آریا بانو
طرز تهیه آش پیاز
چهارشنبه 24 شهريور 1400 - 03:02:14
آریا بانو - آش پیاز یکی از انواع آش های خوشمزه و سنتی کشور عزیزمان ایران است که در شهرهای مختلف کشور با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش پیاز در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید. مواد لازم برای 3 تا 4 نفر جو پوست کنده 1 لیوان عدس 1 پیمانه اسفناج 1 پیمانه تره 1 پیمانه پیاز ریز 12 عدد ماست 1 پیمانه قره غوروت 1 قاشق چایخوری هویج 1 عدد نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی زردچوبه و روغن به مقدار کافی طرز تهیه آش پیاز مرحله اول برای تهیه آش پیاز خوشمزه ابتدا جو و عدس را به صورت جداگانه از چند ساعت قبل در یک کاسه آب می خیسانیمن تا نفخ شان برطرف شود. در ادامه جو و عدس را آبکشی می کنیم و داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. مرحله دوم در این مرحله 6 پیمانه آب به قابلمه اضافه می کنیمف سپس آنرا روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم جو و عدس به خوبی بپزند و جو لعاب بیندازد. پس از اینکه جو و عدس پختند، اسفناج و تره را خدر کرده و به قابلمه اضافه می کنیم. مرحله سوم حالا پیاز را پوست می گیریم و به صورت کامل در ون قابلمه می ریزیم. در ادامه هویج را به صورت نگینی خرد کرده و به قابلمه می افزاییم. در ادامه کمی زمان می دهیم تا سبزی آش، پیاز و هویج به خوبی بپزند و نرم شوند. مرحله چهارم پس از اینکه آش جا افتاد چند قاشق روغن به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم آش به غلظت مناسب برسد. در 20 دقیقه پایانی پخت آش باید ماست را به قابلمه اضافه کنیم. مرحله پنجم در این مرحله کشک را با کمی آب ترکیب می کنیم و به خوبی هم می زنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس به همراه قره غوروت به قابلمه آش اضافه می کنیم و آش را به خوبی هم می زنیم تا کشک و قره غوروت با دیگر مواد ترکیب شوند. مرحله ششم حالا اجازه می دهیم آش به مدت 15 دقیقه دیگر روی حرارت بماند تا جا بیفتد. پس از اینکه آش به خوبیب روغن انداخت، انرا از روی حرارت کنار می گذاریم و در ظرف مناسب می کشیم، سپس با مواد دلخواه تزیین کرده و سرو می کنیم.

آش پیاز یکی از انواع آش های خوشمزه و سنتی کشور عزیزمان ایران است که در شهرهای مختلف کشور با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش پیاز در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.
مواد لازم برای 3 تا 4 نفر
جو پوست کنده1 لیوان
عدس1 پیمانه
اسفناج1 پیمانه
تره1 پیمانه
پیاز ریز12 عدد
ماست1 پیمانه
قره غوروت1 قاشق چایخوری
هویج1 عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی
طرز تهیه آش پیاز
مرحله اول
برای تهیه آش پیاز خوشمزه ابتدا جو و عدس را به صورت جداگانه از چند ساعت قبل در یک کاسه آب می خیسانیمن تا نفخ شان برطرف شود. در ادامه جو و عدس را آبکشی می کنیم و داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم.
مرحله دوم
در این مرحله 6 پیمانه آب به قابلمه اضافه می کنیمف سپس آنرا روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم جو و عدس به خوبی بپزند و جو لعاب بیندازد. پس از اینکه جو و عدس پختند، اسفناج و تره را خدر کرده و به قابلمه اضافه می کنیم.
مرحله سوم
حالا پیاز را پوست می گیریم و به صورت کامل در ون قابلمه می ریزیم. در ادامه هویج را به صورت نگینی خرد کرده و به قابلمه می افزاییم. در ادامه کمی زمان می دهیم تا سبزی آش، پیاز و هویج به خوبی بپزند و نرم شوند.
مرحله چهارم
پس از اینکه آش جا افتاد چند قاشق روغن به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم آش به غلظت مناسب برسد. در 20 دقیقه پایانی پخت آش باید ماست را به قابلمه اضافه کنیم.
مرحله پنجم
در این مرحله کشک را با کمی آب ترکیب می کنیم و به خوبی هم می زنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس به همراه قره غوروت به قابلمه آش اضافه می کنیم و آش را به خوبی هم می زنیم تا کشک و قره غوروت با دیگر مواد ترکیب شوند.
مرحله ششم
حالا اجازه می دهیم آش به مدت 15 دقیقه دیگر روی حرارت بماند تا جا بیفتد. پس از اینکه آش به خوبیب روغن انداخت، انرا از روی حرارت کنار می گذاریم و در ظرف مناسب می کشیم، سپس با مواد دلخواه تزیین کرده و سرو می کنیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/663111/طرز-تهیه-آش-پیاز
بستن   چاپ