آریا بانو

آخرين مطالب

طرز تهیه دسر کاراملی خانه داري

طرز تهیه دسر کاراملی
  بزرگنمايي:

آریا بانو - دسر کاراملی یک دسر ساده و در عین حال خوشمزه است که به صورت لایه ای در قالب مافین و به صورت تک نفره درست می شود. لایه اول از بیسکوییت آماده است. لایه دوم بافتی شبیه به دسر عربی دارد و لایه سوم کرم کارامل کاکائویی است که زیبایی دسر را چندین برابر می کند. این دسر به صورت لایه ای با پایه بیسکوییت تهیه می شود.. این دسر بسیار شیک و زیبا است و به صورت تک نفره سرو می شود که می توان در مهمانی ها و مجالس استفاده نمود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه دسر کاراملی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید. مواد لازم دسر کاراملی بیسکوییت پتی بور 1 بسته کره 100 گرم شیر عسلی یک و نیم پیمانه کرم کارامل یک و نیم بسته شیر خشک 2 قاشق غذا خوری خامه 1 بسته 200 گرمی بیسکوییت 8 عدد پودر کاکائو 1 قاشق غذا خوری طرز تهیه دسر کاراملی مرحله اول برای تهیه دسر کاراملی در ابتدای کار، بیسکوییت های پتی بور را آسیاب می کنیم. سپس درون یک کاسه می ریزیم. کره را روی بخار کتری ذوب می کنیم و به بیسکوییت ها اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شود. مرحله دوم سپس داخل قالب مافین قرار داده و فشار می دهیم تا منسجم و یکدست شود و داخل یخچال قرار می دهیم. یک قابلمه برداشته و شیر عسلی را با خامه و 1 بسته کرم کارامل مخلوط کرده و روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش آید. مرحله سوم سپس می گذاریم تا خنک شود. 8 عدد بیسکوییتی که جدا گانه پودر کرده ایم را به آن اضافه کرده ایم مخلوط می کنیم. سپس همه مواد را به آرامی روی بیسکوییت هایی که در قالب های مافین قرار دارد می ریزیم و 15 دقیقه داخل یخچال قرار می دهیم. مرحله چهارم در این مرحله نصف بسته کرم کارامل خامه ای را با یک پیمانه آرد و شیر خشک و پودر کاکائو مخلوط می کنیم تا با هم به خوبی ترکیب شوند، سپس روی حرارت قرار می دهیم تا بجوشد. سپس از روی حرارت برداشته و می گذاریم تا خنک شود. مرحله پنجم در مرحله پایانی لایه کاراملی را در قالب های مافین می ریزیم و مجدد داخل یخچال قرار می دهیم تا خنک شود و خودش را بگیرد. سپس از قالب خارج کرده و طبق سلیقه خود آن را با خلال پسته و میوه های تازه، تزیین می کنیم.

دسر کاراملی یک دسر ساده و در عین حال خوشمزه است که به صورت لایه ای در قالب مافین و به صورت تک نفره درست می شود. لایه اول از بیسکوییت آماده است. لایه دوم بافتی شبیه به دسر عربی دارد و لایه سوم کرم کارامل کاکائویی است که زیبایی دسر را چندین برابر می کند. این دسر به صورت لایه ای با پایه بیسکوییت تهیه می شود.. این دسر بسیار شیک و زیبا است و به صورت تک نفره سرو می شود که می توان در مهمانی ها و مجالس استفاده نمود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه دسر کاراملی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم دسر کاراملی
بیسکوییت پتی بور1 بسته
کره100 گرم
شیر عسلییک و نیم پیمانه
کرم کاراملیک و نیم بسته
شیر خشک2 قاشق غذا خوری
خامه1 بسته 200 گرمی
بیسکوییت8 عدد
پودر کاکائو1 قاشق غذا خوری
طرز تهیه دسر کاراملی
مرحله اول
برای تهیه دسر کاراملی در ابتدای کار، بیسکوییت های پتی بور را آسیاب می کنیم. سپس درون یک کاسه می ریزیم. کره را روی بخار کتری ذوب می کنیم و به بیسکوییت ها اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شود.
مرحله دوم
سپس داخل قالب مافین قرار داده و فشار می دهیم تا منسجم و یکدست شود و داخل یخچال قرار می دهیم. یک قابلمه برداشته و شیر عسلی را با خامه و 1 بسته کرم کارامل مخلوط کرده و روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش آید.
مرحله سوم
سپس می گذاریم تا خنک شود. 8 عدد بیسکوییتی که جدا گانه پودر کرده ایم را به آن اضافه کرده ایم مخلوط می کنیم. سپس همه مواد را به آرامی روی بیسکوییت هایی که در قالب های مافین قرار دارد می ریزیم و 15 دقیقه داخل یخچال قرار می دهیم.
مرحله چهارم
در این مرحله نصف بسته کرم کارامل خامه ای را با یک پیمانه آرد و شیر خشک و پودر کاکائو مخلوط می کنیم تا با هم به خوبی ترکیب شوند، سپس روی حرارت قرار می دهیم تا بجوشد. سپس از روی حرارت برداشته و می گذاریم تا خنک شود.
مرحله پنجم
در مرحله پایانی لایه کاراملی را در قالب های مافین می ریزیم و مجدد داخل یخچال قرار می دهیم تا خنک شود و خودش را بگیرد. سپس از قالب خارج کرده و طبق سلیقه خود آن را با خلال پسته و میوه های تازه، تزیین می کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/582396/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

داشتن کودکی شاد و با استعداد با این 50 کار

اگر فرزندتان در هیچ کاری موفق نیست !

شاه کلیدهایی برای والدین

بیش فعالی را از 4 سالگی جدی بگیرید

نقاشی کودکتان را تحلیل کنید !!

هیجان کودک برای ورود خواهر یا برادر کوچک‌تر

به طور کلی سیر نقاشی بدین ترتیب است :

انواع روش های محبت کردن به کودکان!

چگونه سوالات جنسی فرزندم را پاسخ دهم؟

نکته های کاربردی برای تربیت فرزندان تان

علت دروغگویی کودکان چیست ؟

قفل زبان کودکان را چگونه بگشاییم ؟

چطور کودکان رادر مرگ عزیزان همراهی کنیم؟

اگر نمی خواهید بچه ها جیغتان را در بیاورند!

ایجاد اعتماد به نفس با دادن پول توجیبی

تکرار / عشق از زبان کودکان

اضطراب امتحان و مقابله با آن

کودکانی که تنها نمی خوابند

کودکان را با هم مقایسه نکنید

اصول پیشگیری از آزار جنسی کودکان

منشأ پرخاشگری کودکان

مامان من چه جوری دنیا امدم ؟

محبت زیاد کودک را لوس نمی کند

طرز برخورد مناسب با کودکان گستاخ !

کودکان دین زده یا تربیت دینی

خشونت بین فرزندان و وظیفه والدین

راه حل های خوب برای رفتارهای بد بچه ها

تأثیر خشونت های تلویزیونی در کودکان

خجالتی بودن فرزندتان را از نوزادی بشناسید!

کودک من از هیچ کس کمتر نیست !!

تأثیر مثبت موسیقی بر روح و روان کودکان

علت تضاد بین فرزندان و والدین چیست؟

با لجبازی کودکم چگونه برخورد کنم؟

تربیت لذت بخش

برخورد با کودکی که از حمام کردن میترسد

راه های پایه ای افزایش آی کیو کودک

لجاجت و کج خلقی در کودکان: هیجانی ، لجبازی

علائم استرس در کودکان

چگونه کودکی مسئولیت پذیر داشته باشیم؟

بازی کودک با اعداد

بچه ها از چه سنی باید تنها بخوابند؟

دروغگویی کودکان دلایل و راهکارهای مقابله

کم رویی ارثی نیست

9 برخورد اشتباه والدین با کودکان نوپا

تصاویر برهنه و کودکان ما

بچه‌ها از سه سالگی، لحن منطقی را می‌فهمند

پرورش اعتماد به نفس درکودک

کودک و میل جنسی

عوارض و درمان مکیدن انگشت کودک

راه های شناسایی بیش فعالی در کودکان