارت ورزش است که پروژه‌های احداثی جدید را تعیین تکلیف می‌کند و اینکه گاهی این پروژه‌های به صورت نامنظم اجرا شده را اصلاح می‌کند. اینکه ما می‌گوییم که مثلا در جنوب کشور موضوع فوتبال را پررنگ داریم چند ورزشگاه باید داشته باشیم و چه شرایطی باید داشته باشند.
وی ادامه داد: ما بررسی کردیم و متوجه شدیم در شهری که اصلاً تیم در لیگ‌های حرفه‌ای ندارد ورزشگاه 25 هزار نفری نیمه‌تمام داریم، در حالی که در شهرهایی مانند انزلی باید ورزشگاه‌های بالای 25 هزار نفری داشته باشیم. تا دیگر بازی تراکتور و چوکا تعطیل نشود. سند آمایش سرزمینی برای ما بسیار مهم است. موضوع بعدی که آن را دنبال می‌کنیم بحث برنامه ملی پیشرفت ورزش کشور است.
این برنامه نیز در نقشه راه ورزش کشور است و چشم‌انداز آن را مشخص می‌کند.در واقع مسیر آغازین پیشرفت ورزش کشور مرحله به مرحله از ورزش بنیادین یعنی ورزش در سنین پایه با محوریت خانواده، مهدهای کودک، پیش دبستانی و باشگاه‌های خود محلات شروع می‌شود.
کلیت این بخش ارتقا سواد حرکتی نونهالان و نوزادان صفر تا شش سال را دنبال می‌کند. مرحله دوم ورزش تربیتی با محوریت مدارس است که زمینه نگرش افراد را نسبت به ورزش، فعالیت‌های بدنی و نهادینه شدن ورزش همگانی در سبک زندگی افراد مشخص می‌کند.اسبقیان عنوان کرد: توجه مضاعف به ارتقای کمی و کیفی رقابت‌های ورزشی در قالب مسابقات دارد که منجر به توسعه و ارتقای ورزش حرفه‌ای در میادین بین‌المللی می‌شود.
توجه جدی به توسعه باشگاه‌های ورزشی در مسیر افزایش مشارکت بخش خصوصی از دیگر مواردی است که در سند پیشرفت ورزش کشور مورد توجه قرار گرفته است.افزایش اماکن ورزشی به ویژه در محلات این فرصت را به ما می‌دهد زمینه دسترسی آسان و ارزان به اماکن ورزشی برای مردم به ویژه قشر آسیب‌پذیر فراهم خواهد شد.
این سند در واقع شامل 2 بخش است. چشم‌انداز، راهبردها، سیاست‌ها بخش اول است و بخش دوم نیز نحوه پیاده‌سازی اجرای سند در قالب نهادین است.
وی گفت: تعاریف نظام‌واره، شایستگی‌های فرهنگی و عمومی با رویکرد تقسیم کار ملی ، برآمده از راهبردهای این سند و تحلیل وضعیت موجود ورزش کشور مشخص می‌کند. یعنی در حالت کلی مهارت‌ها و سواد حرکتی برای نوزادان تا 6 سال در این سند پیش‌بینی شده است. همچنین یادگیری و تکمیل مهارت‌ها نیز از 7 تا 12 سال و تمرین و ارتقای مهارت های ورزشی تا 18 سال و ورزش قهرمانی از 15 سال به بالا و ورزش همگانی نیز برای همه سنین در این سند پیش‌بینی شده است. این 2 مورد بسیار مهم تکلیف ورزش کشور را از لحاظ علمی، اجرا و عملیاتی مشخص می‌کند.
سخنگوی وزارت ورزش عنوان کرد: در حالت کلی در مسابقات جهانی در مجموع تا پایان بهمن ماه 379 مدال جهانی هم در بخش بانوان و هم در بخش مردان؛ 663 مدال آسیایی و 412 مدال بین‌الملل و در مجموع 1454 مدال توسط قهرمانان پرافتخار و بلندآوزه کشورمان به دست آمده است.
با توجه به قانون اهداف و وظایف که ورزش بانوان را به صورت جدی مورد توجه قرار می‌دهد یکی از مواردی که وزیر ورزش دنبال می‌کند و توجه جدی به ورزش بانوان است و به همین دلیل باید به صورت خاص اشاره‌ای به مدال‌های بخش بانوان اشاره کنم. در مجموع تا پایان امروز 817 مدال دختران پرافتخار ما در میادین مختلف کسب کرده‌اند و حدود 1199 ورزشکار ما در مسابقات بین‌المللی حضور داشتند که در مجموع 451 مورد بوده است و 46 مورد نایب روسای بانوان ایرانی میزبانی مسابقات را گرفته‌اند و 5333 ورزشکار در این میزبانی‌ها حضور پیدا کردند.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش اضافه کرد: دعوت‌شدگان به تیم‌های ملی تا امروز 976 نفر هستند و اعضای تیم ملی نیز 592 نفر‌. تعداد نواب رئیس زن در فدراسیون‌ها 53 نفر است. با رای اعضای مجمع 4 بانو به عنوان نایب رئیس اول فدراسیون انتخاب شدند. سیاست وزیر ورزش این است که اطلاع‌رسانی و اگاه‌سازی ملت قهرمان ایران در حوزه ورزش قهرمانی، حرفه‌ای، همگانی و زیرساخت‌ها با تدبیر محسن معتمدکیا، مدیرکل روابط عمومی وزارت خانه به درستی انجام شود.
یک بال اصلی موفقیت ورزش کشور همراهی و همدلی کل جامعه ورزش اعم از پیشکسوتان، رسانه‌ها و ... است.وی درمورد آخرین شرایط فدراسیون ژیمناستیک تصریح کرد: انتخابات با تدابیری که صورت گرفت و هماهنگی کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش و فدراسیون داشتند، انتخابات قرار شد که تجدید شود.
ما باید فدراسیون‌ها را تعیین تکلیف کنیم. بعد از حضور من 7 انتخابات برگزار شد. دغدغه وزیر ورزش تعیین تکلیف فدراسیون‌ها است و در بند اول حکم من هم تاکید شده است که سریعاً فدراسیون‌های با سرپرست را تعیین تکلیف کنید. ما این فرصت را تا بازی‌های المپیک پاریس نداریم.
3 نفر از عزیزان شرکت کرده‌اند که هر 3 نفر مدیر و ورزشکار بوده‌اند و با همین اعضایی که ثبت‌نام کرده‌اند ما انتخابات را دنبال می‌کنیم تا رئیس فدراسیون شناخته شود. این تصمیمی است که در حضور مسوولان ورزش کشور گرفته شده و هیچ مشکلی را متوجه فدراسیون نمی‌کند، بلکه سریع‌تر انتخابات تعیین تکلیف می‌شود.
وی درمورد اینکه وزیر ورزش در نشست اخیر با روسای فدراسیون‌ها اعلام کرد بودجه آنها به صورت 100 در صدی واریز می‌شود و به تازگی نیز بودجه‌ای برای فدراسیون‌ها واریز شد تا میزان دریافتی‌شان به 80_70 درصد برسد و با توجه به برگزاری رویدادهای کسب سهمیه المپیک در 3ماهه ابتدایی سال آینده، چه تدبیری برای جا نماندن فدراسیون‌ها از رویدادها اتخاذ شده است، توضیح داد: این بحث به صورت جدی پیگیری می‌شود.
پولی که به فدراسیون‌ها می‌دهیم کمک است و نامش بودجه نیست. بودجه مربوط به ادارات کل است و اگر بگوییم بودجه فدراسیون‌ها باید بگوییم اداره کل فوتبال یا ژیمناستیک. کمک دولت و وزارت ورزش است. کمکی هم صورت گرفت و موضوع از طریق وزیر ورزش در حال پیگیری است. منظور(رئیس سازمان برنامه و بودجه) خیلی با وزارت ورزش همراهی دارد.
قطعا در روزهای آتی شاهد کمک‌های بعدی به فدراسیون‌ها خواهیم بود و نگرانی در این مورد وجود ندارد.اسبقیان درخصوص آخرین وضعیت مالکیت سرخابی‌ها تصریح کرد: این دو باشگاه از سرمایه‌های ورزش کشور هستند که میلیون‌ها نفر هوادار در نقاط مختلف ایران و جهان دارند.
این دو تیم ظرفیت‌های بسیار بزرگی هم برای کار تجاری دارند، استفاده از برند آنها برای مالکان باشگاه‌ها این فرصت را فراهم می‌کند که برخلاف دوره‌ها و دولت‌های قبل، در این دولت حل مشکل این دو باشگاه به صورت جدی در دستور کار بخش‌های مختلف دولت بوده است و تا امروز دولت اراده حل این مشکل را دارد. بخشی از سهام باشگاه‌های از طریق بورس به مردم واگذار شد؛ یعنی واقعاً واگذار و مردمی شد که در جریان آن هستید.
سخنگوی وزارت ورزش و جوانان افزود: در ادامه براساس مجوز هیأت واگذاری به مزایده گذاشته شد، اما می‌دانید که به نتیجه نرسید و مجموعه‌هایی که اعلام کرده بودند ظرفیت پشتیبانی از این دو باشگاه را دارند، نداشتند. دولت از همه ظرفیت‌های قانونی برای حل مشکلات این دو تیم تا امروز استفاده کرده است.
با همین رویکرد در دولت ظرفیت قانونی برای واگذاری یکی از این تیم‌ها به صندوق‌های وزارت رفاه فراهم شد که هیأت واگذاری نپذیرفت و نظر هیأت این بود که این تیم‌ها با مذاکراتی که صورت گرفته است به دو بانک غیردولتی واگذار شوند. دولت امروز این مجوز را داده است که این دو باشگاه مردمی به دو بانک غیردولتی واگذار شود. مقدمات واگذاری هم فراهم شده است و بر همین اساس اقدامات قانونی صورت خواهد گرفت.
اسبقیان درمورد شرایط تمرکززدایی تا همه مسابقات در تهران برگزار نشود، گفت: قطعا یکی از موارد مدنظر کیومرث هاشمی برگزاری مسابقات در مراکز استان‌ها یا حتی شهرها است.این کار را هم عملیاتی کردیم. از حوزه جانبازان و توان‌یابان شروع کنم. دیدارهای تیم ملی والیبال نشسته بانوان و آقایان روسیه را در محلات برگزار کردیم. تیم ملی فوتسال در لار میزبان روس‌ها بود. میزبانی بدمینتون در یزد انجام شد. البته قطعا در سال‌های آینده این تمرکززدایی پررنگ‌تر می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1165858/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ماجرای کمبود داروی وارفارین؛ سازمان غذاودارو مقصر است؟!

آخرین گل دنیس لاو باعث سقوط منچستریونایتد شد

خلاصه بازی اتلتیکومادرید 3 - اتلتیک بیلبائو 1

خلاصه بازی استون ویلا 2 - چلسی 2

خلاصه بازی پاری‌سن‌ژرمن 3 - لو آور 3

اتلتیکو نبرد کسب سهمیه را از بیلبائو برد

یک موقعیت استثنایی دیگر به خطا رفت

دینامو بدون محرمی صدرنشین کرواسی شد

بازگشت سیاوش به استقلال ملاثانی

زور چلسی به شگفتی‌ساز فصل نرسید

پاری‌سن‌ژرمن با تساوی خانگی مهیای سفر به آلمان شد

ممنوعیت میزبانی سپاهان و گل‌گهر با 2 احتمال

ناظم الشریعه: به تاکتیک شمسایی باید احترام گذاشت

جشن در پرایدپارک؛ دربی کانتی به چمپیونشیپ بازگشت

گل تماشایی کانر گلگر به استون ویلا

گل سوم پاری سن ژرمن توسط راموس به لوآور

ژابی آلونسو: می‌خواهیم شکست ناپذیر بمانیم

گل سوم لوآور به پاری‌سن‌ژرمن توسط توره

صعود بارسای زنان به فینال چمپیونزلیگ

درگیری کامل کلوپ و صلاح از زاویه هواداران

گل دوم پاری‌سن‌ژرمن به لوآور توسط اشرف حکیمی در دقیقه 78

گل مادوئکه به استون ویلا

ناظم الشریعه: شرایط در فینال یک مقدار متفاوت است

پاک آیین در سمت سخنگوی وزارت بهداشت و دستیار وزیر ابقا شد

گل اول استون ویلا با گل به خودی کوکوریا در دقیقه 4

گل دوم لوآور توسط آندره آیو در دقیقه 38

دلایل شکست پرسپولیس از زبان میلاد بدرقه

گل راجرز به چلسی

عصبانیت شدید رونالدو پس از دست رفتن موقعیت

ویدیوی خلاصه بازی به یادماندنی استقلال 4- 3 دالیان چین در سالگرد این بازی

خلاصه بازی الخلیج 0 - النصر 1

فرناندز، مانع گلزنی منچستر یونایتد در لحظات پایانی

برد خفیف النصر در شب فرصت‌سوزی‌های رونالدو

دبل سیو تماشایی الکساندر نوبل مقابل بایرلورکوزن

امان از تعارف کردن ایرانی ها

چرا سریال «حشاشین» در ایران مجوز ندارد؟

حامد آهنگی در جشن تولد 10 سالگی پسرش «آراد»

دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرده بود!

دیدار سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با خانواده های معظم شهدا

خودکشی از رزیدنت‌ها به پزشکان رسیده؛ چرا دکتر سمیرا آل‌سعیدی خودکشی کرد؟ / «خودکشی پزشکان به‌مثابه یک انتحار اجتماعی است»

لذت از موسیقی بی کلام با تماشای این نماهنگ زیبا

چند تا حقه ی سینمایی ببینید

طنز/ 10 گام تضمینی برای خواننده شدن

رودخانه زیبای ساکورا در ژاپن

زیبایی های ژاپن در یک قاب

آواز خواندن زیبای یک طوطی

یکی از پربازدیدترین معابد کلمبیا

طرز تهیه دنت فوری خانگی

بیماری بیرون‌زدگی چشم چیست؟

تصاویر شاد و پربازدید از چند دختر در فارس