آریا بانو
نکات و ایده های جالب برای عکس بارداری
سه شنبه 12 مرداد 1400 - 13:00:37
آریا بانو - بیتوته / عکس گرفتن از دوران بارداری نه فقط زمان خوبی برای عکاسی از زیبایی مادر باردار است، همین طور میتواند تبدیل به یک عکس دو نفره و یا خانوادگی بشود. ولی آیا به این فکر کرده‌اید که زمانی که جلو دوربین عکاسی قرار می‌گیرید، چه کاری به غیر از زل زدن به دوربین و لبخند زدن می‌توانید انجام بدهید؟

آریا بانو

عکس هفته یا ماههای بارداری
شما می توانید در هر هفته یا هر ماه با یک لباس معلومی در یک جای معین بایستید و همه ی عکس ها را در یک وضعیت بیندازید.
در آخر شما آلبومی خواهید داشت که در آن مهم ترین موضوع تنها وضعیت شکم و روند رشد آن است.
همین طور می توانید هر ماه یا هفته، با یک لباس با رنگ گوناگون عکاسی کنید تا در آخر یک آلبوم رنگارنگ داشته باشید.
چنانچه تصمیم دارید تا به طور هفته به هفته عکاسی کنید، بدانید که وقتی 40 هفته ی بارداری را کنار هم بگذارید، عکس ها کوچک می شود، بنابراین در این شرایط زیاد اهمیت ندارد که جزئیات داخل عکس چطور باشد.
ولی چنانچه می خواهید تا ماه به ماه عکاسی کنید، باید قدری بیشتر به جزئیات توجه کنید چون در آخر تنها 9 عکس کنار هم قرار می گیرد و چهره ی شما و ریزه کاری ها در آن آشکارتر است.
عکس بارداری دو نفره
نقش پدر در عکس بارداری خیلی اهمیت دارد. بودن پدر در عکس ها سبب خلاقیت و تنوع بیشتر در عکس ها می گردد، همینطور با بودن او نیز می توان عشق بین زن و مرد را در عکس ها نشان داد و نیز معنی خانواده با همه مفهوم به تصویر کشیده می شود.

آریا بانو

عکس های بارداری با خانواده
چنانچه بچه های دیگری هم دارید، کنار آن ها هم عکس بگیرید، زمان خوبی است که آنها با آمدن نوزاد جدید حس مهم بودن کنند.
در این موارد، صمیمیت مهم است که این صمیمیت می تواند با بغل کردن هم به تصویر کشیده شود.
الهه‌ای با تاج گل!
بارداری میتواند به هر زنی احساس یک الهه را بدهد. این الهه نیاز به یک تاج دارد؛ تاجی از گل. شما به آسانی میتوانید یک تاج گل سفارش بدهید یا خودتان درست کنید و با گذاشتن آن روی سر، مانند یک الهه حقیقی جلوی دوربین عکاسی ظاهر بشوید.
احساساتی باشید
گذاشتن چیز هایی که بار عاطفی دارند یا مفهوم خاصی را منتقل می کند مانند تکه ای جواهر یا پتویی که از مادر نوزاد باشد یا هدیه ای ویژه که برای نوزاد آماده کرده اید در مکان عکس برداری استفاده کنید. از هر چیزی که میتوانید که جلسه ی عکس برداری را ویژه تر شخص خودتان بکنید.
عکاسی بارداری در خانه
عکاسی بارداری یکی از زیباترین موقعیت ها و شرایط یک مادر را نشان می دهد. می توان به جای رفتن به آتلیه عکاسی ، از خدمات عکاسی بارداری در خانه استفاده کنند. در این زمان شما میتوانید برای یک ساعت معین شخص عکاس را که در زمینه عکس های بارداری متخصص است را رزرو کنید.
در عکاسی بارداری باید برجستگی شکم به زیبایی به تصویر کشیده شود به همین علت باید از یک شخص ایده پرداز و خلاق کمک بگیرید. همینطور عکاسی در خانه احساس صمیمی داشته و وسیله آسایش مادر را ایجاد میکند. در این موقعیت شما می توانید لحظات انتظار به دنیا آمدن کودک را به همراه کارهای در نظر گرفته شده ثبت کرده و سال ها بعد با نشان دادن این عکس ها به کودک، آن دوران را برایش خاطره ساز کنید.
دقت کنید پس از این که دوران بارداری تان به پایان رسید و شما با سلامتی کودک تان را به دنیا آوردید تصویر برای اولین بار از نوزادتان داشته باشید.

آریا بانو

عکاسی بارداری در فضای باز
در فضای باز بهتر میتوان ژست های گوناگونی را داشت. نور طبیعی و حس و حال مثبتی که در فضای باز وجود دارد به ثبت بهتر عکس ها کمک می کند. در هر فصلی از سال که باشید، می توان با توجه به شرایط آب و هوا ایده های زیبایی را برای عکس های خود ارائه داد. همینطور پس زمینه یکی از تاثیرگذارترین عامل در زیبایی عکس ها محسوب می شود.
عکس هایی که در فضای باز به علت زمینه طبیعی و جذابی که دارد، همیشه مورد توجه بینندگان قرار گرفته است. به همین علت امروزه خیلی از خانم های باردارعکاسی بارداری در فضای باز را ترجیح می دهند و برای ثبت عکس هایی ماندگار از شیرین ترین لحظات خود، به دنبالی عکاسانی مجرب هستند تا عکس هایی به یاد ماندنی را در این فضا برای آن ها به ثبت برسانند.
به آتلیه متخصص بارداری بروید
بهتر است به آتلیه ای بروید که به صورت تخصصی عکاسی بارداری انجام می دهد.
عکس های قبل و بعد بارداری
عکس‌هایی که قبل و بعد از یک رویداد گرفته میشوند و تغییر را نشان میدهند. در مورد عکس بارداری، عکس قبل میتواند عکس شکم باردار شما باشد و عکس بعد تکرار همان عکس است با این فرق که به جای شکم شما نوزاد تازه متولد شده قرار دارد. برای عکس بارداری چه تغییری بزرگتر از این و چه ایده ای بهتر از این هست؟
ثبت جزئیات
دوران بارداری با تولد نوزاد به پایان می رسد؛ بنابراین خیلی جالب است که با وسایل مربوط به نوزاد خود مثل: لباس، کفش، عکس سونوگرافی، اسباب بازی و… عکس بگیرید.
زمان عکاسی حال خوب داشته باشید روزی که میخواهید عکس بگیرید خوب استراحت کنید و تغذیه مناسب داشته باشید تا بتوانید با حال خوب عکس بگیرید. اعتماد به نفس داشته باشید و ناراحت وضعیت اکنون اندام خود نباشید.
همه می دانند که شما باردارید و ظاهر شما خیلی عادی است و حتی زیبایی ویژه خود را دارد.

آریا بانو

آرایش کنید
اصلا نیازی نیست آرایش عجیبی داشته باشید یا به آرایشگاه بروید و شینیون کنید، فقط کافی است به ناخن هایتان لاک بزنید، موها را براشینگ کنید، موهای ساده و براشینگ شده البته ساده، به جز نشان دادن احساس مادری، رایج تر و مناسب‌ترند.
لباس مناسب برای عکاسی در بارداری
لباسی که زمان عکاسی از بارداری باید استفاده شود، نه خیلی پوشیده و نه خیلی باز انتخاب شود. در عکس‌هایی که در این وضعیت گرفته می‌شوند بیشتر شکم و پاهای مادر دیده می‌شوند.
مواظب اصلاحات باشید
مراقب تغییرات پوستی باشید، عکس های بارداری روتوش می شوند. امکان دارد نشانه های کشیدگی پوست، لکه های پوستی، واریس، تورم مچ پا و غیره وجود داشته باشد. چنانچه با اصلاح آن ها، حس بهتری دارید، می توانید با رتوش آن ها عکس های بی عیب و زیبایی داشته باشید. ولی از زیبایی طبیعی بودن نیز نترسید.
یکی از چیزهایی که در عکاسی بارداری می تواند به شما کمک کند این است که با تغییر دادن سمت نگاه مادر در آخر می توانید عکس های بهتری داشته باشید. مثل نگاه به شکم، نگاه به همسر، نگاه به صورت فرزند بزررگتر، نگاه به دوربین، نگاه به افق و ...

http://www.banounews.ir/fa/News/636187/نکات-و-ایده-های-جالب-برای-عکس-بارداری
بستن   چاپ