آریا بانو
ایران – بلژیک/ آغاز کار سروقامتان جوان ایران برای دفاع از قهرمانی
پنجشنبه 1 مهر 1400 - 15:31:59
آریا بانو - باشگاه خبرنگاران / تیم ملی والیبال جوانان کشورمان در اولین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان امروز به مصاف بلژیک خواهد رفت.
بیست‌ویکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان به میزبانی ایتالیا و بلغارستان از امروز آغاز خواهد شد و تا 11 مهر ماه ادامه خواهد داشت. در دوره گذشته والیبال قهرمانی جوانان جهان که در سال 2019 به میزبانی بحرین برگزار شد، تیم ملی والیبال جوانان ایران موفق شد در فینال، تیم والیبال جوانان ایتالیا را شکست دهد و به مقام قهرمانی دست پیدا کند. تیم ملی والیبال برزیل هم با شکست تیم ملی والیبال روسیه، سوم شد. تیم ملی والیبال روسیه با 10 طلا، 2 نقره و 4 برنز پر افتخار‌ترین تیم رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان است و ایران هم به همراه بلغارستان و کره جنوبی با یک طلا و یک برنز به صورت مشترک در رده چهارم جدول مدال‌های این رقابت‌ها قرار دارند.
تیم ملی والیبال کامرون که در گروه D قرار دارد به دلیل شرایط کرونایی در این دوره از رقابت‌ها شرکت نکرده است و نتایج دیدار‌های این تیم با احتساب باخت فنی 3 بر صفر به سود حریفان اعلام خواهد شد.
تیم ملی والیبال جوانان ایران در شرایطی امروز به مصاف بلژیک می‌رود که مدافع عنوان قهرمانی است و باید از این عنوان به خوبی دفاع کند. بهروز عطایی که هدایت تیم ملی والیبال بزرگسالان و جوانان را بر عهده دارد، کار سختی را در این دوره از رقابت‌ها پیش رو خواهد داشت، چرا که عطایی با قهرمانی در آسیا با تیم ملی والیبال بزرگسالان انتظارات را از خود بالا برده است البته باید این را هم فراموش نکنیم که تمام شاگردان عطایی در این دوره از رقابت‌ها تغییر کرده اند و جوانان جدید زیادی جایگزین بازیکنان دوره قبل شده اند. از بازیکنان دوره قبل تنها امیرحسین توخته و بردیا سعادت حضور دارند.
لیست 13 نفره تیم ملی والیبال جوانان ایران در رقابت‌های جوانان جهان 2021:
سینا نیک‌پور، مهدی جلوه، یونس رمضانی، امیرحسین تقوی، امیرحسین توخته، عرفان جلالی نژاد، عبدالمختار بوش، محمد، ولی زاده، سهیل کمال‌آبادی، امین خواجه خلیلی، امیرحسین صداقت، علی حاجی‌پور مقدم، بردیا سعادت
کادر فنی و سایر اعضای تیم ملی:
اکبر محمدی به عنوان سرپرست، علیرضا طلوع کیان، مهران زارع و وحید صادقی (مربیان)، مهرداد سعادت‌مهر (تراپیست)، حسین خوریانی و امین علی‌اکبری (آنالیزور) و حمزه فتحی به عنوان ماساژور تیم ملی والیبال جوانان ایران را همراهی می‌کنند.
گروه بندی مرحله گروهی مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان:
گروه A: ایتالیا، مصر، جمهوری چک، تایلند
گروه B: بلغارستان، کوبا، بحرین، لهستان
گروه C: ایران، آرژانتین، مراکش، بلژیک
گروه D: روسیه، برزیل، کامرون، کانادا
مسابقات مرحله گروهی تیم‌های حاضر در گروه A و C به میزبانی ایتالیا و رقابت‌های تیم‌های حاضر در گروه B و D به میزبانی بلغارستان برگزار خواهد شد.
برنامه دیدار‌های روز اول رقابت‌های والیبال قهرمانی جوانان جهان (پنج‌شنبه 1 مهرماه 1400):
کامرون – کانادا، ساعت 13:30
کوبا- لهستان، ساعت 13:30
روسیه - برزیل، ساعت 16:30
جمهوری چک - مصر، ساعت 17:30
آرژانتین - مراکش، ساعت 17:30
بلغارستان - بحرین، ساعت 19:30
ایران - بلژیک، ساعت 20:30
تایلند- ایتالیا، ساعت 20:30

http://www.banounews.ir/fa/News/667823/ایران-–-بلژیک--آغاز-کار-سروقامتان-جوان-ایران-برای-دفاع-از-قهرمانی
بستن   چاپ