آریا بانو
خونه یه خانم با سلیقه این بوهارو میده
سه شنبه 12 مرداد 1400 - 12:59:19
آریا بانو - نمناک / آیا در اطرافیانتان کسی را می شناسید که به خوش سلیقه بودن شهره باشد؟ به نظر شما چرا او خوش سلیقه است و با سلیقه ها چگونه هستند؟ شاید مفهوم کلمه ی با سلیقه برای هر کس به صورت خاص معنا شود اما خانم های با سلیقه به جز رسیدگی به ظاهر خود، خانه تمیز و خوشبویی نیز دارند. اگر می خواهید خانه ای خوشبو داشته باشید، از ایده های ناب خوش سلیقگی که در این بخش از نمناک آورده ایم، استفاده کنید.
شمع های معطر
خانم های با سلیقه برای معطر کردن فضای خانه از شمع های معطر استفاده می کنند. آنها این شمع ها را در جاهای مختلف خانه قرار می دهند. قرار دادن شمع در کمد لباس باعث می شود عطر خوب شمع جذب شود و با باز کردن درب کمد با رایحه خوش روبرو شوید. شما می توانید با روغن زیتون و روغن های ضروری دلخواهتان شمع بسازید. تمام چیزهایی که برای ساخت این شمع نیاز دارید یک عدد شیشه، فتیله و گیره کاغذ برای نگه داشتن فتیله می باشد.
ظروف شیشه ای پر از مواد خوشبو
برای معطر کردن خانه خانم های خوش سلیقه درون ظرف شیشه ای درب دار مواد معطر مانند چوب دارچین و سیب خشک را قرار داده و کمی آب و مواد معطر درون آن می ریزند.
روغن های معطر
خانم های با سلیقه برای برای خوشبو کردن خانه بطری آب پاش را با آب و چند قطره روغن معطر پر می کنند و به قسمت های مختلف خانه اسپری می کنند. شما می توانید از این ایده استفاده کنید و از چند نوع روغن ضروری یا به صورت ترکیبی و یا برای هر اتاق جداگانه استفاده کنید. مثلا برای اتاق خواب اسطوخودوس آرام بخش و برای اتاق پذیرایی روغن ماندارین استفاده کنید.
بخور
خانم های خوش سلیقه برای معطر کردن خانه یک ظرف آب را روی درجه حرارت کم قرار داده و داخل آن گیاه، میوه یا ادویه جات موردعلاقه خود مانند پوست پرتقال و اسانس وانیل را می ریزند. بخور این مواد بوی مطبوعی را در خانه پراکنده می سازد. می توانید پوست پرتقال هایی را که خورده اید را جمع کنید و درون ظرف آبی که در حال جوشیدن است بریزید تا عطر پوست پرتقال از آن جدا شده و در فضای داخلی خانه پخش شود.
قهوه
خانه خانم های خوش سلیقه هیچ گاه بوی سیر و پیاز داغ نمی دهد، زیرا این خانم ها کمی قهوه روی کاغذ ریخته و در جای مختلف خانه قرار می دهند. ملکول های قهوه خیلی سریع جانشین بوی نامطبوع فضای داخلی خانه می شوند.
گل برگ های خشک شده
خانم های خوش سلیقه برای معطر کردن خانه خود نه تنها از گل های طبیعی و خوش عطر مانند گل مریم استفاده می کنند بلکه وقتی گل های آنان خشک شد، گلبرگ های خشک و معطر را در کنار پنجره خانه قرار می دهند و اینگونه پس از مدتی عطر و بوی گل برگ ها فضای داخلی خانه را پر خواهد کرد.
جوش شیرین برای بوی بد فرش
خانم های با سلیقه برای از بین بردن بوی بد فرش یک پیمانه جوش شیرین و یک قاشق چای خوری پودر دارچین را مخلوط و آن را روی فرش می پاشند. شما هم از این روش استفاده کنید و 15 دقیقه صبر کنید و سپس روی فرش را جاروبرقی بکشید تا این ترکیب به فرش تان بوی تازگی دهد.
گیاهان معطر برای بوی سرویس بهداشتی
خانم های خوش سلیقه برای خوشبو ساختن سرویس بهداشتی و از بین بردن بوی بد آن گیاهان معطری مثل وانیل، پرتقال، لیمو، اکالیپتوس، گل رز، دارچین، میخک، ترنج و... را در دستگاه بخور می ریزند تا عطرشان در فضا پخش شود و یا گلوله های پنبه را داخل مخلوط وانیل یا اسانس دلخواه تان فرو برده و داخل ظرف زیبایی قرار داده و در سرویس بهداشتی می گذارند.

http://www.banounews.ir/fa/News/636185/خونه-یه-خانم-با-سلیقه-این-بوهارو-میده
بستن   چاپ