آریا بانو
تیلور از هشت سالگی می‌خواست یزدانی را ببرد!
جمعه 15 مرداد 1400 - 04:41:05
آریا بانو - ورزش 3 / فارغ التحصیل دبیرستان گراهام پیروزی مهیجی را در توکیو ثبت کرد؛ دیوید تیلور اکنون چهار بار قهرمان کشتی ایالتی اوهایو، دو بار قهرمان NCAA و قهرمان المپیک است.
دیوید تیلور، "شعبده‌باز"، فارغ التحصیل دبیرستان گراهام در سال 2009، در بیشتر مسابقه در تعقیب حسن یزدانی بود، اما در فاصله 14 ثانیه باقی مانده به پایان مسابقه فینال برای طلای 86 کیلوگرم مقابل مدافع عنوان قهرمانی المپیک، دو امتیاز کسب کرد تا با نتیجه 4 بر 3 به پیروزی برسد.
تیلور پس از پیروزی هر دو دست خود را به هوا بلند کرد و سپس با فریادی بلند پنجاه و دومین پیروزی پیاپی خود در سطح بین المللی را جشن گرفت.
تیلور در حالی که پرچم آمریکا را بر شانه داشت به دوربین شبکه NBC که در سمت چپ تشک قرار گرفته بود گفت: "باید این را بخواهی. باید بخواهی که اینجا باشی. برای بقیه عمرم من قهرمان المپیک هستم."
جردن باروفس، قهرمان سابق المپیک و تحلیلگر کشتی NBC، این مسابقه را به صورت زنده کارشناسی می کرد.
باروفس گفت: "او خونی شده بود. او یک سوراخ بزرگ در دوبنده‌اش داشت. اما هرگز چشم از هدفش بر نداشت. تیلور در حالی پا به این مسابقات گذاشت که می دانست می خواهد قهرمان المپیک شود و به خدا قسم که او با عملکرد فوق العاده ای قهرمان المپیک هم شد."
تیلور اکنون 3-0 از یزدانی در تعداد پیروزی ها پیش است؛ علاوه بر فینال امروز در توکیو تیلور همچنین یزدانی را در جام جهانی 2017 و مسابقات جهانی 2018 شکست داده است. یزدانی دارنده مدال طلای المپیک ریو در سال 2016 است.
تیلور 30 ساله، در سالهای 2009-2006 در دبیرستان گراهام چهار قهرمانی پیاپی ایالتی را کسب کرد. او یکی از 32 کشتی گیر در انجمن های ورزشی دبیرستان اوهایو است که توانسته این کار را انجام دهد.
نزدیک به 50 نفر از جمله برخی از کشتی گیران فعلی و سابق گراهام، در مدرسه راهنمایی گراهام جمع شدند تا کشتی تیلور را برای طلا تماشا کنند.
جویسلین کاستل، مربی ورزشی در گراهام، می گوید: "این بسیار مجذوب کننده بود. کلی داد و هوار و بالا و پایین پردین و کف زدن و فریاد زدن اتفاق افتاد."
لیندا فولرتون، معلم بازنشسته گراهام، می گوید: "عالی بود. هیجان انگیز بود."
یک دوربین فیلمبرداری مشغول تصویربرداری از این گروه بود که همراه با تصویر گروهی از خانواده و دوستان تیلور در خانه به صورت زنده در برنامه تلویزیونی NBCپخش شد.
فولرتون گفت: "مادرش بسیار هیجان زده بود. من می توانستم اضطراب او را ببینم و فقط گوش دادن به آنها و تماشای آنها، میخکوب کننده بود."
تنش در بین دوستان و خانواده تیلور بسیار بالا بود زیرا تیلور ابتدا با نتیجه 2-0 عقب افتاد، 2-2 مساوی کرد اما بعد دوباره 3-2 عقب افتاد و در انتها توانست امتیاز برنده را از آن خود کند.
کاستل گفت: "این فلسفه دیوید به عنوان یک کشتی گیر است. او همیشه راهی پیدا می کند. بنابراین من تردید نکردم، اما وقتی بالاخره زمان به پایان رسید، قطعاً خوشحال تر بودم."
فولرتون گفت: "من می گفتم از شانست استفاده کن، دیوید برو، امتیاز را بگیر. چرا که به هر حال در فینال یک مدال را در جیب داری. پس چیزی برای از دست دادن ندارید."
هر دو زن تیلور را زمانی که دانش‌آموز گراهام بود می شناختند.
کاستل گفت: "تیلور همیشه متمرکز بود. او فقط سخت کار می کرد. او هفته ای دوبار در دوران دبیرستان به سینسیناتی می رفت تا با مربی تناسب اندام شخصی کار کند. او واقعا بسیار متعهد است."
برای صعود به فینال تیلور در اولین مسابقه خود علی شبانائو از بلاروس را 11 بر صفر شکست داد. او سپس یک کشتی گیر دیگر آمریکایی به نام مایلز ناظم آمینه را که در المپیک برای سان مارینو رقابت می کند، با نتیجه 12 بر 2 در مرحله یک چهارم نهایی شکست داد. تیلور در نیمه نهایی با نتیجه 10 بر صفر دیپاک پونیا از هند را شکست داد.
در اوایل سال جاری تیلور گفت که هدف هایش در کشتی را در 8 سالگی به درخواست پدرش دیوید روی کاغذ آورده است. یکی از آنها کسب مدال طلای المپیک بود.
تیلور گفت: "من حتی نمی دانستم المپیک چه هست، چقدر سخت است و اینطور چیزها. من فقط می دانستم که المپیک اوج و قله است."

http://www.banounews.ir/fa/News/637918/تیلور-از-هشت-سالگی-می‌خواست-یزدانی-را-ببرد!
بستن   چاپ