آریا بانو
طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده
جمعه 8 مرداد 1400 - 05:37:01
آریا بانو - سیب زمینی سرخ کرده هم مانند سیب زمینی تنوری یکی از انواع پیش غذاهای خوشمزه فست فودی می باشد. این پیش غذای خوشمزه را می توانید به صورت ساده یا به همراه پنیر پیتزا سرو کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سیب رمینی سرخ کرده در ادامه با سایت چی شی همراه باشید. مواد لازم برای 4 نفر سیب زمینی 2 عدد درشت فلفل سیاه نصف قاشق چایخوری نمک نصف قاشق چایخوری روغن مخصوص سرخ کردنی به مقدار لازم طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده مرحله اول برای درست کردن سیب زمینی سرخ کرده رستورانی اولین نکته ای که باید رعایت کنیم این است از سیب زمینی های درشت و با کیفیت استفاده کنیم. ابتدا سیب زمینی را به صورت خلالی با اندازه های یکسان خرد می کنیم. مرحله دوم در این مرحله یک قابلمه آب جوش روی حرارت قرار می دهیم و یک قاشق چایخوری نمک داخل آب جوش می ریزیم. در ادامه سیب زمینی ها را داخل قابلمه آب جوش می ریزیم و به مدت 5 دقیقه صبر می کنیم تا سیب زمینی ها نیم پز شوند. مرحله سوم پس از 5 دقیقه سیب زمینی ها را آبکشی می کنیم و برای اینکه سرعت کار بالا برود روی یک دستمال حوله ای تمیز می چینیم تا سریعتر خشک شوند. حالا سیب زمینی را داخل یک ظرف مناسب می ریزیم و مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم. مرحله چهارم با دست سیب زمینی ها را زیر و رو می کنیم تا ادویه ها به تمام قسمت های سیب زمینی ها برسد. البته می توانید نمک و فلفل سیاه را پس از سرخ کردن هم اضافه کنید، ولی به این صورت ادویه ها به خورد سیب زمینی می روند. مرحله پنجم در این مرحله داخل یک ظرف گود مقداری روغن مخصوص سرخ کردنی می ریزیم و صبر می کنیم تا کاملا داغ شود. زمانی که سیب زمینی ها را داخل روغن می ریزیم باید روغن اطراف سیب زمینی ها قل بزند و کاملا داغ باشد. مرحله ششم پس از پنج دقیقه سیب زمینی ها را از روغن خارج می کنیم و روی توری فلزی قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود، سپس باید یک بار دیگر سیب زمینی ها را داخل روغن با حرارت بسیار بالا سرخ کنیم تا خشک و طلایی شوند. مرحله هفتم یکی از مهم ترین دلایلی که سیب زمینی های بیرونی خشک و کرانچی می شوند همین حرارت بالای روغن و سرخ کردن دو دو نوبت می باشد. پس از اینکه سیب زمینی ها سرخ شدند آنها را مجددا داخل توری فلزی می ریزیم تا روغن اضافی شان خارج شود، سپس با سس دلخواه سرو می کنیم.

سیب زمینی سرخ کرده هم مانند سیب زمینی تنوری یکی از انواع پیش غذاهای خوشمزه فست فودی می باشد. این پیش غذای خوشمزه را می توانید به صورت ساده یا به همراه پنیر پیتزا سرو کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سیب رمینی سرخ کرده در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.
مواد لازم برای 4 نفر
سیب زمینی2 عدد درشت
فلفل سیاهنصف قاشق چایخوری
نمکنصف قاشق چایخوری
روغن مخصوص سرخ کردنیبه مقدار لازم
طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده
مرحله اول
برای درست کردن سیب زمینی سرخ کرده رستورانی اولین نکته ای که باید رعایت کنیم این است از سیب زمینی های درشت و با کیفیت استفاده کنیم. ابتدا سیب زمینی را به صورت خلالی با اندازه های یکسان خرد می کنیم.
مرحله دوم
در این مرحله یک قابلمه آب جوش روی حرارت قرار می دهیم و یک قاشق چایخوری نمک داخل آب جوش می ریزیم. در ادامه سیب زمینی ها را داخل قابلمه آب جوش می ریزیم و به مدت 5 دقیقه صبر می کنیم تا سیب زمینی ها نیم پز شوند.
مرحله سوم
پس از 5 دقیقه سیب زمینی ها را آبکشی می کنیم و برای اینکه سرعت کار بالا برود روی یک دستمال حوله ای تمیز می چینیم تا سریعتر خشک شوند. حالا سیب زمینی را داخل یک ظرف مناسب می ریزیم و مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم.
مرحله چهارم
با دست سیب زمینی ها را زیر و رو می کنیم تا ادویه ها به تمام قسمت های سیب زمینی ها برسد. البته می توانید نمک و فلفل سیاه را پس از سرخ کردن هم اضافه کنید، ولی به این صورت ادویه ها به خورد سیب زمینی می روند.
مرحله پنجم
در این مرحله داخل یک ظرف گود مقداری روغن مخصوص سرخ کردنی می ریزیم و صبر می کنیم تا کاملا داغ شود. زمانی که سیب زمینی ها را داخل روغن می ریزیم باید روغن اطراف سیب زمینی ها قل بزند و کاملا داغ باشد.
مرحله ششم
پس از پنج دقیقه سیب زمینی ها را از روغن خارج می کنیم و روی توری فلزی قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود، سپس باید یک بار دیگر سیب زمینی ها را داخل روغن با حرارت بسیار بالا سرخ کنیم تا خشک و طلایی شوند.
مرحله هفتم
یکی از مهم ترین دلایلی که سیب زمینی های بیرونی خشک و کرانچی می شوند همین حرارت بالای روغن و سرخ کردن دو دو نوبت می باشد. پس از اینکه سیب زمینی ها سرخ شدند آنها را مجددا داخل توری فلزی می ریزیم تا روغن اضافی شان خارج شود، سپس با سس دلخواه سرو می کنیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/634189/طرز-تهیه-سیب-زمینی-سرخ-کرده
بستن   چاپ