آریا بانو
طرز تهیه کباب درباری خوشمزه و مخصوص با گوشت و مرغ
سه شنبه 12 مرداد 1400 - 16:35:12
آریا بانو - چی شی/ کباب یکی از غذاهای اصیل ایرانی، ترکی و عربی است. کباب درباری یکی از انواع کباب های غیر کوبیده است که بسیار مجلسی و زیبا طبخ می شود و طعم فوق العاد های دارد. از مرغ و گوشت به صورت نواری و رول شده برای این کباب استفاده می شود. تاریخچه این کباب به دربار ناصرالدین شاه قاجار بر می گردد. این کباب زیبا و خوشمزه را می توان در مهمانی های خاص تهیه و سرو نمود. 
مواد لازم برای 4 نفر
آب پیاز2 عدد
راسته گوسفند400 گرم
سینه مرغ400 گرم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
زعفران دم کرده به مقدار لازم
طرز تهیه کباب درباری
مرحله اول
برای تهیه کباب خوشمزه به روش درباری در ابتدای کار، راسته ها و سینه مرغ را به صورت نواری به اندازه دو انگشت به صورت یکدست برش می دهیم. در ادامه تکه های گوشت و مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.
مرحله دوم
در این مرحله پیاز ها را شسته و پوست می کنیم و رنده می کنیم. حالا آب پیاز را با صافی گرفته و به گوشت ها اضافه می کنیم. در ادامه نمک و فلفل سیاه و زعفران به آن زده و با دست ترکیب می کنیم تا مزه دار شوند.
مرحله سوم
در این مرحله روی درب کاسه را با سلفون یا بشقاب می پوشانیم و به مدت حداقل 2ساعت اجازه می دهیم تا گوشت ها استراحت کند و به خوبی طعم دار شوند. پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم.
مرحله چهارم
حالا نوارهای گوشت و مرغ را داخل هم قرار داده و به صورت رول شده می پیچیم، سپس پشت سر هم به سیخ می کشیم. در پایان سیخ های کباب را روی منقل ذغال می چینیم و به صورت یکدست با حرارت ملایم کباب می کنیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/636245/طرز-تهیه-کباب-درباری-خوشمزه-و-مخصوص-با-گوشت-و-مرغ
بستن   چاپ