آریا بانو

آخرين مطالب

طرز تهیه نان پوآچا مربایی خانه داري

طرز تهیه نان پوآچا مربایی
  بزرگنمايي:

آریا بانو - نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان پوآچای مربایی نان حجیم است که با مربا پر می شود. این نان با توجه به شکل و بافتی که دارد، مورد علاقه خیلی از افراد قرار گرفته است و به عنوان صبحانه یا عصرانه در کنار چای یا قهوه سرو می شود. در این نان از مخمر استفاده شده است که هضم آن را آسان می کند. همچنین می توان به جای مربا از شکلات های صبحانه برای فیلینگ آن استفاده کرد، برای مشاهده آموزش طرز تهیه نان پوآچا مربایی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید. مواد لازم نان پواچا مربایی شیر ولرم 1 لیوان خمیر مایه خشک فوری 1 قاشق غذا خوری نمک نصف قاشق چای خوری شکر 2 قاشق غذا خوری روغن مایع نصف لیوان سفیده تخم مرغ 1 عدد مربای غلیظ آلبالو به مقدار لازم مواد رومال زرده 1 عدد شیر 1 قاشق غذا خوری زعفران 1 قاشق چای خوری طرز تهیه نان پوآچا مربایی مرحله اول برای تهیه نان پوآچا مربایی در ابتدای کار یک کاسه بزرگ بر می داریم. سپس شیر ولرم و شکر و خمیر مایه را درون آن مخلوط می کنیم. سپس نمک و سفیده تخم مرغ و روغن را اضافه می کنیم و با می زنیم تا مخلوط شود و یکدست شود. مرحله دوم سپس آرد را کم کم اضافه می کنیم تا جایی که خمیر جمع شود. سپس با دست ورز می دهیم تا چسبندگی خمیر از بین برود. در ادامه روی کاسه را سلفون می کشیم و در یک جای گرم به مدت نیم ساعت استراحت می دهیم. مرحله سوم فر را روی درجه حرارت 170 سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. خمیر بعد از این که استراحت کرد، پف آن را با دست می گیریم. روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم. به اندازه پرتقال از خمیر بر می داریم. و روی سطح کار به شکل بیضی باز می کنیم. مرحله چهارم سپس مواد میانی که همان مربای آلبالو به صورت غلیظ و بدون آب است را یک طرف خمیر قرار می دهیم. سمت دیگر را برش هایی ایجاد می کنیم. سپس خمیر را رول می کنیم. کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن می کنیم. مرحله پنجم سپس با کمی روغن آن را چرب می کنیم. در ادامه نان ها را درون سینی با کمی فاصله قرار می دهیم. یک کاسه کوچک بر می داریم. زرده تخم مرغ و شیر و زعفران را با هم مخلوط می کنیم. سپس با یک فرچه روی نان را رومال می کنیم. مرحله ششم سینی فر را به مدت 20 دقیقه، درون فر قرار می دهیم. اگر نان ها رنگ نگرفت حدود چند دقیقه هم گریل فر را روشن می کنیم تا روی آن طلایی شود. این نکته قابل ذکر است که خمیر را نازک باز نکنید. درون فر هم یک کاسه آب قرار می دهیم تا نان ها خشک نشود.

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان پوآچای مربایی نان حجیم است که با مربا پر می شود. این نان با توجه به شکل و بافتی که دارد، مورد علاقه خیلی از افراد قرار گرفته است و به عنوان صبحانه یا عصرانه در کنار چای یا قهوه سرو می شود. در این نان از مخمر استفاده شده است که هضم آن را آسان می کند. همچنین می توان به جای مربا از شکلات های صبحانه برای فیلینگ آن استفاده کرد، برای مشاهده آموزش طرز تهیه نان پوآچا مربایی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان پواچا مربایی
شیر ولرم1 لیوان
خمیر مایه خشک فوری1 قاشق غذا خوری
نمکنصف قاشق چای خوری
شکر2 قاشق غذا خوری
روغن مایعنصف لیوان
سفیده تخم مرغ1 عدد
مربای غلیظ آلبالوبه مقدار لازم
مواد رومال
زرده1 عدد
شیر1 قاشق غذا خوری
زعفران1 قاشق چای خوری
طرز تهیه نان پوآچا مربایی
مرحله اول
برای تهیه نان پوآچا مربایی در ابتدای کار یک کاسه بزرگ بر می داریم. سپس شیر ولرم و شکر و خمیر مایه را درون آن مخلوط می کنیم. سپس نمک و سفیده تخم مرغ و روغن را اضافه می کنیم و با می زنیم تا مخلوط شود و یکدست شود.
مرحله دوم
سپس آرد را کم کم اضافه می کنیم تا جایی که خمیر جمع شود. سپس با دست ورز می دهیم تا چسبندگی خمیر از بین برود. در ادامه روی کاسه را سلفون می کشیم و در یک جای گرم به مدت نیم ساعت استراحت می دهیم.
مرحله سوم
فر را روی درجه حرارت 170 سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. خمیر بعد از این که استراحت کرد، پف آن را با دست می گیریم. روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم. به اندازه پرتقال از خمیر بر می داریم. و روی سطح کار به شکل بیضی باز می کنیم.
مرحله چهارم
سپس مواد میانی که همان مربای آلبالو به صورت غلیظ و بدون آب است را یک طرف خمیر قرار می دهیم. سمت دیگر را برش هایی ایجاد می کنیم. سپس خمیر را رول می کنیم. کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن می کنیم.
مرحله پنجم
سپس با کمی روغن آن را چرب می کنیم. در ادامه نان ها را درون سینی با کمی فاصله قرار می دهیم. یک کاسه کوچک بر می داریم. زرده تخم مرغ و شیر و زعفران را با هم مخلوط می کنیم. سپس با یک فرچه روی نان را رومال می کنیم.
مرحله ششم
سینی فر را به مدت 20 دقیقه، درون فر قرار می دهیم. اگر نان ها رنگ نگرفت حدود چند دقیقه هم گریل فر را روشن می کنیم تا روی آن طلایی شود. این نکته قابل ذکر است که خمیر را نازک باز نکنید. درون فر هم یک کاسه آب قرار می دهیم تا نان ها خشک نشود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/563857/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گاهی بچه زرنگش خوب نیست!

آیا با کودکانی که اوتیسم دارند، می‌شود سفر کرد؟

بازی هایی که کودکان را نابغه می کند

مرحله رشد جنسی کودکان از تولد تا بلوغ

نوازش کردن یکی از راههای تقویت هوش کودک

توصیه هایی در مورد بازی های کودکان

مزایای بوسیدن کودک

فرزندی که شاد نیست

اگر کودک تان بچه های دیگر را می زند، بخوانید

چگونه ترس از تاریکی را در کودک درمان کنیم؟

علائم افسردگی و رفتار صحیح با افسردگی کودکان

چرا بعضی از کودکان کم حرف می زنند؟

بیماری اوتیسم چیست و چه علائمی دارد؟

نقش همسرتان را در فرزندپروری کمرنگ نکنید

عزت نفس کودک تان را تقویت کنید

استفاده از اینترنت روی نمرات بچه ها تاثیر می گذارد

با کودک خجالتی چطور رفتار کنیم؟

حواس پرتی در کودکان + راههای درمان

با کودکان گوشه‌ گیر چگونه رفتار کنیم؟

برای کنترل بیش فعالی کودکان چه کنیبم؟

چرا بعضی از فرزندان علاقه ای به سفر رفتن با والدینشان ندارند؟

تا حالا عبارت «کارتون‌درمانی» به گوش‌تان خورده؟! (قسمت اول)

تا حالا عبارت «کارتون‌درمانی» به گوش‌تان خورده؟ (قسمت دوم)

فواید داستان خواندن برای کودکان

بازی‌هایی که به اجتماعی‌شدن کودکان کمک میکند

راهکار هایی برای کم کردن وابستگی کودک

بگذارید بچه ها یه کم استرس هم داشته باشند!

وقتی کودک کابوس می‌بیند چگونه برخورد کنیم؟

بازی هایی برای درمان کمرویی کودکان

راهکارهایی برای جلوگیری از تماشای بیش از حد تلویزیون

از بلوغ زودرس کودک خود جلوگیری کنید

جملاتی برای آرام کردن کودک پرخاشگر

راه های تشخیص منطقی یا غیر منطقی بودن درخواست های کودکان

تأثیر بازی کردن بر شخصیت کودکان

چگونه استعدادهای کودکان را کشف کنیم؟

بازی هایی برای افزایش توجه و تمرکز کودکان

با کودکی که اشتباهش را نمی پذیرد چه کنیم؟

توصیه‌هایی برای قبل از پدر شدن

چهار بازی مهارتی برای کودکان

وابستگی کودک را چگونه درمان کنیم؟

دلبستگی کودکان زیر دو سال را جدی بگیرید!

اگر کودکتان مدام می گوید حوصله ام سر رفت!

تفاوت کابوس و هراس شبانه در کودکان

نیازهای روانشناختی کودکان زیر 7 سال چیست؟

چگونه فرزندمان را به خوب حرف زدن تشویق کنیم؟

تک فرزندی با روان فرزند شما چه کار می کند؟

راهکاری برای درمان کودک خجالتی شما

چرا کودک من زیاد سوال می پرسد؟

دلایل دیر حرف زدن کودک چیست؟

اوتیسم سراغ چه کسانی می‌رود؟