آریا بانو
کشتار گسترده زنان و مردان در پنجشیر به دست طالبان
شنبه 20 شهریور 1400 - 7:15:23 AM
آریا بانو-محمدیونس قانونی در گفت و گو با رسانه‌ها ادعا کرده است که طالبان حقوق انسانی را نقض کرده و در دره های پنجشیر نظامیان خود را جابجا کرده و به انتقام گیری و نقض حقوق بشر اقدام کرده اند.

معاون سابق ریاست جمهوری افغانستان مدعی شد که گروه طالبان در پنجشیر مرتکب کشتار گسترده زنان و مردان شده و آن را جنایت ضد بشری توصیف کرده است.

خبرنگاران فرصت رسیدن به پنجشیر را ندارند و عدم دسترسی به انترنت و منطقه امکان تائید هرگونه ادعا از دو طرف را ناممکن ساخته است و طی دو روز گذشته دولت جدید طالبان تظاهرات و اعتراضات مدنی را نیز غیر قانونی اعلام کرده و هشدار داده است که با خاطی ها برخورد خواهند کرد و این هشدار باعث شده است که اعتراضات روزهای گذشته نیز کاهش یابد.

به گفته قانونی، مواد غذایی و دارو به منطقه پنجشیر نمی رسد و تعدادی مردم از پنجشیر در حال مهاجرت هستند زیرا آنها تسلط طالبان را نمی پذیرند و به دره های جانبی می روند و پنجشیر بصورت کامل بعنوان یک سنگر در اختیار نیروهای احمد مسعود قرار خواهد گرفت.

قانونی می گوید که جنگ پایان نخواهد یافت و سلسله مقاومت ادامه می یابد و مردم افغانستان با تحولاتی بزرگ شده اند که طالبان و اندیشه های آنها را نمی پذیرند.

وی اعلام کرد که تمام سیاستمداران افغانستان هفته آینده با استفاده از قانون اساسی حرکت بزرگ و قانونی را آغاز خواهند کرد و افزاید که طالبان قدرت را غصب کرده و آغاز سناریوی جدید را خبر می دهد.

قانونی گفت که از حقوق آزادی مردم، زنان، حقوق بشر و ارزش‌ها دفاع می کنند و جامعه جهانی هم این گروه را برسمیت نمی شناسند.

http://www.banounews.ir/fa/News/659993/کشتار-گسترده-زنان-و-مردان-در-پنجشیر-به-دست-طالبان
بستن   چاپ