آریا بانو
مدهای دمده زنانه
دوشنبه 11 مرداد 1400 - 10:27:42
آریا بانو - خراسان / خیلی ها اسیر مد هستند و نمی خواهند از آن عقب بمانند در حالی که خیلی از مدها ی قدیمی سوژه خنده امروز است
از سال‌ها پیش و به محض ورود صنعت مد به بازار جهانی و تحت تاثیر قرار گرفتن افراد جامعه به ویژه خانم‌ها، صنعت مصرف‌گرایی بین مردم رواج یافت و به دنبال آن هرسال مدهای جدید جایگزین مدهای قدیمی‌تر شد. این‌گونه چیزهایی که سال قبل از نظر بیشتر مردم و کارشناسان مد زیبا و جذاب به نظر می‌آمدند، سال بعد زشت و قدیمی شدند. برای این که منظور من را بهتر متوجه شوید کافی است نگاهی به عکس‌های چند سال پیش خود بیندازید. آن وقت این قدر موضوع مُد را جدی نمی گیرید و نگران نیستید که از مد روز عقب بیفتید. در ادامه به بررسی مدهایی می پردازیم که در این چند سال بسیار مورد توجه بودند و حالا از نظرمان زشت و زننده هستند.
کلیپس بزرگ
حتما شما هم چند سال پیش را یادتان می‌آید ، زمانی که زدن کلیپس‌های بزرگ مد بود و هر خانمی با زدن هر کلیپس حداقل 10 سانت به قدش اضافه می‌کرد. اما حالا که به آن روزها نگاه می‌کنیم می‌بینیم که کلیپس بزرگ انتخاب چندان درستی نبود.
آی ام کویین!
به شما قول می‌دهم، هیچ چیز مثل پوشیدن لباس‌هایی با نوشته‌های بزرگ شما را در آینده خجالت‌زده نخواهد کرد. حالا تصورش را بکنید که روی آن بزرگ نوشته شده باشد: «من یک ملکه‌ام» شاید شما همین الان یک لبخند ریز ناشی از خجالت گوشه لب‌تان نشسته باشد چون چند سال پیش شاید شما هم یکی از همین مانتوها را می‌پوشیدید و معتقد بودید چون مد است پس زیباست.
شلوارهای دم پا گشاد
هرسال مدل‌های مختلف شلوار مد می‌شود. یک دوره شلوارهای چسب و راسته ، در دوره‌ای دیگر شلوارهای گشاد و مام استایل یا حتی پاره و حالا مدتی است که دوباره شلوارهای دم‌پا گشاد پا به عرصه مد گذاشتند. این که مدها هرچند سال یک‌بار تکرار می‌شوند ، عادی است . کافی است شما نگاهی به آلبوم مادرتان بیندازید تا متوجه شوید پوشیدن شلوار دم پا گشاد مربوط به چه دوره‌ای بوده است. 
لباس‌های پولکی و مروارید دوزی
لباس‌های پولکی یا مروارید دوزی را حتما هر خانمی در یک دوره از زندگی‌اش تجربه کرده، امکان ندارد مادربزرگ‌تان و مادرتان یک عکس با این مدل لباس‌ها نداشته باشند. به همین دلیل این مدل لباس‌ها را نباید در مراسم‌ خیلی مهم بپوشید و مطمئن باشید سال بعد از پوشیدن آن‌ها پشیمان خواهید شد.

آریا بانو

پوست خیلی برنزه
تیره کردن پوست ازآن‌جایی مورد استقبال مردم قرار گرفت که برخی از پولدارهای اروپایی برای تعطیلات به ساحل رفتند و وقتی برگشتند پوست‌شان چند درجه تیره شد. از آن روز به بعد بقیه مردم برای این که نشان دهند پولدار هستند، شروع کردند به آفتاب‌گرفتن. این رویداد کم کم به بقیه جهان رسید و تا جایی ادامه یافت که خانم‌ها ترجیح می‌دادند از کرم پودر چند درجه تیره‌تر برای پوست خود استفاده کنند و آرایش‌ها به سمت برنزه شدن پیش رفت. حالا که به تصویر خودمان در آن دوره نگاه می‌کنیم شاید از میزان شدید تیرگی پوست‌مان خنده‌مان بگیرد.
نویسنده : مهسا کسنوی | روزنامه‌نگار

http://www.banounews.ir/fa/News/636077/مدهای-دمده-زنانه
بستن   چاپ