آریا بانو
طرز تهیه سولو کوفته
پنجشنبه 14 مرداد 1400 - 03:26:17
آریا بانو - کوفته در زبان ترکی استانبولی همان کتلت ایرانی است که دارای تنوع زیادی می ‌باشد و بعد از پخت معمولاً با سس گوجه فرنگی و رب، پنیر های آب شده و یا سس مخصوص پیاز قرمز و سماق سرو می ‌شود. کوفته یکی از معروف ترین غذا های خیابانی ترکیه محسوب می ‌شود که روی منقل یا گریل کباب شده و با سس پیاز قرمز و سماق لای نان مخصوص ترکیه بنام پیده و یا لواش فروخته می ‌شود. خورشت کوفته هم یک غذای خوشمزه ترکی به نام سولو کوفته می ‌باشد. این غذا برای نهار یا شام بسیار عالی است و طعم کوفته ایرانی می ‌دهد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سولو کوفته در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید. مواد لازم برای 4 نفر گوشت چرخ کرده گوسفندی 300 گرم پیاز 2 عدد نمک و فلفل سیاه و پاپریکا به میزان لازم پودر سیر و پودر پونه کوهی به میزان لازم بلغور 1 پیمانه رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذا خوری سیب زمینی متوسط 2 عدد طرز تهیه سولو کوفته مرحله اول برای تهیه کوفته خوشمزه سولو به روش ترکیه ای در ابتدای کار، یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم و آب اضافی اش را با فشار دست به طور کامل می گیریم، سپس به کاسه منتقل می کنیم. مرحله دوم در این مرحله گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر سیر و مقداری پونه کوهی پودر شده و 1 پیمانه بلغور خیلی ریز به کاسه اضافه می کنیم. حالا مواد را به مدت 5 دقیقه خوب ورز می‌ دهیم. مرحله سوم سپس می ‌گذاریم نیم ساعت در یخچال، استراحت کند. حالا مواد را به کوفته قلقلی های کوچک تبدیل کرده و در سینی قرار می ‌دهیم و روی آنها را آرد می ‌پاشیم و در آرد می غلتانیم. حالا در یک قابلمه مقداری روغن می ریزیم. مرحله چهارم سپس روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. یک عدد پیاز را شسته و پوست کنده و نگینی خرد می کنیم و تفت می ‌دهیم و بعد به آن رب گوجه فرنگی اضافه کرده و تفت می ‌دهیم. حالا سیب‌زمینی را نگینی خرد می کنیم. مرحله پنجم در این مرحله سیب زمینی را به مواد داخل قابلمه اضافه کرده و سپس 2 الی 3 لیوان آب جوش اضافه می‌ کنیم. بعد نمک و فلفل سیاه را به همراه کوفته قلقلی ها به قابلمه اضافه کرده و می ‌گذاریم به مدت 20 دقیقه بپزد. مرحله ششم حالا به آن مقداری ریحان خشک پودر شده و مقداری نعنای خشک پودر شده و مقداری هم پونه کوهی خشک پودر شده اضافه می ‌کنیم و می‌ گذاریم 10 دقیقه دیگر بپزد. غذا که کاملا جا افتاد آماده سرو است. می‌توان با ماست ساده یا موسیر آن را سرو کرد.

کوفته در زبان ترکی استانبولی همان کتلت ایرانی است که دارای تنوع زیادی می ‌باشد و بعد از پخت معمولاً با سس گوجه فرنگی و رب، پنیر های آب شده و یا سس مخصوص پیاز قرمز و سماق سرو می ‌شود. کوفته یکی از معروف ترین غذا های خیابانی ترکیه محسوب می ‌شود که روی منقل یا گریل کباب شده و با سس پیاز قرمز و سماق لای نان مخصوص ترکیه بنام پیده و یا لواش فروخته می ‌شود. خورشت کوفته هم یک غذای خوشمزه ترکی به نام سولو کوفته می ‌باشد. این غذا برای نهار یا شام بسیار عالی است و طعم کوفته ایرانی می ‌دهد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سولو کوفته در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.
مواد لازم برای 4 نفر
گوشت چرخ کرده گوسفندی300 گرم
پیاز2 عدد
نمک و فلفل سیاه و پاپریکابه میزان لازم
پودر سیر و پودر پونه کوهیبه میزان لازم
بلغور1 پیمانه
رب گوجه فرنگی1 قاشق غذا خوری
سیب زمینی متوسط2 عدد
طرز تهیه سولو کوفته
مرحله اول
برای تهیه کوفته خوشمزه سولو به روش ترکیه ای در ابتدای کار، یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم و آب اضافی اش را با فشار دست به طور کامل می گیریم، سپس به کاسه منتقل می کنیم.
مرحله دوم
در این مرحله گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر سیر و مقداری پونه کوهی پودر شده و 1 پیمانه بلغور خیلی ریز به کاسه اضافه می کنیم. حالا مواد را به مدت 5 دقیقه خوب ورز می‌ دهیم.
مرحله سوم
سپس می ‌گذاریم نیم ساعت در یخچال، استراحت کند. حالا مواد را به کوفته قلقلی های کوچک تبدیل کرده و در سینی قرار می ‌دهیم و روی آنها را آرد می ‌پاشیم و در آرد می غلتانیم. حالا در یک قابلمه مقداری روغن می ریزیم.
مرحله چهارم
سپس روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. یک عدد پیاز را شسته و پوست کنده و نگینی خرد می کنیم و تفت می ‌دهیم و بعد به آن رب گوجه فرنگی اضافه کرده و تفت می ‌دهیم. حالا سیب‌زمینی را نگینی خرد می کنیم.
مرحله پنجم
در این مرحله سیب زمینی را به مواد داخل قابلمه اضافه کرده و سپس 2 الی 3 لیوان آب جوش اضافه می‌ کنیم. بعد نمک و فلفل سیاه را به همراه کوفته قلقلی ها به قابلمه اضافه کرده و می ‌گذاریم به مدت 20 دقیقه بپزد.
مرحله ششم
حالا به آن مقداری ریحان خشک پودر شده و مقداری نعنای خشک پودر شده و مقداری هم پونه کوهی خشک پودر شده اضافه می ‌کنیم و می‌ گذاریم 10 دقیقه دیگر بپزد. غذا که کاملا جا افتاد آماده سرو است. می‌توان با ماست ساده یا موسیر آن را سرو کرد.

http://www.banounews.ir/fa/News/637247/طرز-تهیه-سولو-کوفته
بستن   چاپ