آریا بانو
طرز تهیه شربت آلبالو با هسته
چهارشنبه 24 شهريور 1400 - 03:02:32
آریا بانو - شربت آلبالو از شربت های بسیار خوشمزه پرطرفدار در سراسر جهان است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، در این دستور این شربت خوشمزه را بدون خارج کرده هسته های آلبالو درست می کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شربت آلبالو با هسته در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید. مواد لازم شربت آلبالو با هسته آلبالو 1 کیلوگرم شکر 1 کیلوگرم آب 2٫5 لیوان طرز تهیه شربت آلبالو با هسته مرحله اول برای تهیه شربت آلبالوی خوشمزه و مجلسی با هسته ابتدا آلبالوها را پاک می کنیم و دم آنها را جدا می کنیم، سپس درون آبکش می ریزیم و با آب سرد به خوبی می شوییم. در ادامه آلبالوها را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. مرحله دوم در این مرحله آب را به آلبالوها اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد. پس از اینکه آب شروع به حباب زدن کرد، کف هایی که روی سطح آب جمع می شود را با قاشق می گیریم و دور می ریزیم. مرحله سوم زمانی که آلبالوها ترک بردارند و به خوبی رنگ بدهند باید قابلمه را از روی حرارت کنار بگذاریم. توجه داشته باشید که اگر آلبالوها را بیش از حد بجوشانیم، در پایان رنگ شربت خراب می شود. در حدی که آلبالوها ترک بخورند کافی است. مرحله چهارم در این مرحله آلبالوها را باید صاف کنیم، برای این منظور می توانیم از صافی یا پارچه رد کنیم. توصیه می شود برای اینکه رنگ آلبالو شفاف تر شود از یک پارچه حریر استفاده شود. حالا آب آلبالوی صاف شده را مجددا داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. مرحله پنجم حالا شکر را به آب البالو اضافه می کنیم و اجازه می دهیم که شربت به نقطه جوش برسد و شروع به حباب زدن کند. پس از اینکه شربت شروع به جوشیدن کرد، مجددا باید کف های روی شربت را بگیریم و دور بریزیم. مرحله ششم حالا باید حدود 30 دقیقه زمان بدهیم تا شربت آماده شود و به قوام مناسب برسد. در پایان شربت را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم هم دمای محیط شود، سپس آنرا درون ظرف شیشه ای می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم. مرحله هفتم توجه داشته باشید که آلبالوهای باقیمانده از شربت به درد درست کردن مربا نمی خورند، اما می توانیم آنها را به لواشک آلبالو تبدیل کنیم. یا اینکه با آنها آلبالو خشکه ( آموزش درست کردن آلبالو خشکه در منزل ) درست کنیم.

شربت آلبالو از شربت های بسیار خوشمزه پرطرفدار در سراسر جهان است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، در این دستور این شربت خوشمزه را بدون خارج کرده هسته های آلبالو درست می کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شربت آلبالو با هسته در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.
مواد لازم شربت آلبالو با هسته
آلبالو1 کیلوگرم
شکر1 کیلوگرم
آب2٫5 لیوان
طرز تهیه شربت آلبالو با هسته
مرحله اول
برای تهیه شربت آلبالوی خوشمزه و مجلسی با هسته ابتدا آلبالوها را پاک می کنیم و دم آنها را جدا می کنیم، سپس درون آبکش می ریزیم و با آب سرد به خوبی می شوییم. در ادامه آلبالوها را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.
مرحله دوم
در این مرحله آب را به آلبالوها اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد. پس از اینکه آب شروع به حباب زدن کرد، کف هایی که روی سطح آب جمع می شود را با قاشق می گیریم و دور می ریزیم.
مرحله سوم
زمانی که آلبالوها ترک بردارند و به خوبی رنگ بدهند باید قابلمه را از روی حرارت کنار بگذاریم. توجه داشته باشید که اگر آلبالوها را بیش از حد بجوشانیم، در پایان رنگ شربت خراب می شود. در حدی که آلبالوها ترک بخورند کافی است.
مرحله چهارم
در این مرحله آلبالوها را باید صاف کنیم، برای این منظور می توانیم از صافی یا پارچه رد کنیم. توصیه می شود برای اینکه رنگ آلبالو شفاف تر شود از یک پارچه حریر استفاده شود. حالا آب آلبالوی صاف شده را مجددا داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم.
مرحله پنجم
حالا شکر را به آب البالو اضافه می کنیم و اجازه می دهیم که شربت به نقطه جوش برسد و شروع به حباب زدن کند. پس از اینکه شربت شروع به جوشیدن کرد، مجددا باید کف های روی شربت را بگیریم و دور بریزیم.
مرحله ششم
حالا باید حدود 30 دقیقه زمان بدهیم تا شربت آماده شود و به قوام مناسب برسد. در پایان شربت را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم هم دمای محیط شود، سپس آنرا درون ظرف شیشه ای می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم.
مرحله هفتم
توجه داشته باشید که آلبالوهای باقیمانده از شربت به درد درست کردن مربا نمی خورند، اما می توانیم آنها را به لواشک آلبالو تبدیل کنیم. یا اینکه با آنها آلبالو خشکه ( آموزش درست کردن آلبالو خشکه در منزل ) درست کنیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/663115/طرز-تهیه-شربت-آلبالو-با-هسته
بستن   چاپ