آریا بانو
میوه و سبزیجات در ورودی سوپرمارکت‌ها قرار گیرد
يکشنبه 21 شهريور 1400 - 00:03:39
آریا بانو - سیناپرس /پژوهشگران بین الملل به رهبری محققانی از انگلیس در یک تحقیق جدید، تاثیرات چینش اقلام فروشگاهی را بر نحوه خرید مشتریان بررسی کرده و درک کرده‌اند که قرار دادن میوه و سبزیجات در ورودی سوپرمارکت‌ها می‌تواند به خرید سالم تری توسط آن‌ها منجر شود.
مطالعه جدید و جالبی که توسط گروهی از پژوهشگران بین الملل انجام شده نشان می‌دهد که قرار دادن ردیف‌های میوه و سبزیجات در نزدیکی ورودی فروشگاه‌ها، می‌تواند باعث شود که مشتریان، در مجموع خریدهای سالم تری را انجام دهند.
بر اساس یافته‌های این پژوهش که در نشریه معتبر PLOS Medicine منتشر شده‌اند، حذف شیرینی جات و سایر محصولات ناسالم از صندوق‌های خرید و همچنین انتهای راهروهای مجاور هم، نیز می‌تواند این موضوع را تشدید نماید.
در این مطالعه که با مشارکت سوپر مارکت های زنجیره ای Iceland Foods Ltd در انگلستان انجام شده است، محققانی از دانشگاه دیکین استرالیا، دانشگاه ساوتهمپتون انگلستان و بیمارستان دانشگاهی NHS Trust Foundation بر فروش فروشگاه‌ها و همچنین الگوهای خرید و رژیم غذایی مشتریان عادی نظارت کرده‌اند.
آن‌ها دریافتند زمانی که متصدیان فروشگاه، اقلام غیر خوراکی و بطری‌های آب را در صندوق‌هایی در انتهای راهروها قرار داده و یک بخش میوه و سبزیجات قابل توجه را نیز در نزدیکی ورودی فروشگاه قرار دهند، فروش شیرینی کاهش یافته و درعوض فروش میوه و سبزیجات افزایش می‌یابد. 
این موضوع از طریق خرید سالم تری که برای مشتری ها رخ می‌دهد، باعث افزایش کیفیت رژیم غذایی آنان می‌شود. تحقیق فوق که به شکل قابل توجهی، جامع تر از مطالعات مشابه قبلی بوده است، قادر به اندازه گیری اثرات تغییر چیدمان در سراسر فروشگاه با هدف کاهش مواجهه خریداران با غذاهای ناسالم، الگوهای خرید و وفاداری مشتری و همچنین وضعیت رژیم غذایی بیش از یک نفر از اعضای خانواده بوده است.
به گفته مجریان این تحقیق، «این نتایج شواهد جدیدی را ارائه داده‌اند که نشان می‌دهند ممنوعیت دولت انگلستان برای قرار دادن غذاهای ناسالم در فروشگاه‌های خرده فروشی می‌تواند برای رژیم غذایی مردم مفید باشد و در صورت اجرای مقررات جدیدی مبنی بر قرار دادن میوه‌ها و سبزیجات در ورودی فروشگاه‌ها می‌تواند بهتر هم شود».

http://www.banounews.ir/fa/News/660655/میوه-و-سبزیجات-در-ورودی-سوپرمارکت‌ها-قرار-گیرد
بستن   چاپ