آریا بانو
محمودی: تیم آلکنو، توان غلبه بر ژاپن را دارد
شنبه 9 مرداد 1400 - 08:58:56
آریا بانو - فرهیختگان / تیم‌ملی والیبال ایران در چهارمین بازی خود در مسابقات المپیک توکیو مقابل ایتالیا قرار گرفت و با نتیجه سه بر یک شکست خورد تا صعودش به مرحله بعدی به اما و اگر بکشد. حالا ملی‌پوشان باید در بازی بعدی مقابل تیم میزبان پیروز شوند تا جواز صعود را کسب کنند.
بهنام محمودی درخصوص اینکه چه اتفاقی افتاد که تیم‌ملی بعد از دو پیروزی، دو شکست را متحمل شد تا کار به دیدار حساس مقابل ژاپن برسد، گفت: «ما درحالی به ایتالیا باختیم که این تیم هم خیلی خوب بازی نکرد و برای پیروزی فقط روی سه بازیکن خود تمرکز داشت. در این بازی نه زایتسف خوب بازی کرد و نه دیگر بلندزن این تیم، اما به‌واسطه تجربه زیاد و به‌واسطه نوسانات زیادی که تیم‌ملی والیبال ایران داشت، ایتالیایی‌ها توانستند ما را شکست دهند.
در ست سوم نیز به‌واسطه حضور جوان‌ترها و تغییراتی که ایجاد شد تلاش بیشتری به‌وجود آمد و توانستیم این امر را رقم بزنیم، اما من فکر می‌کنم باید بیشتر از این حرف‌ها می‌جنگیدیم و به‌سادگی تسلیم نمی‌شدیم. درواقع آن روحیه شکست‌ناپذیری که در دیدار مقابل لهستان داشتیم را در دیدار مقابل ایتالیا ندیدیم. می‌توانستیم ایتالیا را شکست دهیم اما این اتفاق نیفتاد، چون نوسان زیادی داشتیم البته در این دیدار صابر، میلاد و سید بازی خوبی را به نمایش گذاشتند ولی افت و خیز و بالا و پایین‌های زیادی را در عملکرد سایر بازیکنان شاهد بودیم و اگر روندمان مثل لهستان پیوسته بود و جنگندگی بیشتری هم داشتیم می‌توانستیم ایتالیا را هم شکست دهیم.
وی درخصوص دیدار تیم‌ملی والیبال ایران مقابل ژاپن از دور پایانی مرحله گروهی رقابت‌های المپیک توکیو و حساسیت این مسابقه از جهت دیدار با میزبان و درحالی که احتمالا شکست در این دیدار می‌تواند به منزله حذف از المپیک باشد، گفت: «بازی با ژاپن بازی سرنوشت ماست و باید به این دیدار به چشم یک دیدار تک‌حذفی نگاه کنیم. ژاپن یک تیم جنگنده است که به‌راحتی تسلیم نمی‌شود، آنها بسیار توپ‌گیر هستند.
این تیم روی تک‌مهره‌های خوب خود که دو بازیکن هستند می‌چرخد، اما اطمینان دارم بازیکنان ما با شرایطی که دارند می‌توانند از پس این دیدار بربیایند. ژاپنی‌ها مثل لهستان یا کانادایی‌ها خوب سرویس نمی‌زنند و ارتفاع دفاع این تیم کوتاه است و می‌توان به‌راحتی با سرویس‌های خوب و با دفاع عالی ژاپن را شکست داد و به مرحله بعدی رقابت‌ها صعود کرد.
در هر صورت امیدوارم با یک ریکاوری خوب و تمرین برای آمادگی مطلوب، روز یکشنبه شاهد برتری والیبالیست‌های کشورمان مقابل ژاپن باشیم تا ان‌شاءالله به مرحله بعدی صعود کنیم، چون کمترین توقع از تیم‌ملی والیبال صعود به مرحله حذفی رقابت‌های المپیک است، البته با توجه به اینکه در گروه دیگر روسیه و برزیل احتمالا اول و دوم خواهند شد در این مرحله کار بسیار سخت است، اما باز هم تاکید می‌کنم حداقل توقع ما از تیم‌ملی با این ظرفیتی که داریم و گروه خوبی که در آن قرار گرفتیم این است که به مرحله بعدی صعود کنیم.»
ملی‌پوش اسبق والیبال ایران درمورد اینکه آیا بعد از شکست دادن لهستان از نظر انگیزشی برای تیم‌ملی ایران همه چیز تمام نشد، گفت: «خیر، این‌طور نیست و بازیکنان ما حرفه‌ای هستند و تلاش خود را می‌کنند، طبیعتا تیم‌های حریف به‌خصوص کشورهای اروپایی به‌واسطه امکانات و شرایط حرفه‌ای بازیکنان خود و تدارکات مناسبی که برای المپیک داشتند با تمام ظرفیت‌های خود به المپیک رسیده و طبیعتا تجربه آنها نیز بیشتر از ماست. این درحالی است که تیم‌ملی ایران فقط به لیگ ملت‌ها بسنده کرده که این رقابت‌ها نیز به آنالیز و آماده‌سازی بازیکنان جوان و باتجربه توسط کادرفنی ختم شده است، هرچند خوشبختانه شرایط تیم هم نسبت به لیگ ملت‌ها بهتر شده، اما در هر صورت المپیک هم شرایط خاص خود را دارد. درنهایت امیدوارم با آرامش و خونسردی و با تدبیر کادرفنی بتوانیم ژاپن را شکست داده و به مرحله بعد برسیم.»

http://www.banounews.ir/fa/News/634874/محمودی--تیم-آلکنو،-توان-غلبه-بر-ژاپن-را-دارد
بستن   چاپ