آریا بانو
علت بسته نشدن درب ماشین لباسشویی چیست؟
پنجشنبه 14 مرداد 1400 - 03:53:47
آریا بانو -

آریا بانو

آریا بانو

آریا بانو

آریا بانو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران « ال کا ایران »، علت بسته نشدن درب ماشین لباسشویی چیست؟ علت قفل نشدن درب ماشین لباسشویی چه می تواند باشد؟ این سوالات همگی مربوط به زمانی است که شما لباس هایتان را داخل دیگ گذاشته اید اما تا زمانی که درب ماشین لباسشویی بسته نشود دستگاه روشن نخواهد شد یا عملا کاری نمی توان انجام داد.
ماشین لباسشویی های امروزی بر خلاف گذشته امنیت بالاتری دارد و خطا و اشتباه از آن ها دور شده است این موضوع باعث شده تا زمانی که درب ماشین لباسشویی به طور کامل بسته نشود و قفل نباشد به هیچ وجه کار خود را آغاز نمی کند. به همین خاطر پیدا کردن علت بسته نشدن در ماشین لباسشویی و برطرف نمودن آن حائز اهمیت است.

آریا بانو

آریا بانو


از آنجایی که ماشین لباسشویی یکی از لوازم خانگی ضروری به شمار می آید و حضور آن در خانه بسیار پررنگ و کاربردی است، هر گونه مشکلی که منجر به از کار افتادن آن شود را باید هر چه سریع تر رفع نمود. مسائلی همانند علت قفل شدن درب لباسشویی، شکستن در ماشین لباسشویی و علت قفل نشدن درب ماشین لباسشویی ظاهرا پیش پا افتاده به نظر می رسد اما می تواند روند شستشو لباس را دچار مختل کند.

آریا بانو

آریا بانو


عده ای تصور می کنند که بسته نشدن درب ماشین لباسشویی مشکل پیش پا افتاده ای است که می توان از آن چشم پوشی کرد اما در صورتی که این مشکل را رفع نکنید دستگاه به هیچ عنوان روشن نخواهد شد. برخی از کاربران پرسیده اند که از کجا مطمئن شویم که درب ماشین لباسشویی بعد از بسته شدن قفل شده است. زمانی که شما درب دستگاه را می بندید و دکمه روشن/خاموش را می فشارید صدای تیک مانندی از درب به گوش می رسد که این صدا مربوط به قفل شدن درب است. اگر صدایی به گوشتان نرسید و خواستید از قفل بودن درب اطمینان حاصل کنید کافیست دست گیره درب ماشین لباسشویی را بگیرید و درب را باز نماید. اگر به راحتی درب را باز نمودید پس حتما قفل خراب است در غیر این صورت درب به هیچ عنوان باز نخواهد شد زیرا مکانیزم درب ماشین لباسشویی به گونه ای است که به محض روشن شدن جهت جلوگیری از درز پیدا کردن آب و کف قفل می شود.

آریا بانو

آریا بانو


علت بسته نشدن درب ماشین لباسشویی
ما در این بخش به شما علت بسته نشدن درب ماشین لباسشویی را نام خواهیم برد و سپس به ترتیب توضیح خواهیم داد که چطور مشکل را برطرف نمایید.
مشکل قفل درب ماشین لباسشویی شکستن در ماشین لباسشویی زیاد بودن مقدار لباس ها در دستگاه خرابی لاستیک در ماشین لباسشویی خراب شدن زبانه قفل درب شکستن دستگیره در ماشین لباسشویی خرابی میکروسوئیچ درب مشکل قفل درب ماشین لباسشویی

آریا بانو

آریا بانو


مشکل قفل درب ماشین لباسشویی یکی از علت های بسته نشدن درب لباسشویی و علت اصلی قفل نشدن درب ماشین لباسشویی به شمار می آید. اگر قفل نتواند درب را کاملا ببندد ماشین لباسشویی به هیچ عنوان روشن نخواهد شد. البته ممکن است علاوه بر قفل، برد دستگاه نیز خراب شده باشد و نتواند باز بودن قفل درب را تشخیص دهد در نتیجه دستگاه روشن خواهد شد. اما با روشن شدن دستگاه مشکلاتتان چند برابر می شود زیرا احتمال سرازیر شدن کف و آب از ماشین لباسشویی وجود دارد. تنها راه حل این مشکل عوض کردن قفل درب است.

آریا بانو

آریا بانو


قیمت قفل درب ماشین لباسشویی دوو با قیمت قفل ماشین لباسشویی اسنوا و یا قفل ماشین لباسشویی ال جی بسته به مدل و سال تولید متفاوت است. بنابراین نمی توان قیمت مشخص و ثابتی را اعلام کرد اما شما می توانید با مراجعه به فروشگاه قطعات لوازم خانگی قفل مناسب برای ماشین لباسشویی خود را خریداری نماید. ما به شما نحوه تعویض قفل درب ماشین لباسشویی را خواهیم گفت. در واقع ویدیویی برای شما با موضوع نحوه تعویض قفل درب ماشین لباسشویی سامسونگ ، ال جی، بوش و… تهیه نمودیم تا به راحتی در خانه بتوانید مشکل ماشین لباسشویی خود را رفع نماید.
شکستن در ماشین لباسشویی

آریا بانو

آریا بانو


شکستن در ماشین لباسشویی یکی از دلایلی است که باعث بسته نشدن درب دستگاه خواهد شد و البته کار نکردن ماشین لباسشویی می شود. شکستن در ماشین لباسشویی معمولا در جا به جایی ها و یا اسباب کشی رخ خواهد داد، در واقع درب دستگاه تنها در اثر ضربه و یا فشار شکسته خواهد شد پس هنگام جا به جا شدن لوازم خانگی خود را با دقت و حوصله داخل کارتن قرار دهید تا دچار آسیب نشود. تنها راه برای برطرف کردن این مشکل تعویض درب ماشین لباسشویی است که باید این کار را به دست یک تعمیر کار ماهر بسپارید.

آریا بانو

آریا بانو


زیاد بودن مقدار لباس ها در ماشین لباسشویی

آریا بانو

آریا بانو


زیاد بودن مقدار لباس ها در ماشین لباسشویی مشکلات زیادی را به همراه دارد به طور مثال نچرخیدن دیگ ماشن لباسشویی یکی از مشکلاتی است که در اثر زیاد بودن حجم لباس ها در دستگاه به وجود می آید. از دیگر مشکلاتی که در این رابطه ایجاد خواهد شد بسته نشدن درب لباسشویی است. زمانی که داخل دیگ پر از لباس باشد به راحتی نمی توان در را بست اگ هم بسته شود هنگام شستشو فشار زیادی به ماشین لباسشویی وارد خواهد شد در نتیجه لباس ها به خوبی شسته نمی شوند و مشکلات زیادی برای دستگاه به وجود می آید. کافیست تا از مقدار لباس ها کم کنید و آن ها را در دو یا چند دور بشویید.
بیشتر بخوانید: چگونگی دسته بندی لباس ها برای شستشو با ماشین لباسشویی خرابی لاستیک در ماشین لباسشویی

آریا بانو

آریا بانو


یکی دیگر از علت های قفل نشدن درب ماشین لباسشویی خرابی لاستیک در ماشین لباسشویی و یا پارگی آن است. پارگی و یا خراب شدن لاستیک عایق درب ماشین لباسشویی به دلیل استفاده طولانی مدت از لباسشویی، استفاده نادرست و یا کهنگی این قسمت است و یا ممکن است این لاستیک در قسمت درست قرار نگرفته باشد که این موضوع نیز باعث بسته نشدن درب لباسشویی می شود. البته نشانه های دیگری همانند چکه کردن آب از لای درب ماشین لباسشویی نیز دارد.
بیشتر بخوانید: علت نشت آب از ماشین لباسشویی چیست؟ در این شرایط بهترین کار این است که قبل از بستن درب پلاستیک دور درب را با دست خود چک نمایید تا به درستی در جایگاه خود قرار گرفته باشد و همچنین از سالم بودن آن اطمینان حاصل نماید.

آریا بانو

آریا بانو


شما می توایند با مطالعه مطلب تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی اطلاعات زیادی را کسب نمایید کافیست بر روی تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی با چند روش ساده کلیک نماید.
خرابی زبانه قفل درب

آریا بانو

آریا بانو


خرابی زباله قفل درب از مشکلات رایج ماشین لبایشویی بوده که منجر به قفل نشدن درب لباسشویی می شود. زبانه های قفل درب معمولا از جنس پلاستیک هستند و معمولا دچار شکستگی، خوردگی و یا سست شدن خواهد شد در این شرایط میکروسوئیچ نمی تواند آن را به راحتی قفل نماید در نتیجه باید آن را تعویض نمایید. از آنجایی که قیمت زبانه درب ماشین لباسشویی آنقدر بالا نیست می توانید با کمترین هزینه ماشین لباسشویی خود را تعمیر نمایید و مشکل زبانه قفل آن را رفع کنید.
شکستن دستگیره در ماشین لباسشویی

آریا بانو

آریا بانو


برخی از ماشین لباسشویی ها برای باز کردن درب از دستگیره برخوردار شده اند که ممکن است به دلایل مختلف این دستگیره آسیب ببیند و یا بشکند. شکستن دستگیره در ماشین لباسشویی باعث می شود تا نتوانیم درب دستگاه را باز یا باسته نمایم پس در این شرایط با یک مختصص ماهر تماس بگیرید تا نسبت به تعویض دستگیره در دستگاه شما اقدام نماید.

آریا بانو

آریا بانو


ما تا به اینجای متن از علت قفل نشدن درب ماشین لباسشویی و علت بسته نشدن در ماشین لباسشویی صحبت کردیم و راه حل هایی برای رفع این مشکلات پیشنهاد دادیم. از آنجایی که برخی از کاربران درباره علت قفل شدن درب لباسشویی، طریقه باز کردن درب ماشین لباسشویی و چگونه قفل درب ماشین لباسشویی ال جی را باز کنیم از ما سوال پرسیده بودند.
قابل توجه این دسته از کاربران ما در یک مطلب به طور کامل به علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی پرداخته ایم که شما می توانید با مراجعه به صفحه باز نشدن درب ماشین لباسشویی و کارهایی که باید برای رفع آن انجام داد! + ویدیو پاسخ سوالات خود را در این رابطه دریافت نمایید.
انتهای پیام/

آریا بانو

آریا بانو

آریا بانو

آریا بانو


http://www.banounews.ir/fa/News/637367/علت-بسته-نشدن-درب-ماشین-لباسشویی-چیست؟
بستن   چاپ