آریا بانو
طرز تهیه خورشت مرغ بسیار خوشمزه و لذیذ، برای مهمانی
چهارشنبه 24 شهريور 1400 - 06:10:32
آریا بانو - حتما پیش آمده که به رستورانی رفته اید یا در مراسمی شرکت کرده اید که طعم خورش مرغش زمین تا آسمان با چیزی که در خانه تهیه می کنید متفاوت بوده است. احتمالا تا به حال هم برای پیدا کردن دستور خورشت مرغ طباخی ها یا رستوران ها تلاش زیادی کرده اید! در این مطلب ما قصد داریم دستوری که از یک استاد آشپزی به ما رسیده است را در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید در خانه طعم خورش مرغ عروسی ها، نذری ها و یا رستوران ها را خلق کنید! با ما همراه باشید.
طرز تهیه خورشت مرغ مجلسی
اگر هربار بعد از درست کردن مرغ به این فکر کرده اید که هنوز آن طعم رستورانی را ندارد، پس این بار با رعایت همه نکات این غذا را بپزید تا متوجه تفاوت مزه عالی آن بشوید. در واقع این دستوری است که در طباخی ها و رستوران ها برای نذری و مهمانی های بزرگ مانند عروسی به کار می رود.
در تهیه این مرغ بسیار نرم و لذیذ، نکات اساسی وجود دارد که توصیه می کنیم حتما رعایت کنید. برای مثال در این دستور از پوست لیمو برای گرفتن بوی زخم مرغ استفاده شده و بهتر است در فصل آن، پوست نازک لیمو (بدون قسمت سفید رنگ) را در زیپ کیپ و در داخل فریزر نگهداری کنید تا در مواقع لزوم در دسترس داشته باشید.
مواد لازم
ران و سینه مرغ10 تکه
پوست لیمو ترش1 قاشق مرباخوری
آب لیموترش4 قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده یک فنجان
پیاز خلالی شده1 کیلوگرم
هویج حلقه شده2 عدد متوسط
ساقه کرفس خرد شده3 عدد
برگ بو6 عدد
سیر له شده2 حبه
مواد لازم برای سس خورشت مرغ
پیاز نگینی شده2 عدد
روغن1/5 فنجان
نمک1 قاشق غذاخوری سرخالی
فلفل قرمزنوک قاشق مرباخوری
فلفل سیاهنوک قاشق مرباخوری
پودر سیرنوک قاشق غذاخوری
دارچیننوک قاشق غذاخوری
جوز هندینصف یک عدد رنده شود
پاپریکا1 قاشق مرباخوری
هل2 عدد نیم کوب شده
رب250 گرم

آریا بانو


روش پخت خورشت مرغ مخصوص رستورانی
در ابتدا سس را تهیه کنید؛ برای این کار پیازهای نگینی شده را در روغن سرخ کنید. سپس همه ادویه های مخصوص سس را به آن بیافزایید و کمی تفت دهید. (زیاد نه! در حد 30 ثانیه کافی می باشد.) در مرحله بعدی رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید تا رب رنگ باز کند. در آخر 1/5 لیتر آب به سس اضافه کرده و شعله را خاموش کنید. (1/5 لیتر معادل 6 لیوان آب می باشد.) حالا سراغ پخت مرغ می رویم:
نکته اول اینکه تابه یا قابلمه ای انتخاب کنید که همه مرغ ها در کف آن چیده شود و روی هم نیافتند. (البته قرار نیست همه را کف بچینید، می خواهیم مرغ ها را تقریبا به صورت کتابی روی هم بچینیم.) پوست لیمو ترش، پیازهای خلالی، هویج، ساقه کرفس، برگ بو و سیر له شده را مخلوط کنید و در کف قابلمه پهن کنید. مرغ های شسته شده و خشک شده را کف تابه بچینید. نصف سس آماده شده را روی مرغ ها بریزید، درب آن را بگذارید و به مدت 1/5 ساعت در فر با دمای 180 درجه قرار دهید. (اگر فر ندارید، روی حرارت ملایم و روی شعله پخش کن قرار دهید و به آن 2 ساعت زمان بدهید.) بعد از آنکه مرغ ها پخته شدند، درب آن را برداشته، مابقی سس را روی مرغ ها بریزید و این بار با درب باز، اجازه دهید 30-45 دقیقه دیگر روی حرارت باشد تا سس به غلظت برسد و مرغ ها یک روکش خوشرنگ قرمز بگیرند. 5 دقیقه پایانی، زعفران را با آبلیمو مخلوط کنید و به آرامی روی همه تکه های مرغ بریزید و اجازه دهید تا مرغ ها عطر و طعم بگیرند. در آخر با دقت مرغ ها درون دیس یا بشقاب بکشید و سس را نیز در کاسه های جداگانه برای سرو سر میز ببرید. برای دورچین این خورشت مرغ خوشمزه مجلسی، می توانید از شاخه های جعفری، تکه های نارنج و سیب زمینی های سرخ شده استفاده کنید. نوش جان . . .
بیشتر بدانید: طرز تهیه 5 غذای نونی با مرغ فوری، برای شام و نهار
سخن آخر
امیدواریم از این دستور استفاده کرده و نتیجه و تجربیات خود را با دیگر دوستانتان در پایین همین صفحه در میان بگذارید. فراموش نکنید که در رسیدن به مزه واقعی هر دستور آشپزی، لازم است مو به مو همه موارد را رعایت کنید. اگر به طعم مرغ علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم به هیچ عنوان مطلب متفاوت « انواع غذا با مرغ ؛ طرز تهیه 9 غذای غیرتکراری و خوشمزه » را نیز در انگیزه از دست ندهید!

http://www.banounews.ir/fa/News/663250/طرز-تهیه-خورشت-مرغ-بسیار-خوشمزه-و-لذیذ،-برای-مهمانی
بستن   چاپ