آریا بانو
طرز تهیه خورش قلقلی مرغ خوشمزه و مخصوص با رب انار
سه شنبه 12 مرداد 1400 - 16:33:08
آریا بانو - چی شی/ این خورش، یکی از انواع خورش های ایرانی است که گوشت چرخ کرده مرغ تهیه می شود. این خورش در کنار هویج و رب انار و رب گوجه فرنگی طعم فوق العاده ای ایجاد می کند که با انواع برنج سرو می گردد. این خورش اصالتا مربوط به استان گیلان است و می توان با گوشت گوسفندی چرخ کرده نیز تهیه نمود.
مواد لازم برای 4 نفر
سینه مرغ1 عدد
پیاز2 عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
زردچوبه و پودر سیربه مقدار لازم
آرد سوخاری به مقدار لازم
رب گوجه فرنگی1 قاشق غذا خوری
هویج2 عدد
رب انار2 قاشق غذا خوری
طرز تهیه خورش قلقلی مرغ
مرحله اول
برای تهیه خورش خوشمزه با قلقلی مرغ در ابتدای کار، یک پیاز را شسته و پوست کنده و به چهار قسمت برش می زنیم. سپس با سینه مرغ چرخ می کنیم. به آن نمک و فلفل سیاه و پاپریکا و زردچوبه و پودر سیر و آرد سوخاری می زنیم.
مرحله دوم
سپس به خوبی مواد را ورز می دهیم تا منسجم و یکدست شود. سپس حدود یک ساعت درون یخچال به آن استراحت می دهیم تا مزه ها با هم ترکیب و مخلوط شود. از گوشت چرخ کرده به اندازه گردو قلقلی تهیه می کنیم.
مرحله سوم
در این مرحله یک تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس قلقلی ها را درون آن سرخ می کنیم. یک قابلمه متوسط برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.
مرحله چهارم
حالا پیاز باقی مانده را می شوییم، سپس پوست کنده و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه پیاز را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا رنگ باز کند.
مرحله پنجم
ادویه ها شامل زردچوبه و نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا عطر و بوی آن آزاد شود. هویج را شسته و به صورت حلقه ای خرد می کنیم. سپس به قابلمه اضافه کرده و به همراه 1 لیوان آب می گذاریم تا بجوشد.
مرحله ششم
وقتی که خورش به جوش آمد، قلقلی های سرخ کرده را به آن اضافه کرده و حدود نیم ساعت می گذاریم تا بپزد. سپس رب انار را اضافه می کنیم و تا زمانی که به روغن بیفتد، اجازه می دهیم تا بپزد. سپس در کار انواع برنج و دانه های انار سرو می کنیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/636241/طرز-تهیه-خورش-قلقلی-مرغ-خوشمزه-و-مخصوص-با-رب-انار
بستن   چاپ