آریا بانو

آخرين مطالب

تا زمانی که رشته‌محل‌های پر طرفدار داریم، حذف کنکور میسر نیست اجتماعي

تا زمانی که رشته‌محل‌های پر طرفدار داریم، حذف کنکور میسر نیست
  بزرگنمايي:

آریا بانو - به گزارش ایسنا، محمود امانی طهرانی در برنامه (به وقت ایران)شبکه آموزش درباره مسائل کنکور و تغییرات آن، اظهار کرد: در باب کنکور در حدود 44 سال است که بعد از انقلاب، کنکور برگزار می‌کنیم و انتظار می‌رفت هر سال تعدادی پژوهش‌های گسترده و دقیق درباره نحوه انجام کنکور می‌داشتیم و سازمان سنجش تعدادی پژوهش از جنس تطبیقی، بین‌المللی و اجرای آزمایشی داخل کشور انجام می‌داد تا به تدریج شیوه‌های خود را بهبود ببخشد اما این اتفاق آن چنان نیفتاده است.
وی افزود: از حیث قانونگذاری خوشبختانه مجلس شورای اسلامی از سال 1386 به این موضوع ورود خوبی پیدا کرده است و در نتیجه یک پژوهش فوق‌العاده ارزشمند و مفصلی که مرکز پژوهش‌های مجلس انجام داد و شاید بگویم جامع‌ترین پژوهشی است که در باب کنکور انجام شده، بسیار هم قطور است و ابعاد مختلفی را مورد توجه قرار داده است، تغییرات کنکور مطرح شد.
امانی طهرانی ادامه داد: به عبارت دیگر، نتیجه این پژوهش موجب شد که در سال 1386 مجلس مصوبه پیشرو و بسیار مهمی را به تصویب برساند اما جای تأسف است که تا سال 1392 این مصوبه به دلایل متعدد توسط دستگاه مجری اجرا نشد و عجیب‌تر اینکه دستگاه‌های بازرسی کشور هم تا امروز به این موضوع هیچ ورودی پیدا نکردند که چطور برای یک مصوبه مجلس در طول 6 سال از تصویب، آن اقداماتی که باید انجام می‌شد، نشده است.
وی اضافه کرد: به هرحال در سال 92، تغییراتی انجام شد و در سال 94 هم تغییراتی انجام شد و این بار نیز شورای عالی انقلاب فرهنگی به میدان آمده است و تمام این تلاش‌ها در جهت این هست تا یک کاری که می‌شود به صورت بهتری انجام داد، جنبه‌های بهبود در آن لحاظ شود.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه گاهی صورت مسأله را به خوبی تبیین نمی‌کنیم، گفت: بعضی‌ افراد از عبارت حذف کنکور استفاده می‌کنند و این در حالیست که درباره مسأله‌ای به نام حذف کنکور تا زمانی که رشته محل‌های پرمتقاضی در کشور داریم، نمی‌توانیم صحبت کنیم بلکه مهم است که از چه شیوه‌ای برای جداسازی بچه‌ها استفاده کنیم که این شیوه‌ها کم آسیب‌تر، عادلانه‌تر، معتبرتر و قابل دفاع‌تر باشد.
وی تصریح کرد: کنکور کنونی که در زمان فشرده 3، 4 ساعت می‌خواهد سرنوشت یک انسان را تعیین کند، مبتنی بر سرعت عمل و تکنیک است و این هر دو محل عدالت آموزشی و اهداف معتبر برنامه‌های درسی است و البته ایرادات فراوانی دارد که در گزارش پژوهشی مجلس شورای اسلامی اشاره شده است.
امانی طهرانی ادامه داد: در هر حال این مصوبه که مجلس از سال 86 کلیدش را زد و امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی در همان جهت حرکت می‌کند، مصوباتی است که نمی‌خواهد کل مشکلات را یکجا حل کند اما می‌خواهد در نقطه‌هایی اصلاحات خوبی را انجام دهد. 
وی افزود: شیوه‌های کشورهای دیگر را مورد بررسی قرار دادم و در داخل ایران هم ارائه و طرح‌هایی داشتم و معتقدم که چارچوب کلی آنچه انجام شده است و پیش می‌رود، چارچوب درست و قابل دفاعی است؛ البته ممکن است نواقصی در بعضی بخش‌ها در مقام عمل به وجود آید مثل ماجرای حدنصاب معدل در دانشگاه‌ها که این خلاف عدالت و مناطق محروم است.
به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: در این اصلاحات اخیر، به مسأله امتحانات نهایی به عنوان یک ابزار معتبر اهمیت بیشتری می‌دهیم و سوابق تحصیلی که مبتنی بر برنامه درسی است، جایگاه بهتری پیدا می‌کند و دانش‌آموزان به جای اینکه سرنوشت‌شان در یک بازه زمانی کوتاه تعیین شود در امتحاناتی از جنس سؤالات تشریحی، اعتبار بیشتر، ضریب اثر بیشتر و مبتنی بر اهداف و برنامه‌ها تعیین می‌شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/632290/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تارای تصادفی هم‌قیمت تویوتا در سال 1395!

توضیح شورای رقابت در مورد حذف شرط رهن سند خودرو | جزئیات نخستین حراج خرده فروشی خودروهای سواری

گسل خودرویی فعال شد؟

رهن گرفتن سند خودرو شامل کدام طرح‌های خودرویی می‌شود؟

قیمت چانگان از سوی شورای رقابت تعیین شد

عرضه خودرو‌های وارداتی در بازار، پس از 4 سال کلید خورد

ژیان 250 میلیون تومان شد!

حذف و اضافه خودرو در اردیبهشت

زمان قرعه کشی خودروهای ثبت نامی مشخص شد+ جزئیات

خودروسازان باز هم تهدید کردند/ 7 استاندارد تعلیقی قابل اجرا نیست!

لیست خودروهای وارداتی به‌روز شد/ اعلام زمان عرضه محصولات خارجی

قیمت خودرو امروز 16 خرداد/ چرا قیمت خودرو کاهشی شد؟

بازی پوپولیستی در زمین خودرو

فصل مردودی واردات خودرو

افزایش قیمت 25 محصول ایران خودرو از اول تیر با مصوبه شورای رقابت/ 3 محصول ارزان شد (+جدول تغییر جدید)

تغییرات قیمتی زودهنگام محصولات خودرویی

انصراف 50 درصدی متقاضیان خودروهای مونتاژی در سامانه یکپارچه/ 20 درصد خریداران خودروهای داخلی پول واریز نکردند

شورای رقابت: اعتراض خودروسازان به قیمت‌ها مردود است

قیمت جدید 29 محصول تولیدی ایران‌خودرو اعلام شد

ریزش قیمت خودرو، معادلات را عوض کرد/ تقدسی: 50 هزار متقاضی در طرح یکپارچه فروش انصراف دادند

جزئیات لایحه واردات خودروهای کارکرده/ شرط تأسیس نمایندگی حذف شد

فردا؛ اعلام زمان تحویل خودروهای داخلی و مونتاژی

متقاصیان خرید خودرو بخوانند/ زمان آزاد شدن حساب وکالتی متقاضیان خودرو در سامانه یکپارچه مشخص شد

بایکوت خودرو در بهارستان

دستور شورای رقابت برای توقف فروش خودرو در بورس + جزییات

نتایج نوبت دهی خودروها مشخص شد؛ برداشت وجه از صبح فردا

دولت با گران کردن خودرو باز هم دستش را توی جیب مردم کرد

خبر جدید برای متقاضیان خرید خودرو/ نتایج اولویت‌بندی تحویل خودروهای فروش یکپارچه اعلام شد

تعرفه‌های نجومی برای خودروی وارداتی/ به فاصله چند متر خودروی 10 هزار دلاری 27 هزار دلار می‌شود

شرط پلاک فعال برای خرید خودرو در سامانه یکپارچه برای چه کسانی لغو شد؟

علت عدم تخصیص خودرو به برخی متقاضیان/ نتایج خودروهای فرسوده این هفته اعلام می‌شود

قیمت باورنکردنی خودرو در افغانستان/ سانتافه 1.7 میلیارد تومان!

رشیدی کوچی: در کجای دنیا 171 درصد، عوارض خودرو گرفته می‌شود؟ / دولت اگر می‌خواهد قیمت خودرو ارزان نشود، به طور رسمی اعلام کند

لایحه واردات خودروی کارکرده زیر پنج سال ساخت تصویب شد

یک پیش‌بینی عجیب از بازار خودرو/ قرعه‌کشی خودروها تمام شد؛ حالا امکان افزایش قیمت‌ها وجود دارد

کاهش قیمت خودرو سراب بود/ وزارت صمت و خودروسازها برای گران کردن توافق کردند؛شورای رقابت را سر کار گذاشتند

نتایج نوبت‌بندی خودروهای فرسوده مشخص شد

سرکیسه کردن مردم با نحوه عرضه خودرو/ وزارت صمت به مدیر فروش شرکت‌های خودروساز تبدیل شده است

معجون قیمت‌گذاری دستوری در خودرو

بازندگان بازار‌خودرو

حقوق ورودی خودروهای سواری اعلام شد

ایران خودرو،سایپا و پارس خودرو؛ فقط یک قدم تا ورشکستگی کامل

اخطار شورای رقابت به خودروسازان برای تغییر قیمت‌ها

احیای پروژه احمدی‌نژاد در ونزوئلا؛ ازسرگیری تولید خودرو توسط دولت رئیسی!

کلاف سردرگم صنعت خودرو

ابطال ممنوعیت واردات خودرو بالای 40 هزار دلار

کیفیت؛ حلقه گمشده صنعت خودروسازی کشور

شورای رقابت، نسخه اقتصاد اسلامی برای صنعت خودرو پیچیده است؟

خرداد تمام شد و خبری از تحویل خودروهای وارداتی نشد/ وزارت صمت نمی‌خواهد پاسخگو باشد؟

قیمت شیشه خودرو هم میلیونی شد