آریا بانو

هرگونه علامت سرماخوردگی را به حساب کرونا بگذارید/ ،50 درصد کرونایی‌ها بی‌علامتند پزشکي

هرگونه علامت سرماخوردگی را به حساب کرونا بگذارید/ ،50 درصد کرونایی‌ها بی‌علامتند
  بزرگنمايي:

آریا بانو - دکتر سیدمهدی فرساد با اشاره به وقوع پیک چهارم کرونا در کشور گفت: متاسفانه این روزها شاهد تاخت و تاز شدید کروناویروس هستیم و آمار مبتلایان رشد فزآینده‌ای به خود گرفته است که دلیل اصلی آن کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزایش تجمعات، مسافرت‌ها و دورهمی‌های خانوادگی بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بود.
وی با اشاره به اینکه شایع ترین درگیری با ویروس کرونا حاصل تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی است، افزود: عده‌ای از افراد کرونامثبت پس از بازگشت از مسافرت‌های نوروزی، ویروس را به اطرافیان خود منتقل کردند و میزان درگیری مردم بیشتر شد. از طرفی برگزاری دورهمی‌های خانوادگی بدون استفاده از ماسک خطر ابتلا را تشدید کرده است.
او نسبت به حضور در محیط‌های سربسته هشدار داد و افزود: به مردم توصیه می‌شود به هیچ وجه در فضای مسقف نظیر رستوران‌ها و اماکن عمومی حضور نیابند که کانونی برای انتقال ویروس کروناست.
این فوق تخصص جراحی ریه و قفسه سینه در ادامه با اشاره به اینکه تا انجام واکسیناسیون نهایی همچنان درگیر ویروس کرونا هستیم، گفت: به مردم توصیه می‌شود به هیچ وجه با افرادی که به مسافرت رفته یا می‌روند رفت و آمد نکنند و با آنها در تماس نباشند. چرا که 50 درصد افراد کرونا مثبت علامت ندارند، اما می‌توانند ناقل بوده و اطرافیان را درگیر کنند.
وی افزود: به محض بروز هرگونه علامتی نظیر تب، سردرد، بدن درد، سرفه، اسهال، استفراغ، معده درد، گلودرد، عطسه و آبریزش بینی سریعا به پزشک مراجعه شود و مسئولیت هر کدام از این علامت‌ها به حساب ویروس کرونا گذاشته شود. پیشنهاد ما این است که در خصوص علائم بیماری به هیچ وجه به فکر سرماخوردگی، آلرژی یا حساسیت فصلی نبوده و به محض دریافت علائم آن را کرونا بدانند. طبیعی است که این علائم می‌تواند مشترک باشد، اما چون ویروس کرونا یک ویروس خطرناک است، باید تمامی علائم به حساب کرونا گذاشته شود.
دکتر فرساد در ادامه بهترین زمان برای انجام تست کرونا را روز پنجم شروع علائم یا روز هفتم تماس با یک بیمار کرونایی دانست و افزود: انجام زودهنگام تست کرونا منجر به اعلام نتایج منفی کاذب خواهد شد بویژه اینکه در تست های رپید درصد خطا در اعلام نتیجه تست کرونا بسیار بالاست و فرد تصور می‌کند که به این بیماری آلوده نشده اما پس از چند روز علائم بیماری تشدید یافته و درمان آن کمی دشوار تر خواهد شد.
وی خواستار استفاده از ماسک، رعایت فاصله، تهویه مناسب هوا و ضدعفونی کردن مرتب دستها شد و افزود: افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند حتما داروهای خود نظیر داروی فشار خون، دیابت و ... را به موقع مصرف کنند تا با کنترل بیماری زمینه‌ای از خطرات بیماری کووید 19 در امان باشند.
این فوق تخصص جراحی ریه و قفسه سینه خواستار مراقبت از سالمندان در برابر این ویروس شد و افزود: احتمال دارد علائم این بیماری نظیر تب و گلودرد، در بین این افراد مشاهده نشود، اما علائمی نظیر ضعف و کاهش سطح هوشیاری از جمله مواردی است که نشانگر احتمالی ابتلا به کرونا در بین سالمندان و افراد مسن است.
او افزود: چنانچه هرگونه احساس درد در قفسه سینه، تنگی نفس و سرفه که از علائم تنفسی به شمار می‌روند در یک فرد مشاهده شد نشانگر درگیری ریه است و باید تحت نظر پزشک اقدامات درمانی با عکس از قفسه سینه صورت گیرد و داروهای ویروسی برای این بیماران تجویز شود.
دکتر فرساد در پایان بهترین راهکار برای عبور از پیک چهارم را رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی‌ها دانست و افزود: قطعا با واکسیناسیون بیماری کروناویروس میزان ابتلا و درگیری با این بیماری به حداقل خواهد رسید و تا زمان واکسینه شدن تمام مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی به طور دقیق رعایت شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/564047/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کودک من از هیچ کس کمتر نیست !!

تأثیر مثبت موسیقی بر روح و روان کودکان

علت تضاد بین فرزندان و والدین چیست؟

با لجبازی کودکم چگونه برخورد کنم؟

تربیت لذت بخش

برخورد با کودکی که از حمام کردن میترسد

راه های پایه ای افزایش آی کیو کودک

لجاجت و کج خلقی در کودکان: هیجانی ، لجبازی

علائم استرس در کودکان

چگونه کودکی مسئولیت پذیر داشته باشیم؟

بازی کودک با اعداد

بچه ها از چه سنی باید تنها بخوابند؟

دروغگویی کودکان دلایل و راهکارهای مقابله

کم رویی ارثی نیست

9 برخورد اشتباه والدین با کودکان نوپا

تصاویر برهنه و کودکان ما

بچه‌ها از سه سالگی، لحن منطقی را می‌فهمند

پرورش اعتماد به نفس درکودک

کودک و میل جنسی

عوارض و درمان مکیدن انگشت کودک

راه های شناسایی بیش فعالی در کودکان

شناخت کودکان از خود

در مورد گفتاردرمانی چه میدانید؟

اسباب بازی های مناسب کودکان پیش دبستانی

کار کودکان در منزل،درست یا غلط؟

چه عاملی باعث ایجادحسادت فرزندان میشود؟

کودکان را برای روبه رو شدن با حوادث آماده کنیم

با کودک بدزبانم چطور رفتار کنم؟

با کودکم بعد از طلاق چطور رفتار کنم؟

افسون‌شدگان کوچک موبایل

آزمونی برای تشخیص کودکان بیش فعال

وقتی که کودکان مان دعوا می کنند

دلایل داشتن یا نداشتن فرزند دوم !

پاداش و محرومیت را فراموش نکنید

آموزش معذرت خواهی به کودک

افزایش حس مسئولیت پذیری با تقویت وجدان

نقش مادر در سخن آموزی کودک

گریه نوزادان را ترجمه کنید

آیا می خواهید فرزندتان نابغه باشد؟

چه زمانی به خواسته کودک نه بگوییم؟

کودکان متولد خرداد را اینگونه بشناسید !

از فرزند خود یک نابغه بسازید

30 کار که کودکان قبل از 12 سالگی باید ...

اضطراب جدایی را در کودکتان را از بین ببرید !

کودکان کار

تولد فرزند دوم چه تاثیری بر خانواده دارد؟

چگونه کنجکاوی کودک خود را تحریک کنیم؟

عوامل مختلف در دیر به حرف افتادن کودکان

آموزش رفتار به کودکان نوپا!

حفظ آرامش در هنگام برخورد با فرزند؟