آریا بانو

آخرين مطالب

مصرف این میوه قبل از رفتن به سوپرمارکت جلوی خرید‌های غیرضروری را می‌گیرد! پزشکي

مصرف این میوه قبل از رفتن به سوپرمارکت جلوی خرید‌های غیرضروری را می‌گیرد!
  بزرگنمايي:

آریا بانو - باشگاه خبرنگاران / به نقل از پایگاه «people.com»، حتما شما هم پیش از این شنیده اید خوردن یک عدد سیب در روز می‌تواند رفتن به پیش دکتر را از شما دور کند؛ همچنانکه بار‌ها و بار‌ها شنیده ایم که نباید با شکم خالی برای خرید خوار و بار به سوپر مارکت برویم؛ چرا که این مسأله سبب می‌شود تا خرید‌های یهویی و از پیش برنامه ریزی نشده از شیرینی جات داشته باشیم. اما تصور کنید اگر این دو مسأله را کنار هم قرار دهیم، چه اتفاقی خواهد افتاد؟
محققان دانشگاه کرنل (در ایالت نیویورک آمریکا) می‌گویند خوردن یک سیب پیش از رفتن برای خرید خوار و بار، سبب می‌شود افراد تا 25 درصد بیشتر میوه و سبزیجات خریداری کنند.
دکتر «آنر تال» (Aner Tal) و دکتر «برایان وانسینک» (Brian Wansink) از پژوهشگران آزمایشگاه غذایی دانشگاه کرنل تلاش کردند تا تئوری خود را مبنی بر اینکه «میان وعده‌های سالم سبب سوق دادن خریداران به خرید غذا‌های سالمتر می‌شود»، امتحان کنند؛ آزمایشی که نتایج آن در پایگاه خبری دانشگاه کرنل (Cornell University) در مه 2015 منتشر شد. در نخستین آزمایش آن‌ها به صورت تصادفی 120 خریدار که قصد رفتن به سوپرمارکت را داشتند، انتخاب کرده و به برخی از آن‌ها یک نمونه سیب، برخی دیگر یک نمونه شیرینی کوکی و به برخی دیگر هیچ نمونه‌ای ندادند؛ سپس خرید‌های آن‌ها را تحت نظر گرفتند.
بر اساس این تحقیقات، افرادی که نمونه سیب را پیش از رفتن به سوپرمارکت استفاده کرده بودند، 28 درصد بیشتر میوه و سبزیجات در مقایسه با افرادی که شیرینی کوکی خورده بودند، خریداری کردند. افرادی که نمونه سیب را مصرف کرده بودند، همچنین 25 درصد بیشتر میوه و سبزیجات در مقایسه با شرکت کنندگان در این تحقیق که میان وعده‌ای مصرف نکرده بودند، خریداری کردند.
دکتر «آنر تال» پس از انجام این تحقیق گفت: آنچه این پژوهش به ما مب آموزد، این است که خوردن یک میان وعده اندک سالم پیش از خرید می‌تواند ما را به وضعیت عقلانی سالمتری به هنگام خرید هدایت کرده و ما را به این سمت سوق دهد که گزینه‌های غذایی بهتری را انتخاب کنیم.

آریا بانو


همچنین در دومین آزمایش، دکتر تال و دکتر وانسینک بار دیگر به 56 شرکت کننده، نمونه‌های سیب و شیرینی کوکی را دادند و سپس از آن‌ها خواستند تا از میان 20 جفت از اقلام در صورتی که می‌خواستند خرید آنلاین داشته باشند، انتخاب کنند. گروه اول، اقلام کم کالری بود و گروه دوم اقلام پر کالری بود. آن‌ها مشاهده کردند افرادی که در ابتدا سیب خورده بودند، در مقایسه با افرادی که شیرینی کوکی خورده بودند، بیشتر مواد غذایی کم کالری را انتخاب کردند.
این پژوهشگران سپس در آزمایش نهایی خود، به خریداران یک نوع شیر کاکائوی کاملا یکسان، اما با برچسب‌های مختلف دادند، روی شیر کاکائو گروه اول برچسب «شیرکاکائوی پر از شکلات و کرم» درج شده بود و روی گروه دوم برچسب (شیرکاکائو سالم و بی خطر) نوشته شده بود؛ هرچند محتویات هر دو شیرکاکائو کاملا یکسان بود و تنها برای فریب ذهن خریداران، چنین عناوینی بر روی کالا درج شده بود. همچنین به گروه سوم نیز هیچ شیری داده نشد. بار دیگر این محققان مشاهده کردند گروهی که شیرکاکائو‌های دارای لیبل سالم و بی خطر را مصرف کرده بودند، به هنگام خرید اینترنتی، انتخاب مواد غذایی سالم تری را داشتند.
این آزمایش نشان داد یک ماده غذایی لزوما نباید سالم باشد تا بتواند بر عادت خرید شما تأثیر بگذارد؛ بلکه تنها کافی است که شما تصور کنید که آن سالم است. محققان این مسأله را «سلامتی درک شده» (perceived healthfulness) می‌نامند.
در پایان این گزارش آمده است: حال مشخص نیست آیا شما می‌توانید با خوردن یک سیب (و یا چیز‌های دیگری که ممکن است ادعا شود مواد غذایی سالمی هستند) ذهن خود را فریب دهید تا به سمت خرید کالا‌های سالمتر برود یا خیر، اما اگر چنین کاری سبب می‌شود تا شما خریدی هوشمندانه‌تر داشته باشید، قطعا این کار ارزش امتحان کردن را خواهد داشت.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/600021/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نوازش کردن یکی از راههای تقویت هوش کودک

توصیه هایی در مورد بازی های کودکان

مزایای بوسیدن کودک

فرزندی که شاد نیست

اگر کودک تان بچه های دیگر را می زند، بخوانید

چگونه ترس از تاریکی را در کودک درمان کنیم؟

علائم افسردگی و رفتار صحیح با افسردگی کودکان

چرا بعضی از کودکان کم حرف می زنند؟

بیماری اوتیسم چیست و چه علائمی دارد؟

نقش همسرتان را در فرزندپروری کمرنگ نکنید

عزت نفس کودک تان را تقویت کنید

استفاده از اینترنت روی نمرات بچه ها تاثیر می گذارد

با کودک خجالتی چطور رفتار کنیم؟

حواس پرتی در کودکان + راههای درمان

با کودکان گوشه‌ گیر چگونه رفتار کنیم؟

برای کنترل بیش فعالی کودکان چه کنیبم؟

چرا بعضی از فرزندان علاقه ای به سفر رفتن با والدینشان ندارند؟

تا حالا عبارت «کارتون‌درمانی» به گوش‌تان خورده؟! (قسمت اول)

تا حالا عبارت «کارتون‌درمانی» به گوش‌تان خورده؟ (قسمت دوم)

فواید داستان خواندن برای کودکان

بازی‌هایی که به اجتماعی‌شدن کودکان کمک میکند

راهکار هایی برای کم کردن وابستگی کودک

بگذارید بچه ها یه کم استرس هم داشته باشند!

وقتی کودک کابوس می‌بیند چگونه برخورد کنیم؟

بازی هایی برای درمان کمرویی کودکان

راهکارهایی برای جلوگیری از تماشای بیش از حد تلویزیون

از بلوغ زودرس کودک خود جلوگیری کنید

جملاتی برای آرام کردن کودک پرخاشگر

راه های تشخیص منطقی یا غیر منطقی بودن درخواست های کودکان

تأثیر بازی کردن بر شخصیت کودکان

چگونه استعدادهای کودکان را کشف کنیم؟

بازی هایی برای افزایش توجه و تمرکز کودکان

با کودکی که اشتباهش را نمی پذیرد چه کنیم؟

توصیه‌هایی برای قبل از پدر شدن

چهار بازی مهارتی برای کودکان

وابستگی کودک را چگونه درمان کنیم؟

دلبستگی کودکان زیر دو سال را جدی بگیرید!

اگر کودکتان مدام می گوید حوصله ام سر رفت!

تفاوت کابوس و هراس شبانه در کودکان

نیازهای روانشناختی کودکان زیر 7 سال چیست؟

چگونه فرزندمان را به خوب حرف زدن تشویق کنیم؟

تک فرزندی با روان فرزند شما چه کار می کند؟

راهکاری برای درمان کودک خجالتی شما

چرا کودک من زیاد سوال می پرسد؟

دلایل دیر حرف زدن کودک چیست؟

اوتیسم سراغ چه کسانی می‌رود؟

با رعایت این موارد کودک شما در مدرسه موفق تر خواهد بود!

4 اسباب‌بازی مفید برای رشد ذهنی و جسمی کودک

تفاوت های خلقی در کودکان

کشف مهارت و استعدادهای کودکان