آریا بانو
همکارانم آداب معاشرت بلد نیستند!
سه شنبه 12 مرداد 1400 - 12:47:15
آریا بانو - خراسان / خانمی هستم که در محیط کارم با مردها برخورد دارم. مشکلی که من دارم این است که مردان همکارم، ادب را رعایت نمی کنند و آداب معاشرت بلد نیستند؛ برای مثال برخی از آن ها که مدام جلوی چشمم هستند، در طول روز بارها انگشتشان را در بینی می کنند و کارهایی مانند این... واقعا دیگر نمی توانم تحمل کنم، چطور باید این مسئله را حل کنم؟
پاسخ
دوست عزیز، محیط کار و همکاران از جمله عوامل تاثیرگذار بر کیفیت زندگی و سلامت روان می باشند، با توجه به این که مدت طولانی از روز را در محیط کار به سر می بریم و گاهی حتی بیشتر از اعضای خانواده با همکاران در ارتباط هستیم، در صورتی که مشکلی در محیط کار وجود داشته باشد، می تواند کیفیت زندگی ما را به طور جدی تحت تاثیر قرار دهد. زمانی که مجبور به بودن با افرادی هستید که آداب معاشرت را رعایت نمی کنند، دو گزینه در برابر شما وجود دارد:
تغییر محیط تا حدی که در اختیار شماست، به عبارتی سعی کنید اتاق کار خود را تغییر دهید، مکان میز کارتان یا حتی جهت صندلی که روی آن می نشینید را عوض کنید تا این افراد کمتر در زاویه دید شما قرار گیرند. اگر این کار موثر واقع نمی شود، در صورتی که رئیس تان انعطاف پذیری کافی برای شنیدن حرف های شما را دارد با ایشان صحبت و مطرح کنید که از بودن با این افراد در یک اتاق راحت نیستید تا در صورت امکان، اتاق کار شما را تغییر دهند. در غیر این صورت، اگر در میان همکاران شما فردی منطقی و قابل اعتماد وجود دارد که بتواند در نقش واسطه عمل کند و به این افراد درباره رفتار ناشایست شان تذکر بدهد، با او صحبت کنید.
گزینه دیگری که در این جا مطرح است، زمانی است که محیط تان به هیچ عنوان امکان تغییر شرایط را برایتان فراهم نکند، در این صورت بهتر است بر رفتار خودتان متمرکز شوید:
سعی کنید بسیار مبادی آداب و رسمی رفتار کنید.
زمانی که همکارانتان رفتارهای ناشایست را انجام می دهند، مدتی از اتاق بیرون بروید یا به آن‌ها توجهی نکنید.
حساس شدن به افرادی که مدام با آن ها سروکار دارید و رفتارهایی که آن ها انجام می دهند، تحمل شرایط را برایتان دشوارتر می کند و باعث
می شود بر ویژگی های منفی آن ها متمرکز شوید و آن ها را سراپا منفی ارزیابی کنید، افرادی که تحت هیچ شرایطی نمی توان با آن ها کنار آمد! سعی کنید زمانی که وقت آزاد دارید در مکانی بیرون از محل کارتان، ترجیحا زمانی که به مدت چند روز از محل کارتان دور هستید، به تک تک همکاران خود فکر کنید. فهرستی از صفات منفی و مثبت این افراد برای خودتان تهیه و به صفات مثبت هم توجه کنید! این باعث می شود حساسیت شما به رفتارهای منفی این افراد کاهش پیدا کند و بتوانید آن ها را خاکستری ببینید نه سیاه یا سفید. به این ترتیب کنار آمدن با این افراد برایتان راحت تر می شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/636177/همکارانم-آداب-معاشرت-بلد-نیستند!
بستن   چاپ