آریا بانو
طرز تهیه سیب زمینی رتتویی
پنجشنبه 14 مرداد 1400 - 03:25:41
آریا بانو - سیب زمینی یکی از موادی است که در تمام دنیا موجود است و طرفداران زیادی دارد. سیب زمینی به صورت آب پز و سرخ کرده قابل استفاده است اما به صورت سرخ کرده و تنوری طرفداران زیادی دارد و به عنوان یک غذای سبک یا پیش غذا سرو می شود. سیب زمینی رتتویی یکی از انواع این غذا ها است که سیب زمینی ورقه ای شده با سس مخصوص درون فر قرار می گیرد و پخته و برشته می شود. این غذا به دلیل این که سرخ کرده نیست سالم است و می توان به عنوان یک میان وعده یا پیش غذای سالم نیز آن را تهیه و سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سیب زمینی رتتویی در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید. مواد لازم برای 4 نفر سیب زمینی متوسط 4 عدد شیر 1 پیمانه سیر 2 حبه خامه نصف پیمانه برگ بو 4 عدد پودر آویشن نصف قاشق چای خوری نمک 1 قاشق چای خوری فلفل نصف قاشق چای خوری پنیر پارمزان به میزان لازم طرز تهیه سیب زمینی رتتویی مرحله اول برای تهیه سیب زمینی خوشمزه به روش رتتویی در ابتدای کار، سیب زمینی ها را شسته و پوست می گیریم. سپس آن را به صورت ورقه ای نازک خرد می کنیم. برای زیباتری شدن غذا بهتر است که برش ها یکدست باشند. مرحله دوم در این مرحله یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس شیر و سیر رنده شده را با هم درون کاسه ترکیب می کنیم. پودر آویشن و نمک و فلفل را با هم مخلوط می کنیم. سپس خامه را به آن اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم. مرحله سوم در این مرحله کف یک ظرف نسوز را با مقدار کمی روغن مایع چرب می کنیم. سیب زمینی های ورقه شده را درون ظرف می چینیم به طوری که تمام سطح ظرف را بگیرد. لابه لای سیب زمینی ها برگ بو قرار می دهیم. مرحله چهارم سس آماده شده را روی سطح سیب زمینی ها می ریزیم. سپس در فر با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 35 دقیقه قرار می دهیم تا سیب زمینی ها پخته و برشته شود. سپس با برگ جعفری آن را تزیین کرده و در ظرف مناسب سرو می کنیم.

سیب زمینی یکی از موادی است که در تمام دنیا موجود است و طرفداران زیادی دارد. سیب زمینی به صورت آب پز و سرخ کرده قابل استفاده است اما به صورت سرخ کرده و تنوری طرفداران زیادی دارد و به عنوان یک غذای سبک یا پیش غذا سرو می شود. سیب زمینی رتتویی یکی از انواع این غذا ها است که سیب زمینی ورقه ای شده با سس مخصوص درون فر قرار می گیرد و پخته و برشته می شود. این غذا به دلیل این که سرخ کرده نیست سالم است و می توان به عنوان یک میان وعده یا پیش غذای سالم نیز آن را تهیه و سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سیب زمینی رتتویی در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.
مواد لازم برای 4 نفر
سیب زمینی متوسط4 عدد
شیر1 پیمانه
سیر2 حبه
خامهنصف پیمانه
برگ بو4 عدد
پودر آویشننصف قاشق چای خوری
نمک1 قاشق چای خوری
فلفلنصف قاشق چای خوری
پنیر پارمزانبه میزان لازم
طرز تهیه سیب زمینی رتتویی
مرحله اول
برای تهیه سیب زمینی خوشمزه به روش رتتویی در ابتدای کار، سیب زمینی ها را شسته و پوست می گیریم. سپس آن را به صورت ورقه ای نازک خرد می کنیم. برای زیباتری شدن غذا بهتر است که برش ها یکدست باشند.
مرحله دوم
در این مرحله یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس شیر و سیر رنده شده را با هم درون کاسه ترکیب می کنیم. پودر آویشن و نمک و فلفل را با هم مخلوط می کنیم. سپس خامه را به آن اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم.
مرحله سوم
در این مرحله کف یک ظرف نسوز را با مقدار کمی روغن مایع چرب می کنیم. سیب زمینی های ورقه شده را درون ظرف می چینیم به طوری که تمام سطح ظرف را بگیرد. لابه لای سیب زمینی ها برگ بو قرار می دهیم.
مرحله چهارم
سس آماده شده را روی سطح سیب زمینی ها می ریزیم. سپس در فر با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 35 دقیقه قرار می دهیم تا سیب زمینی ها پخته و برشته شود. سپس با برگ جعفری آن را تزیین کرده و در ظرف مناسب سرو می کنیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/637246/طرز-تهیه-سیب-زمینی-رتتویی
بستن   چاپ