آریا بانو
توصیه‌هایی برای مقوی‌تر کردن غذای کودکان
سه شنبه 12 مرداد 1400 - 12:46:10
آریا بانو - خراسان / منظور از مقوی کردن غذای کودک این است که انرژی کودک بیشتر شود. به خصوص کودکانی که دچار اختلال رشد شده‌اند باید انرژی بیشتری به بدن‌شان برسد. برای این که انرژی غذای کودک بیشتر شود بر اساس سن کودک در هر زمان می‌توان به غذای او موادی را اضافه کرد. منظور از مغذی کردن، اضافه کردن موادی است که علاوه بر انرژی، پروتئین ها، ویتامین‌ها و املاح غذایی کودک را بیشتر ‌کند.
مواد غذایی و پروتئینی برای رشد کودک ضروری اند. برای این که پروتئین غذای کودک بیشتر شود می‌توانید :
مقداری گوشت به صورت تکه‌ای یا چرخ کرده ( مانند گوشت مرغ، ماهی، گوسفند و گوساله) به غذای کودک اضافه کنید.
حبوبات مثل نخود، لوبیا، عدس و ماش منبع خوبی از پروتئین هستند. با شروع 9 ماهگی برای تأمین پروتئین مورد نیاز کودک حبوبات کاملاً پخته و له شده را به سوپ کودک اضافه کنید. 
افزودن تخم مرغ به غذای کودک می‌تواند پروتئین غذای کودک را بیشتر کند. برای مثال: تخم مرغ آب پز را داخل پوره سیب زمینی یا سوپ کودک بعد از طبخ رنده کنید (درخصوص کودکان زیر یک سال باید فقط زرده تخم مرغ به کودک داده شود ) .
برای افزایش ویتامین‌ها و املاح غذای کودک از چه مواد غذایی می‌توان استفاده کرد ؟
استفاده از سبزیجات برگ سبز مثل اسفناج ، جعفری ، شوید ،گشنیز یا هر نوع سبزی دیگری که در دسترس است در داخل سوپ و دیگر غذاهایی که به کودک داده می شود ویتامین‌ها و برخی از املاح مورد نیاز برای رشد کودک مثل آهن را تأمین می‌کند (فراموش نکنید به کودکان زیر یک سال نباید اسفناج داد) .
سبزیجات زرد و نارنجی مثل کدو حلوایی ،
 هویج و گوجه فرنگی دارای ویتامین A هستند و استفاده از این سبزیجات در غذای کودک به تأمین ویتامین A مورد نیاز برای رشد کودک کمک 
می کند .
یک راه برای مقوی کردن غذای کودک :
سعی کنید برای تهیه سوپ یا کته از گوشت‌های با استخوان استفاده کنید . مثل ران مرغ یا ماهیچه گوسفند تا املاح و چربی بیشتری به بدن کودک برسد .
منبع: رویش طلایی کوچولوها

http://www.banounews.ir/fa/News/636176/توصیه‌هایی-برای-مقوی‌تر-کردن-غذای-کودکان
بستن   چاپ