آریا بانو
پرسپولیس در مسیر استقلال قرار می‌گیرد؟
دوشنبه 5 مهر 1400 - 17:40:20
آریا بانو - ایسنا / در شرایطی که وزارت ورزش و جوانان طی روزه‌های اخیر مدیران جدید باشگاه استقلال را معرفی کرده است، این انتظار می‌رود که تکلیف مدیریت پرسپولیس هم زودتر مشخص شود.
در شرایطی که باشگاه استقلال درگیر بحران مدیریتی شده بود، در نهایت با درایت وزارت ورزش و جوانان، طی روزهای اخیر اعضای هیات مدیره جدید این باشگاه معرفی شدند تا پیش از آغاز فصل جدید فوتبال ایران، سروسامانی به کابینه مدیریتی استقلال داده شود. با این حال در این شرایط به نظر می‌رسد پرسپولیس هم که دیگر باشگاه تحت مالکیت دولت است، نیاز دارد تا تا هرچه سریع‌تر تکلیف خود را در بحث مدیرتی مشخص ببیند.
با جدایی جعفر سمیعی از پرسپولیس، هیات‌مدیره این باشگاه مجید صدری را به عنوان سرپرست مدیرعاملی باشگاه معرفی کرد تا امور جاری باشگاه دچار مشکل نشود اما پرسپولیسی که بحران‌های مالی زیادی را در خود می‌بیند، نیاز دارد تا ساختار مدیرتی مشخص و با ثبات به کارش ادامه داد.
در روزهایی که اعضای تیم فوتبال پرسپولیس خود را برای مصاف حساس برابر الهلال عربستان آماده می‌کنند، باشگاه دچار یک بحران مالی - که ریشه در گذشته دارد - شده و نتوانسته به تعهدات خود در قبال بازیکنان و مربیان عمل کند. با این حال مجید صدری که به تازگی اقاله قرارداد کارگزار قبلی را امضا کرده، در صدد است با برگزاری یک مزایده، کارگزار جدیدی را به خدمت بگیرد تا بخشی از مشکلات مالی باشگاه حل شود. تیم مدیریتی فعلی پرسپولیس در حالی مقدمات برگزاری مزایده و انتخاب کارگزار جدید را فراهم می‌کنند که باشگاه با سرپرست اداره می‌شود و هر روز هم نام جدیدی برای نشستن روی صندلی مدیرعاملی پرسپولیس بر سر زبان‌ها می‌افتد.
اینکه قرار است تیم مدیریتی فعلی پرسپولیس با ثبات کامل به کارش ادامه دهد یا تیم جدیدی معرفی شوند، در حیطه اختیارات وزارت ورزش و جوانان است اما نکته بسیار مهم این است که در شرایط فعلی - که پرسپولیس در راه امضای قراردادی با کارگزار جدید قرار دارد، بهتر است تکلیف تیم مدیریتی پرسپولیس برای فصل جدید مشخص شود و بعد کارگزار جدید انتخاب شود چون تجارب گذشته نشان داده اگر قرار به امضای قراردادی با کارگزار جدید باشد و تیم مدیریتی فعلی هم تغییر کند، مدیران جدید با دست بسته باشگاه را در اختیار می‌گیرند و باید در چارچوب قراردادی که مدیران قبلی امضا کرده‌اند، پیش بروند.
فصل گذشته، زمانی که تیم مدیریتی فعلی باشگاه حکم خود را دریافت کردند، پرسپولیس تحت قرارداد یک کارگزار قرار داشت و به همین دلیل بارها از سوی همین مدیران گفته شد که فضاهای درآمدزایی واگذار شده و کاری نمی‌توان کرد. حالا هم اگر قرار باشد همین مدیران قراردادی امضا کنند و بعد بروند، دوباره باید شاهد تکرار تجارب گذشته باشیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/670568/پرسپولیس-در-مسیر-استقلال-قرار-می‌گیرد؟
بستن   چاپ