آریا بانو

آخرين مطالب

طرز تهیه کوکی قلبی خانه داري

طرز تهیه کوکی قلبی
  بزرگنمايي:

آریا بانو - کلوچه یکی از شیرینی های سنتی و خوشمزه ایرانی است که همراه با چای به عنوان میان وعده و عصرانه سرو می شود. کلوچه ها معمولا به صورت مغز دار طبخ می شود که فواید زیادی دارد. یک نوع دیگر کلوچه طبخ یم شود که مغز دار نیست و به آن ها کوکی گویند. کوکی قلبی نیز یکی از این نوع است که به شکل قلب است و با استفاده از رنگ خوراکی قرمز، به صورت دو رنگ طبخ می شود. این کوکی ها بسیار خوشمزه و ترد هستند و بافت آن شبیه بیسکوییت است و می توان به عنوان شیرینی یا همراه با چای برای عصرانه طبخ و سرو نمود. مواد لازم کوکی قلبی کره به دمای محیط رسیده نصف پیمانه شکر نصف پیمانه تخم مرغ 1 عدد وانیل یا اسانس توت فرنگی 1 قاشق چای خوری نمک یک چهارم قاشق چای خوری بکینگ پودر نصف قاشق چای خوری آرد 2 پیمانه رنگ ژله ای غذا به مقدار لازم دستور پخت کوکی قلبی مرحله اول برای تهیه کوکی قلبی خوشمزه در ابتدای کار، کره را به مدت نیم ساعت بیرون از یخچال می گذاریم تا در دمای محیط نرم شود. سپس در یک کاسه می ریزیم. شکر را هم به آن اضافه کرده و با همزن می زنیم تا نرم و کرم رنگ شود و پف کند. مرحله دوم سپس تخم مرغ و وانیل یا اسانس توت فرنگی را به آن اضافه کرده و مجددا با دور کند همزن، هم می زنیم تا یکدست شود. در این مرحله نمک و بکینگ پودر را اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. سپس آرد را کم کم اضافه می کنیم تا خمیر نرمی بدست آید. مرحل سوم یک سوم از خمیر را بر می داریم و درون یک ظرف دیگر با رنگ ژله ای قرمز یا صورتی ترکیب می کنیم. یک کاغذ روغنی را روی سطح کار قرار می دهیم. سپس خمیر صورتی را چند قسمت کرده و کنار می گذاریم. خمیر کرم را هم چند قسمت می کنیم. مرحله چهارم حالا گلوله ها را در دو رنگ کنار هم می گذاریم فقط نباید زیاد ورز دهیم تا یک رنگ شود. با وردنه آن را صاف میکنیم. بیشتر می خواهیم خمیر سفید با رگه های صورتی داشته باشد. خمیر را به شکل مستطیل در می آوریم. مرحله پنجم سپس درون یک سینی پهن می کنیم و حدود نیم ساعت در یخچال استراحت می دهیم. سپس با کاتر قلبی آن را قالب می زنیم. سینی فر را برداشته و کف آن را کاغذ روغنی پهن می کنیم. سپس روی کاغذ روغنی را با کمی روغن چرب می کنیم. مرحله ششم سپس مجددا درون یخچال قرار می دهیم. فر را با دمای 180 درجه روشن می کنیم تا حدود 10 دقیقه گرم شود. سپس کوکی ها را درون آن به مدت 10 تا 12 دقیقه با همان دما قرار می دهیم تا تغییر رنگ پیدا کند. سینی فر را از فر خارج کرده و حدود 5 دقیقه کنار می گذاریم تا خنک شود. مرحله هفتم سپس به آرامی از کاغذ روغنی جدا کرده و درون ظرف مناسب سرو یا ظرف در دار جهت نگهداری در یخچال قرار می دهیم. بافت این کوکی شبیه بیسکوییت است و نیاز نیست زیاد درون فر بماند. تنها زیر آن تغییر رنگ داد کافی است و از فر باید خارج شود.

کلوچه یکی از شیرینی های سنتی و خوشمزه ایرانی است که همراه با چای به عنوان میان وعده و عصرانه سرو می شود. کلوچه ها معمولا به صورت مغز دار طبخ می شود که فواید زیادی دارد. یک نوع دیگر کلوچه طبخ یم شود که مغز دار نیست و به آن ها کوکی گویند. کوکی قلبی نیز یکی از این نوع است که به شکل قلب است و با استفاده از رنگ خوراکی قرمز، به صورت دو رنگ طبخ می شود. این کوکی ها بسیار خوشمزه و ترد هستند و بافت آن شبیه بیسکوییت است و می توان به عنوان شیرینی یا همراه با چای برای عصرانه طبخ و سرو نمود.

مواد لازم کوکی قلبی
کره به دمای محیط رسیدهنصف پیمانه
شکرنصف پیمانه
تخم مرغ1 عدد
وانیل یا اسانس توت فرنگی1 قاشق چای خوری
نمکیک چهارم قاشق چای خوری
بکینگ پودرنصف قاشق چای خوری
آرد2 پیمانه
رنگ ژله ای غذابه مقدار لازم
دستور پخت کوکی قلبی
مرحله اول
برای تهیه کوکی قلبی خوشمزه در ابتدای کار، کره را به مدت نیم ساعت بیرون از یخچال می گذاریم تا در دمای محیط نرم شود. سپس در یک کاسه می ریزیم. شکر را هم به آن اضافه کرده و با همزن می زنیم تا نرم و کرم رنگ شود و پف کند.
مرحله دوم
سپس تخم مرغ و وانیل یا اسانس توت فرنگی را به آن اضافه کرده و مجددا با دور کند همزن، هم می زنیم تا یکدست شود. در این مرحله نمک و بکینگ پودر را اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. سپس آرد را کم کم اضافه می کنیم تا خمیر نرمی بدست آید.
مرحل سوم
یک سوم از خمیر را بر می داریم و درون یک ظرف دیگر با رنگ ژله ای قرمز یا صورتی ترکیب می کنیم. یک کاغذ روغنی را روی سطح کار قرار می دهیم. سپس خمیر صورتی را چند قسمت کرده و کنار می گذاریم. خمیر کرم را هم چند قسمت می کنیم.
مرحله چهارم
حالا گلوله ها را در دو رنگ کنار هم می گذاریم فقط نباید زیاد ورز دهیم تا یک رنگ شود. با وردنه آن را صاف میکنیم. بیشتر می خواهیم خمیر سفید با رگه های صورتی داشته باشد. خمیر را به شکل مستطیل در می آوریم.
مرحله پنجم
سپس درون یک سینی پهن می کنیم و حدود نیم ساعت در یخچال استراحت می دهیم. سپس با کاتر قلبی آن را قالب می زنیم. سینی فر را برداشته و کف آن را کاغذ روغنی پهن می کنیم. سپس روی کاغذ روغنی را با کمی روغن چرب می کنیم.
مرحله ششم
سپس مجددا درون یخچال قرار می دهیم. فر را با دمای 180 درجه روشن می کنیم تا حدود 10 دقیقه گرم شود. سپس کوکی ها را درون آن به مدت 10 تا 12 دقیقه با همان دما قرار می دهیم تا تغییر رنگ پیدا کند. سینی فر را از فر خارج کرده و حدود 5 دقیقه کنار می گذاریم تا خنک شود.
مرحله هفتم
سپس به آرامی از کاغذ روغنی جدا کرده و درون ظرف مناسب سرو یا ظرف در دار جهت نگهداری در یخچال قرار می دهیم. بافت این کوکی شبیه بیسکوییت است و نیاز نیست زیاد درون فر بماند. تنها زیر آن تغییر رنگ داد کافی است و از فر باید خارج شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/553676/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نحوه برخورد معلمان با کلاس اولی ها

دلشوره های کلاس اولی ها

نکات اساسی پیش از ورود به دبستان

چه کنم فرزندم کتاب بخواند؟

بازگشت به مدرسه

راههای تقویت حافظه دانش آموزان

علل ترس کودکان از مدرسه و راه حل آن

بازی های رایانه ای، خوب یا بد!؟

فرشته‌های آزار دیده!

کودک من آزار جنسی دیده است؟

اگر کودک شما کابوس می بیند !

آموزش به بچه ها در مورد غریبه ها

بچه ها در هنگام طلاق چی لازم دارند؟

جو فراست برای خواباندن بچه ها راه‌حل ارائه می‌دهد !

اثر منفی رسانه های جدید بر کودکان

قوانین راهنمایی و رانندگی زندگی کودکان

با بچه های وابسته چطونه رفتار کنیم؟

آموزش زبان انگلیسی به این کودک اشتباه است

رابطه تاثیر گذار میان رفتار والدین و مغز کودک

بلایی که فیلم های مستهجن بر سر نوجوانان می آورند

تاثیر بد تنش‌های والدین بر روی کودکان

گفتنی‌هایی از خانه تا مدرسه

اگر کودک از انجام تکالیف مدرسه اجتناب می‌کند !

دختری با اطاق مرتب

بازی‌های مناسب کودکان پنج و شش ساله

آموزش برخورد مۆدبانه به کودک

با فرزندتان خوش بگذرانید !

یک درمان دم‌دستی برای کوچولوها

10 روش برای تقویت اعتماد به‌ نفس کودک

10 چیزی که نباید به کودکانمان بگوییم !

دلم یک دوست می خواد

مرزبندی بین بازیهای دخترانه و بازیهای پسرانه

خوابیدن کنار مامان و بابا

چه نوع کتابی مناسب کودک ما است؟

ارتقاء هوش هیجانی برای پرورش کودک موفق

بازی چگونه رشد کودکان شما را افزایش می‌دهد !

کودکی که به دیگران وابسته است !

اجازه ندهید کودک تان این برنامه ها را ببیند

علت فحش دادن(بدزبانی) در کودکان و راه حلهای پیشنهادی

جو فراست و خودخواهی

آموختن درسهای پول تو جیبی فرزندان

راههای عملی جهت افزایش تمرکز در کودکان

کودکانی که دیر می‌خوابند دچار ترس شبانه می‌شوند

رابطه اسباب بازی و شغل آینده کودک

راههایی برای تقویت هوش کودکان

مقابله با لجبازی‌های کودکانه!

والدین افسرده چگونه با کودکانشان بر خورد کنند؟

رفتار با کودکان لوس !

نشانه های اولیه لکنت زبان در کودکان

شخصیت شناسی از روی نقاشی بچه ها