آریا بانو - آخرین خبر / یادداشت یاسمن خلیلی فرد از بازی عاطفه رضوی در سریال خاتون
قدرت» برگ برندهی هفتمین قسمتِ «خاتون» است؛ چه از منظر شخصیتپردازی و چه از منظر اجرا کاراکتریست با جزییات دقیق و درست و بهاندازه با حضور منسجم و تعیینکنندهی عاطفه رضوی که اثبات کردهاست هیچگاه کیفیت کارش را فدای کمیت، حاشیهها و موقعیت اقتصادی نمیکند و همواره میکوشد تفاوتهایی قابلاعتنا را در پذیرش نقشهایش اعمال کند.
عاطفه رضوی در «خاتون» زنیست قدرتمند و خودکفا؛ نمینویسم با ویژگیهای مردانه چرا که بسیاری از
زنان از جمله خود خاتون از الگوهای ثابت و قابلانتظار
زنان فیلمها و سریالهای
ایرانی پا را فراتر گذاشته و نشان میدهند
زنان قرار نیست فقط با
لباس و آرایشهای زیبا نمایشگر ظرافت و جذابیتهای
زنانه باشند یا مثلا با سینی چای برای پذیرایی از مردانشان وارد صحنه شوند بلکه گاه برای گذر از فراز و فرودهای زندگی میبایست از پیلهی همیشگی خود خارج شده و قدرتمندانه بسیاری از رنجها و دشواریها را پشت سر بگذارند.
قدرت، شجاع و باهوش است و کاش حضورش در سریال به همینجا ختم نشود و بیشتر و پررنگتر باشد؛ گرچه جذبهی حضور عاطفه رضوی کمیت کارش را در سایهی خود قرار میدهد و این کاراکتر را به یکی از وزنههای مهم سریال بدل میکند.
عاطفه رضوی این بار نیز همچون گذشته با همان گزیدهکاری قابلانتظارش، نقشی متقاعدکننده و خاص را در کارنامهی خوب خود ثبت میکند؛ بازیگری که نشان میدهد از تغییر صد و هشتاد درجهای چهرهاش و بههمریختهشدن ظاهرش در جهت جانبخشی به دنیای نقش باکی ندارد و این بزرگترین برگ برندهی او بهعنوان یک
بازیگر است.