آریا بانو

آخرين مطالب

15 روش تقویت روحیه و انرژی مثبت در زندگی روانشناسي

15 روش تقویت روحیه و انرژی مثبت در زندگی
  بزرگنمايي:

آریا بانو - باشگاه خبرنگاران / کار‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید برای بالا بردن و تقویت روحیه خود انجام دهید.
 به نقل از مجله آنلاین آمریکایی «Self»، بسیاری از ما شاید دقت نکرده باشیم که انجام برخی کار‌ها می‌تواند روحیه ما را بالا برده و تقویت کند.
طبق بررسی ها تماشای یک نمایش تلویزیونی شاید برای همه افراد سبب نشود تا روحیه شان تقویت شود اما چند کار ساده می‌تواند حال شما را تغییر دهد.
1- پرده‌های خانه را کنار بزنید
این کار شاید در نگاه اول احمقانه به نظر برسد؛ اما اگر شما نمی‌توانید به پیاده روی روزانه بروید و یا بخاطر محدودیت‌ها از رفتن بیرون احساس استرس می‌کنید، کنار زدن پرده های خانه‌تان در صبحگاهان می‌تواند راهی زیبا برای جهان طبیعت باشد.
حتی در روز‌های ابری، نور طبیعی می‌تواند به روشن شدن فضای خانه شما کمک کند. حتی اگه خانه شما به اندازه کافی گرم باشد، با باز کردن پنجره ها، انرژی مضاعفی را دریافت می‌کنید.
2- خواندن کتاب برای کودکان
خواندن کتاب برای فرزندتان به شما کمک می‌کند تا رویای آن‌ها را زنده نگه دارید. حتی اگر شما نتوانید کتاب بخوانید، غوطه ور کردن خود در یک چیز ساده و دنیایی سالمتر، همان چیزی خواهد بود که شما به آن نیاز دارید.

آریا بانو


3- با کودکان خود صحبت کنید
صحبت باکودکان واقعا سرگرم کننده است. این کار سبب می‌شود تا به دنیای معصومیت و تواضع باز گردید.کافی است از او یک سؤال خنده دار بپرسید تا ببینید این مکالمه شما را به کجا می‌کشد.
4- فهرست سپاسگذاری داشته باشید
تمرین سپاسگذاری و شکرگذاری یک روش امتحان شده و درست برای تقویت روحیه بسیاری از افراد به شمار می‌رود؛ هرچه قدر شما بیشتر سپاسگذار باشید، بیشتر خود را بر مثبت نگری تمرین می‌دهید؛ حتی اگر همه چیز به شدت فاجعه بار باشد.
5- تعویض ملحفه‌ها
درست است؛ این کار شاید در نگاه اول بیش از آنکه اقدامی شادکننده باشد، اقدامی بهداشتی است اما کشیدن رویه تخت با پارچه‌ای تمیز، احساس خوبی به انسان می‌دهد. سعی کنید رایحه تازه و دلنشین مایعی را که با آن پارچه را شسته اید، تنفس کنید. این کار در روحیه شما تأثیرگذار خواهد بود.

آریا بانو


6- آواز خواندن
زمزمه کردن ترانه‌ها تأثیر آرامش بخشی بر انسان دارد؛ همچنانکه انجام حرکات موزون نیز شاید بتواند برای شما تأثیرگذار باشد. تحقیقات نشان می‌دهد آواز خواندن و انجام حرکات موزون می‌تواند روحیه شما را تقویت کند و از استرس تان بکاهد.
7- خواندن یک صفحه از کتاب مورد علاقه تان
یکی دیگر از راهکار‌های تقویت روحیه، خواندن یک صفحه از کتابی است که آن را دوست دارید. در واقع این بستگی به شما دارد که چه کتابی را دوست داشته باشید. هرآنچه که برای شما شادی آور است، بخوانید و اگر برای این کار مشکل نیز دارید، از کتاب‌های صوتی بهره بگیرید.
8- بخندید و بخندانید
تلاش کنید تا دیگران و یا حتی خودتان را بخندانید. یافتن راه‌هایی برای خندیدن می‌تواند به وضوح استرس را کاهش دهد و روحیه را تقویت کند.

آریا بانو


9- خوردن صبحانه
اگر برنامه معمول خود را ندارید و یا از خانه کار می‌کنید، کار‌هایی مانند خوردن و خوابیدن در کنار هم قرار گیرند. برای همین منظور، یافتن زمانی برای سرو صبحانه در صبح به شما کمک می‌کند تا روز خود را با یک «شروعی رسمی» آغاز کنید. اگر شما تقریبا بیشتر ساعات بیداری تان را در خانه می‌گذرانید، امری مفید به شمار می‌رود.
10- دوش گرفتن
اگر شما با افراد دیگری زندگی می‌کنید، یافتن زمانی برای آنکه به خودتان برسید، امری دشوار به نظر می‌رسد، دوش گرفتن ممکن است امری تعیین کننده باشد. دوش گرفتن در واقع اختصاص زمانی خواهد بود تا شما در خصوص هر چیزی فکر کنید و حتی شاید با اندکی گریه، اندوه هایتان را تخلیه کنید. آنجا شاید تنها جایی باشد که افراد به حریم خصوصی شما احترام می‌گذارند.
11 - نوشتن برنامه روز‌های خوب و بد
ایجاد برنامه‌ای برای کنار آمدن با روز‌های بد اگرچه امری عالی است اما نوشتن برخی کار‌هایی که می‌توانید در یک روز خوب هم داشته باشید نیز مفید به نظر می‌رسد؛ به مانند رتق فتق کار‌های معمول عقب مانده و یا جشن گرفتن برای اینکه احساس خوبی دارید.
داشتن برنامه برای روز‌های خوب و هم روز‌هایی که از نظر شما شاید بد به نظر برسد، «هر دو تجربه» را عادی می‌کند و نگه داشتن این برنامه در کنار خود، امری مفید خواهد بود. به یاد داشته باشید تا این برنامه‌ها را در کنار تخت خود نگه دارید تا بتوانید با برنامه صبحگاه خود ادغام کنید.
12- مدیتیشن کنید
انجام مدیتیشن یکی از اقدامات مفیدی است که این روز‌ها در همه گیری کرونا انجام می‌دهد. اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا تمرین‌های مدیتیشنی خود را توسعه دهید؛ درصورتی که تفکر شما را اذیت می‌کند و قادر به مدیتیشن نیستید، تنها چشمان خود را بسته و برای چند دقیقه نفس بکشید.
13- تماشای حیوانات
تماشا و یا بازی با یک حیوان می‌تواند در تقویت روحیه شما تأثیرگذار باشد. بازی با یک حیوان خانگی و یا تماشای فیلمی از آن‌ها برای شما خوب است.

آریا بانو


14- کسب مهارت‌های کوچک
شاید در خصوص کسب مهارت‌های کوچکی نظیر دوزندگی و یا نویسندگی شنیده باشید؛ اما مهارت‌های جدید ممکن است هزینه بر و استرس زا باشد. بجای انجام آن، امتحان کردن مهارت‌ها و کار‌هایی ساده و کوچک سبب ایجاد شادی و سرگرمی جدید می‌شود. 
15- به دیگران خوبی کنید
انجام کار خوب در حق دیگران لازم نیست خیلی پرخرج و مفصل باشد. این کار می‌تواند حتی با تعریف کردن از یکی از نزدیکانتان باشد؛ همچنانکه شما می‌توانید برای هم اتاقی تان شام درست کنید.

لینک کوتاه:
https://www.banounews.ir/Fa/News/667384/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فیفا 20 بازیکن تیم ملی فوتبال زنان افغانستان را از این کشور خارج کرد

«اس-500» سلاح آتشین روسیه ضد بمب‌افکن‌های پنهان‌کار آمریکا

سکانس هایی از بازی درخشان اشکان خطیبی

نگاه معنادار خاتون به موسیو

ویدیویی خاطره‌انگیز از ایرج طهماسب در اوایل دهه شصت

بخشی از پشت صحنه سریال افرا

مرور سینماهای خاطره‌انگیز در یک برنامه

سم خالص ببینید از سریال هم سایه در شبکه سه سیما

دوسش داری بهش بگو

ضایعات میفروختم تا خرج بلیط سینما کنم!

چرا سریال افرا همزمان با در کنار پروانه ها پخش شد؟

ورود آقایان ممنوع چگونه ساخته شد؟

کنایه عجیب وحید رحیمیان در برنامه زنده سریالیست خطاب به مجری

چهره‌ها/ مهران غفوریان و دخترش هانا

چهره‌ها/ آفرود سواری بابک جهانبخش و همسرش در طبیعت

شنیدیم عروس رو می دزدن، ندیدیم دوماد رو شب عروسی بدزدن

علی نصیریان مهمان مستند «اقتباس در سینما» شد

متفقین از ترس شکرالله خان نیومدن کاشان

اصطلاح سانسوری مهران مدیری که راهگشای هادی کاظمی شد!

ازدواج با کار فرق می کنه

بزرگترین فیلم‌های اکشن قرن 21

فلسفه «مرد آزاد»؛ آیا ما چند خط کُد در یک شبیه‌سازی عظیم هستیم؟

به اندازه ظرفیت آدم ها بهشون محبت کنید

آغاز اکران سراسری فیلم «قصیده گاو سفید» در فرانسه

من پای تو وایسادم

هفتاد ضربه شلاق به خاطر علاقه به سینما!

چهره ها/ عکس های دونفره محمدرضا گلزار و برادر کوچکترش بردیا

سوژه داغ هفته؛ از فوت «عزت الله مهرآوران» علی رغم تزریق واکسن تا مهاجرت پرستو صالحی

بازیگران معروفی که در این سال ها نقش نابینا را بازی کرده اند

چهره ها/ عکس جدید متین ستوده با موی مشکی

ویدئویی که آرش ظلی پور به یاد مهرداد میناوند منتشر کرد

چهره ها/ عکس جدید دنیا مدنی با روسری سنتی

کاراکتر موفق «خورزوخان» در شب های برره چگونه شکل گرفت؟

پخش مسابقه ای از شبکه ورزش با اجرای استندآپ «عصر جدید»

«بچه خور» پربازدیدترین فیلم کوتاه در شبکه خانگی شد

چهره ها/ مانتوی خیلی عجیب سپیده خداوردی!

تو خواستگاری که جای این حرف ها نیست

گلایه عجیب مهمان برنامه از صدا و سیما

چهره ها/ عکس های تئاتری مه لقا باقری

اخه این چه وقت حرف عاشقانه زدن بودن

صدای کیهان درآمد: آگهی های تلویزیون، هالیوودی و مروج زندگی غربی است

این قلب دیگه قلب نمیشه

نیکی کریمی در پشت صحنه اولین فیلمش

تمرین شبانه مورچه های کلبه عمو پورنگ

اولین نامردی تاریخ زیر سر یک زن بود!

هولناک‌ترین کارهایی که شخصیت‌های اصلی بازی مرکب انجام دادند!

پسر فتحعلی اویسی: فوت پدرم ربطی به واکسن و کرونا نداشت

چرا «قبله عالم» در 10 قسمت تولید شد ولی در هفتمین قسمت به پایان رسید!

چهره ها/ آخرین عکس لورل و هاردی در سال ١٩٥٦

سکانس فان فیلم سینمایی «مسخره باز»