آریا بانو

آخرين مطالب

تا پایان پروژه‌های نیمه‌تمام هیچ پروژه جدیدی شروع نمی‌شود ورزشي

تا پایان پروژه‌های نیمه‌تمام هیچ پروژه جدیدی شروع نمی‌شود
  بزرگنمايي:

آریا بانو - فارس /سخنگوی وزارت ورزش و جوانان گفت: تا پایان پروژه‌های نیمه‌تمام هیچ پروژه جدیدی در کشور شروع نخواهد شد.
سید محمد شروین اسبقیان در نشست خبری سخنگوی وزارت ورزش و جوانان که امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، حضور پیدا کرد و درخصوص پروژه‌های نیمه‌تمام و آخرین وضعیت ورزشگاه آزادی، عنوان کرد: در مقدمات صحبت‌هایم گفتم که ورزشگاه آزادی به صورت جدی با تعیین مدیریت جدید نواقص‌هایی که دارد در حال رفع است و هیچ مشکلی را متوجه موضوع مجوزها نخواهیم داشت.
در مجموع 3428 پروژه شناسایی شده که در 13 مورد طبقه‌بندی شده‌اند. اعتباری که برای این تعداد پروژه نیاز است 39 هزار میلیارد تومان برآورده و در 3 گروه تقسیم‌بندی شده‌اند. اولویت ما در شورای عالی ورزش کشور پروژه‌های بالای 75 درصد است و مابقی پروژه‌ها هم براساس مصوباتی که در شورای عالی ورزش کشور تحقق پیدا کرد انشالله بنیاد مسکن و نوسازی مدارس عهده‌دار خواهند شد. چرا اینگونه می‌شود؟ مدیران کل ورزش و جوانان ما رویکرد ورزشی دارند و در حوزه ساخت و سازها تجربه‌ای ندارند و مدیریت اجرایی این کار را نمی‌توانند به نحوه احسنت انجام دهند و به همین دلیل تصمیمی هوشمندانه گرفته شد و در دولت هم تصویب شد. تا پایان پروژه‌های نیمه‌تمام هیچ پروژه جدیدی در کشور شروع نخواهد شد. این پروژه‌ها بنا به درخواست اشخاص حقیقی و حقوقی شروع شده که مشکلات عدیده‌ای را متوجه حوزه ورزش کشور کرده است که انشالله با این تصمیم شورای عالی ورزش کشور مشکلات حل خواهد شد.
وی درپاسخ به این سوال که وزیر ورزش وعده داده بود دیگر از کارمندان وزارت‌خانه در فدراسیون‌ها استفاده نمی‌شود، توضیح داد: نباید کارمندان وزارت ورزش را از حقوق شهروندی محروم کنیم. یک کارمند وزارت ورزش که کارشناس است یا تحصیلات عالیه و تجربه دارد نباید از ریاست یک فدراسیون محروم شود.

هیچ کجای دنیا نمی‌توانید چنین محدودیت‌هایی را قائل شوید اما بحث مدنظر وزیر ورزش که به شدت با آن مخالفت دارد، این است که یک نفر پست سازمانی و مدیریتی در وزارت‌خانه داشته باشد و در فدراسیون نیز سمت داشته باشد. برای حضور در یک فدراسیون باید از سمت خود در وزارت ورزش استعفا کند.
دیدید مثلا در فدراسیون دو و میدانی مهدی مبینی در ظاهر قصد داشت در انتخابات شرکت کند اما وقتی متوجه این موضوع شدیم، کاری کردیم تا تضاد منافع اتفاق نیفتد.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش درخصوص تاثیر تحریم‌ها بر ورزش کشور مخصوصاً عدم ورود VAR به فوتبال ایران، گفت: وزارت ورزش همان دیپلماسی قوی را دنبال می‌کند و قطعاً استکبار جهانی به سرکرد‌ه‌گی آمریکا دنبال این است که برای ورزش ما در تمامی بخش‌ها مشکل ایجاد کند.
مگر در سایر بخش‌ها این تحریم‌ها وجود ندارد؟ با تمام این شرایط اراده جوانان غیور ایران اسلامی با تدابیری که می‌اندیشند مقابل این تحریم‌ها ایستاده‌ایم و بازهم خواهیم ایستاد. بیش از 40 سال است که در تحریم به سر می‌بریم، اما در کنار این تحریم‌ها پیشرفت‌های ایران عزیز در حوزه‌های مختلف را نمی‌توان نادیده گرفت.
در ورزش هم همه موفقیت ایران را می‌بینند. در بخش جانبازان و توان‌یابان کشورمان را دیدید که چه بلایی سر مدال خانم متقیان آوردند، اما بازهم ایران توانست در جایگاه دوم بازی‌های پاراآاسیایی قرار بگیرد و این یعنی پیشرفت و حرکت رو به جلو و توقف ممنوع!
سخنگوی وزارت ورزش و جوانان درمورد راهبردهای وزارت ورزش و جوانان برای اداره استقلال و پرسپولیس در سال جدید با توجه به واگذاری این 2 باشگاه و اینکه آیا بحث مربوط به مالکیت تا 11 فروردین به نتیجه می‌رسد، گفت: وزیر ورزش همواره به این جملات تاکید دارد که شان وزارت ورزش و جوانان باشگاه‌داری نیست.
این وزارت‌خانه باید ناظر برعملکرد فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها باشد اما معنی نظارت مانند نگاه والدین به بچه‌هایشان است. یعنی وزارت ورزش و جوانان باید نظارت و هدایت کند و راهبری لازم را داشته باشد.اسبقیان افزود: کار مالکیت 2 باشگاه هم جدی دنبال می‌شود.
با مستندات گفتم کار وارد مرحله عملیاتی و دستور واگذاری به 2 بانک غیردولتی داده شده است. قطعا موضوع تا موعد مقرر اعلام خواهد شد.وی درپاسخ به این سوال که اگر تا تاریخ 11 فروردین مدارک باشگاه‌ها بارگذاری نشود، شاهد حذف آنها در لیگ قهرمانان خواهیم بود و در شرایطی که تاکنون چندین جلسه درمورد مجوز حرفه‌ای سرخابی‌ها در وزارت ورزس برگزار شده اما خروجی خاصی از آن بیرون نیامده است، عنوان کرد: معنای نشست این است که کار مرحله به مرحله جلو می‌رود. مهدی تاج به عنوان فردی که سال‌ها رئیس سازمان لیگ، نایب رئیس و رئیس فدراسیون بوده در یکی از جلسات گفت برای اولین بار است جلسه‌ای در این سطح با حضور وزیر و معاونانش برگزار می‌شود تا مشکلات حل شود.
به صورت جدی وزارت ورزش و شخص کیومرث هاشمی پیگیر کار هستند و همراهی فدراسیون فوتبال و مجموعه دستگاه‌های ذی‌ربط را هم داریم. مشکلی متوجه صدور مجوز نخواهد بود.
اسبقیان درمورد اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی و اینکه قرار است این اساسنامه‌ها به صورت مستقل تصویب شوند، عنوان کرد: وزیر ورزش اعتقاد دارد باتوجه به اینکه فدراسیون‌ها متفاوت هستند و تخصص‌های خاص هر رشته فرق می‌کند باید چنین تصمیمی گرفته شود. نمی‌توان مجمع عمومی فدراسیون‌ بیماران خاص را با فدراسیون‌های دیگر یکی کرد.
تصمیم بر این است که اساسنامه فدراسیون برای هر فدراسیون جدا شود و این باید در مجمع عمومی فدراسیون‌ها به تصویب برسد که این فرآیند طی می‌شود. انشالله این کار باید کارشناسی شود که در حال انجام است. این موضوع باید پخته و چکش‌کاری شود تا به مرحله اجرا درآید. فکر می‌کنم دغدغه‌ای بابت تصویب آنها هم نخواهیم داشت.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1165794/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حضور خواننده ایرانی در یک برنامه تلویزیونی در تونس

نوازنده پیشکسوت موسیقی درگذشت

شیراز جوششی اساسی در موسیقی دارد

پلیس راهور تهران: علت وقوع 46 درصد از تصادفات استفاده از تلفن همراه است

کلید اولیه نوبت اول کنکور فردا منتشر می شود

آیت الله نوری همدانی: نیروی انتظامی برنامه ای را در زمینه حجاب آغاز کرده که امری مبارک است

وزیر ارشاد: خلیج فارس، خلیج فارس است تا ابد

هوش جالب کلاغ

ربات شاطر هم رسید!

4گوشه دنیا/ کیلومترها پیاده‌روی مرد هندی برای دیدن رونالدو!

محبت جالب یک طوطی به کبوتر

طرز تهیه سالاد خیار

تأثیر شگفت انگیز طبیعت‌گردی بر سلامت روان

عوامل تهدیدکننده سلامت روان فرزندان

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی

آموزش میکاپ زیبا و جذاب

کشف یک راز 70 ساله تولید لباس نامرئی را ممکن می‌کند

کشف تاثیر آسپیرین روی سرطان روده بزرگ

ادعای رییس پژوهشگاه رویان برای احیای نسل دایناسور توسط انسان

شروع «غائله هایدگر» در بازار نشر

مطیعی: دوومیدانی را با کم‌ترین تنش تحویل می‌دهیم

لیست 18 نفره پائز برای تیم ملی والیبال

وداع با مثلث قهرمانی؛ آرتتا تنها حریف پپ!

آقای گل پس از استراحت آماده بازی پرسپولیس

زائرکاظمینی: برای قهرمانی جام حذفی هم قسم شده‌ایم

روزی که بایرن بلینگام را به گریه انداخت

مهاجم اینتر فضا را برای طارمی باز کرد

ستاره آرسنال: همه اشتباه می‌کنند!

تیم ناشناخته فرانسوی در لیگ قهرمانان!

برترین سیوهای لیگ برتر انگلیس

تجربه تلخ بازی مافیا برای «ملیکا شریفی‌نیا»

اهدای نشان ویژه خانه‌تئاتر به «بهرام شاه‌محمدلو»

جشن تولد دو نفره مادر امیرحسین صدیق منصور سریال “دردسرهای عظیم” / تزیین کیک صورتی با پروانه ها زیبا

خلاقیت منحصر بفرد یک راننده ایرانی با حرکات غیرمتعارف ؛ خطرناک و باورنکردنی در تونل که سوژه شد / انشاالله سالم به مقصد رسیده

خبرخوش برای سهامداران و تاریخ پرداخت مابقی سود سهام عدالت

آهنگ زیبای «اسم من» با صدای حمید حامی

پرداخت دیه‌هایی که به عهده دولت بوده صفر شد

انتقاد نرجس سلیمانی عضو شورای شهر از توافق زاکانی با چین

پارک آبی هیجان انگیز

دکلمه خوانی زیبای یک نوجوان

4گوشه دنیا/ دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!

دسر ترکیه‌‎ای نوزینه؛ سرشار از پروتیین و اُمگا 3

عوارض خطرناک کبد چرب

واکسن کرونا و عوارض عجیب و غریب آن

اقدام پژوهشگاه رویان برای بیماران پروانه‌ای

پاسخ بامزه یک دانش‌آموز به تمرین کتاب درسی

ماهواره‌های جدید «استارلینک» راهی مدار زمین شدند

رئیس پژوهشگاه رویان؛ اگر توانایی ساخت انسان کامل را هم داشته باشیم، نخواهیم ساخت

بوکر عربی به نویسنده فلسطینی در زندان رسید

فخرفروشی الخلیفی با افتخار تازه پی‌اس‌جی