آریا بانو
طرز تهیه کوکی بستنی
جمعه 2 مهر 1400 - 05:15:09
آریا بانو - کوکی بستنی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه بین المللی است که برای میان وعده مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی بستنی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید. مواد لازم کوکی بستنی کره هم دمای محیط 200 گرم پودر قند 1 پیمانه روغن مایع ⅓ پیمانه سفیده تخم مرغ 1 عدد وانیل نوک قاشق چایخوری نشاسته 1 پیمانه آرد حدود 4 پیمانه بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری چیپس شکلاتی 1 پیمانه طرز تهیه کوکی بستنی مرحله اول برای تهیه کوکی بستنی خوشمزه ابتدا کره را به همراه روغن و پودر قند داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن به خوبی مخلوط می کنیم تا رنگ مواد کرمی شود. در ادامه سفیده تخم مرغ را اضافه می کنیم. مرحله دوم حالا مواد را کمی مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند، سپس نشاسته را به همراه بکینگ پودر و وانیل به کاسه اضافه می کنیم و در حدی که مواد یکدست شوند، مخلوط می کنیم. در ادامه آرد را یک مرتبه الک می کنیم. مرحله سوم در این مرحله برای اینکه آرد گلوله نشود، مجددا آنرا روی مواد الک می کنیم و در همین حین مواد را مخلوط می کنیم تا خمیری لطیف و نرم به دست بیاید که به دست بچسبد. توجه داشته باشید که شاید نیاز نباشد تمام آرد را اضافه کنیم. مرحله چهارم در این مرحله شکلات چیپسی ( آموزش درست کردن شکلات چیپسی در منزل ) را به کاسه اضافه می کنیم و با خمیر به خوبی ترکیب می کنیم تا در تمام نقاط خمیر پخش شود. در ادامه فر را با دمای 170 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود. مرحله پنجم حالا سینی فر را با کاغذ روغنی به طور کامل پوشش می دهیم، سپس با اسکوپ بستنی یا ملاقه از مایه کوکی بر می داریم و روی کاغذ روغنی با کمی فاصله می چینیم. در ادامه سینی فر را درون فر قرار می دهیم تا کوکی ها بپزند. مرحله ششم پس از گذشت 20 دقیقه کوکی های ما آماده هستند. برای پخت این کوکی بدون فر، ابتدا درون یک تابه کاغذ روغنی قرار می دهیم، سپس کوکی ها را روی کاغذ روغنی می چینیم. در ادامه تابه را به مدت 20 تا 30 دقیقه روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم تا کوکی ها بپزند.

کوکی بستنی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه بین المللی است که برای میان وعده مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی بستنی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.
مواد لازم کوکی بستنی
کره هم دمای محیط200 گرم
پودر قند1 پیمانه
روغن مایع⅓ پیمانه
سفیده تخم مرغ1 عدد
وانیلنوک قاشق چایخوری
نشاسته1 پیمانه
آردحدود 4 پیمانه
بکینگ پودر1 قاشق چایخوری
چیپس شکلاتی1 پیمانه
طرز تهیه کوکی بستنی
مرحله اول
برای تهیه کوکی بستنی خوشمزه ابتدا کره را به همراه روغن و پودر قند داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن به خوبی مخلوط می کنیم تا رنگ مواد کرمی شود. در ادامه سفیده تخم مرغ را اضافه می کنیم.
مرحله دوم
حالا مواد را کمی مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند، سپس نشاسته را به همراه بکینگ پودر و وانیل به کاسه اضافه می کنیم و در حدی که مواد یکدست شوند، مخلوط می کنیم. در ادامه آرد را یک مرتبه الک می کنیم.
مرحله سوم
در این مرحله برای اینکه آرد گلوله نشود، مجددا آنرا روی مواد الک می کنیم و در همین حین مواد را مخلوط می کنیم تا خمیری لطیف و نرم به دست بیاید که به دست بچسبد. توجه داشته باشید که شاید نیاز نباشد تمام آرد را اضافه کنیم.
مرحله چهارم
در این مرحله شکلات چیپسی ( آموزش درست کردن شکلات چیپسی در منزل ) را به کاسه اضافه می کنیم و با خمیر به خوبی ترکیب می کنیم تا در تمام نقاط خمیر پخش شود. در ادامه فر را با دمای 170 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود.
مرحله پنجم
حالا سینی فر را با کاغذ روغنی به طور کامل پوشش می دهیم، سپس با اسکوپ بستنی یا ملاقه از مایه کوکی بر می داریم و روی کاغذ روغنی با کمی فاصله می چینیم. در ادامه سینی فر را درون فر قرار می دهیم تا کوکی ها بپزند.
مرحله ششم
پس از گذشت 20 دقیقه کوکی های ما آماده هستند. برای پخت این کوکی بدون فر، ابتدا درون یک تابه کاغذ روغنی قرار می دهیم، سپس کوکی ها را روی کاغذ روغنی می چینیم. در ادامه تابه را به مدت 20 تا 30 دقیقه روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم تا کوکی ها بپزند.

http://www.banounews.ir/fa/News/668125/طرز-تهیه-کوکی-بستنی
بستن   چاپ