آریا بانو
7 نکته کلیدی برای درست کردن جوجه کباب
سه شنبه 12 مرداد 1400 - 16:04:42
آریا بانو - جام جهانی 2018 / تهیه جوجه کباب نکاتی دارد که رعایت کردن آن جوجه کباب‌های خانگی را بسیار لذیذ می‌کند. ادامه مطلب را مطالعه کنید:
آب‌لیمو و نمک جوجه را سفت می‌کند. حذف آن هم جوجه را بی مزه می‌کند. برس کشیدن ترکیب آب‌لیمو و نمک به جوجه نیم پز شده هم به اندازه کافی به آن طعم و مزه نمی‌دهد و باید همراه این مواد بماند تا طعم بگیرد.
پس قبل از اضافه کردن آب‌لیمو و نمک به آن روغن مایع (نه کره توضیح می‌دهم) اضافه و خوب مخلوط کنید تا جوجه‌ها با روغن پوشیده شود. بعد آب‌لیمو و نمک اضافه کنید به این شکل جوجه‌های طعم دار شده سفت نخواهد شد.
کره به این دلیل که در اثر سرما سفت می‌شود حتی اگر آن را ذوب کنید باز، چون جوجه‌ها سردند سفت می‌شود و جوجه‌ها خوب پوشانده نمی‌شود و در اثر تماس با آب لیمو و نمک سفت می‌شود. اما در آخر می‌توانید برای عطر و طعم بیشتر به جوجه‌ها یک قاشق غذاخوری کره ذوب شده اضافه کنید.
بعضی افراد پیاز را رنده می‌کنند تا تکه‌های جوجه را خوب بپوشاند. برخی هم پیاز را داخل خرد کن یا بلندر له می‌کنند تا جوجه‌ها حسابی مزه بگیرند.
اگر پیاز له یا رنده شود به تکه‌های جوجه می‌چسبد و جدا نمی‌شود. بعد که روی حرارت کباب می‌کنید این پیاز‌ها سریع می‌سوزد و گمان می‌کنید رنگ جوجه عوض شده و پخت آن کافی است.
یک جوجه کباب اصل و حرفه‌ای حتما مقدار زیادی زعفران دارد . مرغ ذاتا بوی خاصی دارد که مطلوب نیست. این بو به میزان قابل توجهی با پیاز و زعفران گرفته می‌شود، اما اضافه کردن دیگر ادویه جات هم به رفع بوی بد مرغ و بهتر شدن طعم و بوی آن کمک شایانی می‌کند. این مورد کاملا سلیقه‌ای است.
منبع: روزنامه جام جم 

http://www.banounews.ir/fa/News/636236/7-نکته-کلیدی-برای-درست-کردن-جوجه-کباب
بستن   چاپ