آریا بانو

آخرين مطالب

انواع کاندوم مردانه و زنانه و روش استفاده از کاندوم + عکس گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو - کاندوم مردانه و زنانه، کاندوم خاردار، کاندوم تاخیری، کاندوم فضایی، مزایای کاندوم، معایب کاندوم، نحوه استفاده از کاندوم، میزان پیشگیری کاندوم از حاملگی، حساسیت به لاتکس کاندوم

سرویس زناشویی - کاندوم به عنوان یک وسیله پیشگیری از بارداری راه عبور عفونت‌ها را در زمان نزدیکی جنسی مسدود می‌کند. همچنین جزء یکی از روش‌های جلوگیری از بارداری است که مانع از رسیدن اسپرم‌ها به رحم می‌شود. کاندوم پوشش پلاستیکی نرمی است که قابلیت ارتجاعی زیادی دارد و اغلب توسط مرد هنگام نزدیکی استفاده می‌شود. به این صورت که قبل از شروع نزدیکی بر روی آلت تناسلی در حالت نعوض (Erection) کشیده شده و بدین‌ترتیب از ریخته‌شدن مایع منی که حاوی اسپرم (سلول‌های جنسی مرد) است به داخل دستگاه تناسلی زن (واژن و رحم) جلوگیری می‌کند. اگر اسپرم مرد با تخمک (سلول جنسی زن) ترکیب شود حاملگی رخ می‌دهد و کاندوم از این امر جلوگیری می‌کند.
انواع کاندوم
کاندوم‌ها در دو نوع اصلی کاندوم مردانه و کاندوم زنانه وجود دارند.
کاندوم مردانه پوششی است که روی آلت مرد در حالت نعوظ کشیده می‌شود. کاندوم در صورت استفاده درست می‌تواند تا 80–90 درصد از بارداری ناخواسته و انتقال ایدز و هپاتیت سی و دیگر بیماری‌های آمیزشی جلوگیری کند. کاندوم مردانه در درمان انزال زودرس مردان نیز کاربرد دارد و برای بهبود توان نعوظ در مردان پیر یا کم‌توان نیز به کار می‌رود.
کاندوم زنانه را طرف مؤنث رابطه داخل واژن خود قرار می‌دهد. در صورت استفاده صحیح، پزشکان این کاندوم را یک وسیله مناسب و کاملاً مؤثر در پیش‌گیری از بارداری و ابتلا به بیماری‌های مقاربتی می‌شناسند و توصیه می‌کنند. کاندوم زنانه (FEMIDOMS) بلندتر از کاندوم مردانه بوده و دارا دو حلقه می‌باشد. قیمت آن از کاندوم مردانه گرانتر و کاربرد آن نیز دشوارتر است. کارایی کاندوم‌های زنانه 75 درصد است و برای زنانی مناسب است که نمی‌توانند شریک جنسی خود را متقاعد به پوشیدن کاندوم مردانه بکنند.

هرگز نباید کاندوم زنانه و مردانه را همزمان استفاده کرد زیرا احتمال پارگی کاندوم و انتقال ترشحات بالا می‌رود. برای جلوگیری از انتقال ویروس‌هایی مانند اچ‌آی‌وی، هپاتیت نوع ب و ث جنس کاندوم باید لاتکس یا پلی‌یورتان باشد.
روش استفاده از کاندوم مردانه
خیلی آهسته کاندوم رو از لبه تعیین شده برای باز کردن بسته بندی باز کنید. برای باز کردن دقت داشته باشید که به سطح خارجی کاندوم با ناخن آسیبی وارد نکنید. پشت و روی کاندوم رو تعیین کنید. برای استفاده از کاندوم و آلوده نکردن پشت کاندوم به ترشحات آلت تناسلی، می‌بایست قبل از پوشیدن کاندوم پشت و روی آن را مشخص کنید. برای این کار کافی است تا چند سانتی‌متر از کاندوم را باز کنید تا پشت و روی آن مشخص شود. سر نگه دارنده‌ی منی در قسمت انتهایی کاندوم را بگیرید . با دست دیگر با دقت و به آرامی و بدون تماس ناخن با سطح کاندوم، آن را به روی آلت تناسلی خود که در حالت نعوظ قرار دارد بکشید. بعد از انزال سریعا آلت خود را از واژن شریک جنسی خود خارج کنید. مراقب باشید که کاندوم از روی آلت شما بیرون نیاید. انتهای کاندوم را گره بزنید تا از خروج مایع منی از داخل آن جلوگیری کنید.

نکات مهم در استفاده از کاندوم
استفاده از کاندوم مردانه باید پیش از شروع نزدیکی آغاز شود زیرا ترشحاتی که مردان پیش از انزال کامل دارند، ممکن است حاوی ویروس‌هایی نظیر اچ‌آی‌وی باشد و باعث سرایت بیماری گردد. در مواردی که بیم بیماری نیست برای کاهش احتمال بارداری ناخواسته باید از تماس با ترشحات پیش از انزال کامل جلوگیری کرد چون احتمال وجود اسپرم در آن‌ها صفر نیست. کاندوم را باید بر روی آلت در حال نعوظ (راست شده) کشید و از آن طوری استفاده کرد که فضای خالی کوچکی در انتهای آن باقی بماند تا در زمان انزال مایع منی در آن جمع شود. کاندوم باید تمامی طول آلت مردانه را تا ته بپوشاند. بلافاصله پس از انزال، در حالی که آلت هنوز در حالت نعوظ قرار دارد، باید نزدیکی را خاتمه داد و کاندوم مردانه را درآورد. خروج بایستی با گرفتن لبه کاندوم صورت گیرد تا از سر خوردن کاندوم و نشت منی جلوگیری شود. هر کاندوم مردانه را باید تنها یک بار استفاده کرد و پس از مصرف از بین برد. در زمان استفاده باید دقت کرد که کاندوم سوراخ نباشد و یا در اثر تماس با ناخن یا اجسام دیگر پاره نشود. هم‌چنین قبل از استفاده از کاندوم باید به تاریخ پایان مصرف آن توجه کرد و از استفاده از کاندوم‌های شکننده و چسبناک که احتمال پاره شدن دارند خودداری کرد. باید آن را از حرارت، نور و رطوبت دور نگه داشت زیرا این عوامل احتمال پارگی یا سوراخ شدن آن را افزایش می‌دهد. در صورت پاره شدن کاندوم مردانه در حین مقاربت، باید مقاربت را بلافاصله متوقف کرده و از کاندوم جدیدی استفاده نمود. هم‌چنین ممکن است استفاده از روش‌های دیگر پیش گیری از بارداری در این موارد ضروری باشد. کاندوم مردانه نباید با مواد چرب (مانند وازلین) آغشته شود چون این مواد باعث صدمه به آن و از بین رفتن خاصیت پیش گیری کاندوم می‌شوند. برای لیز کردن کاندوم می‌توان از ژل‌های روان‌کننده (لوبریکانت) مبتنی بر آب که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند استفاده کرد.
مزایای استفاده از کاندوم
کاندوم برای جلوگیری از بیماری‌های مقاربتی مانند: سیفلیس٬ سوزاک ٬ ایدز٬ هپاتیت٬ هرپس٬ عفونت‌های گنوره٬ تریکومونا٬ کلامیدیا و … مفید است. در مردانی که دچار انزال زودرس (Premature Ejaculation) هستند و تحریک‌پذیری زیادی دارند کاندوم موثر است. زیرا کاندوم تحریک‌پذیری را کمی به تاخیر می اندازد و حساسیت سر پنیس را کم می‌کند و موجب تاخیر در انزال و حفظ نعوظ می شود. در صورت وجود حساسیت زن نسبت به مایع منی مرد کاندوم روش مناسبی است. استفاده از کاندوم احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم (سرویکس) را کاهش می‌دهد که این امر به علت مسدود کردن انتقال HPV می‌باشد. در تمامی آقایان با هر شرایط سنی کاندوم قابل استفاده می باشد. کاندوم از جمله کالاهای ارزان می‌باشد و دسترسی به آن آسان است. با استفاده از کاندوم قسمت حلقه ای انتهای کاندوم به صورت یک تورنیکه ضعیف اثر می‌کند و می‌تواند به حفظ نعوظ در افراد ناتوان جنسی کمک کند. گاهی بعضی از مردان یا زنان به واسطه مسائل خاص تمایل به تماس مستقیم آلت با مخاط واژن را ندارند. کاندوم می تواند راه حلی برای اینگونه مسائل باشد.
رابطه مقعدی چیست؟ + عوارض رابطه جنسی مقعدی
معایب استفاده از کاندوم
کاندوم یکبار مصرف است. دائمی نیست و نیاز به تکرار دارد. کاندوم ممکن است در برخی افراد ایجاد حساسیت به صورت خارش٬ راش و دانه جلدی کند. برای استفاده از کاندوم باید تجربه داشت تا خارج نشود. ممکن است کاندوم در حین عمل مقاربت پاره شود.
مدل‌های مختلف کاندوم
کاندوم‌های طعم‌دار و میوه‌ای

کاندوم های رنگی

کاندوم های تحریک کننده (گرم کننده)

کاندوم‌های خوراکی

کاندوم های خاردار

کاندوم های شب‌نما یا (Night Light)

کاندوم فضایی
کاندوم‌ فضایی نوعی از کاندوم است که به دلیل وجود برجستگی‌های طرح‌دار زیاد بر روی آن در افزایش لذت رابطه جنسی موثر است و از طرفی به خاطر طرح‌های شکل‌دار روی آن می‌تواند در جلوگیری از یکنواختی رابطه جنسی نقش به سزایی را ایفاد کند. کاندوم عروسکی، کاندوم فضایی اره ماهی، کاندوم دکمه‌دار، کاندوم طوقی، کاندوم فضایی چرخشی، کاندوم فلفلی از جمله کاندوم‌های فضایی موجود در بازار می‌باشند. کاندوم فضایی یکی از انواع کاندوم‌های تولیدی از سمت شرکت‌های تولیدی محصولات جنسی است که بیشتر جنبه خلاقانه و نوآوری دارد تا جایی که برخی از این کاندوم‌ها حتی برای عامل اصلی تولیدی خود استفاده نشده و در جلوگیری از بارداری نقش مطمئنی ایفا نمی‌کنند و صرفا جهت ایجاد انگیزه‌های جنسی و جلوگیری از یکنواخت شدن رابطه‌های جنسی عرضه می‌شوند.
چک کردن تاییدیه‌ی FDA روی بسته کاندوم و تاریخ انقضای آن از عواملی‌ است که می‌بایست در موقع خرید کاندوم به آن توجه داشت.

کاندوم‌های فضایی در راستای جلوگیری از کاهش رابطه جنسی در صورت استفاده از این محصول طراحی شده است. چرا که هنوز عده ی زیادی از مردم دنیا زیر بار استفاده از کاندوم نمی‌روند و معتقدند استفاده از کاندوم لذت جنسی آن‌ها را کاهش می‌دهد. در صورتی که محصولات جدید مثل کاندوم‌های فضایی به اذعان بسیاری از مصرف‌کنندگان آن از رابطه جنسی بدون کاندوم نیز لذت‌‌بخش‌تر است.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/101094/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قیمت خودرو در فروردین و اردیبهشت چقدر نوسان داشت؟ / منحنی قیمت خودرو در بازار روندی نزولی دارد

اتفاق عجیب برای سردار آزمون در بای آره‌نا!

خلاصه بازی النصر 3-2 الاخدود

داور فداکار جان بازیکن نوجوان را نجات داد

خلاصه بازی بایرلورکوزن 2 - آاس رم 2

بایرن و یونایتد مربی تاخت می‌زنند!‏

گل دوم المپیاکوس به استون ویلا

المپیاکوس به فینال لیگ کنفرانس اروپا رسید

تاوان سنگین اشتباه مارسینیاک علیه بایرن!

سردار آزمون در فینال طرفدار آتالانتاست!

گران‌ترین کفش طلای فوتبال ایران!

ده‌روسی: نمایش قهرمانانه‌ای داشتیم

آتالانتا، حریف لورکوزن در فینال لیگ اروپا

قضاوت 16 داور زن و 14 داور آسیایی در استانبول

تات: طارمی و آزمون نقش مهمی در اینتر و رم خواهند داشت

پرسپولیس به تیم بی هوادار رسید، سپاهان به محرم

گل سوم آتالانتا به مارسی

لورکوزن 2-2 رم؛ تیم ژابی باز هم نباخت و به فینال رفت

تعویق قهرمانی الهلال با گل دقیقه 90+1 النصر

شوت ناگهانی سردار آزمون و واکنش خوب دروازه بان لورکوزن

گل دوم آاس رم به بایرلورکوزن

مصدومیت سردار آزمون مقابل لورکوزن و تعویض با ادواردو بووه

گل دوم آتالانتا به مارسی

گل اول بایرلورکوزن به آاس رم

پیام تسلیت وزیر ورزش و جوانان در پی درگذشت قهرمان جهان و پاراآسیایی هانگژو

گل دوم بایرلورکوزن به آاس رم

پشت صحنه جذاب فیلم سال گربه

واکنش یک خارجی به بیت باکس زدن در سریال نون خ

صحبت جالب شهید چمران در مورد مردم آمریکا

نماهنگ «دو بال انسان»

تقابل فالکون 9 و اتمسفر زمین

دکلمه خوانی زیبا با صدای حسین پناهی و هوشنگ ابتهاج

علیرغم نژادپرستی هواداران اتلتیکو محروم نمی‌شود

مصدومیت ستاره رم؛ کار ده‌روسی سخت شد

دبل سیو تماشایی دروازه بان رم مقابل لورکوزن

گل اول رم به لورکوزن

مهارت‌ها و گل‌های زلاتان ابراهیموویچ در آث میلان

گل اول آتالانتا به مارسی

رشید مسجدی قهرمان جهان و پارالمپیک درگذشت

واکنش سیروس میمنت به کاندید شدنش در انتخابات ریاست جمهوری سال نود و شش

اجرای زیبای قطعه عشق از موسیقی ماندگار فیلم «سینما پارادیزو»

ترانه‌ی «پایان زندگی» با صدای آهنگ‌ساز و خواننده نامدار بریتانیایی مارک نافلر

ماجرای تیراندازی در خیابان درختی تهران

تلاوت زیبای کودک فلسطینی بر روی ویرانه‌های خانه‌

نجات یک بچه ویکونیا از باتلاقی در شیلی

نماهنگ «جان‌ خواهر»

طنین اذان و اقامه نماز در دانشگاه هاروارد

فریضه واجبی که فراموش شده!

طرز تهیه پاستا پنیری

ترکیب معجزه آسا برای رفع یبوست