آریا بانو
١٠ قطعه مورد نیاز صنعت لوازم خانگی توسط شرکت های دانش بنیان تامین شد
چهارشنبه 6 مرداد 1400 - 00:43:58
آریا بانو -

آریا بانو

آریا بانو

آریا بانو

آریا بانو

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران « ال کا ایران »، صنعت لوازم خانگی یکی از صنایع کلیدی است که تاکنون شرکت های دانش بنیان ها با تولید ١٠ قطعه مورد نیاز صنعت لوازم خانگی توانستند گام‌های موثری برای غلبه بر تحریم‌ها بردارند.
با توجه به خروج شرکت‌های بزرگ خارجی، به ویژه شرکت‌های متعلق به کشورهای جنوب شرق آسیا، بسیاری می‌گفتند ایران در این زمینه با بحران مواجه می شود. بر این اساس معاونت علمی وفناوری ریاست‌جمهوری تلاش کرد تا با تقویت هر چه بیشتر ارتباط شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور بر مشکلات این حوزه فائق آید.
یکی از برنامه‌های این معاونت، ایجاد کانال اعلام نیازهای فناورانه بود، بر این اساس هر کدام از شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه لوازم خانگی ، اگر به محصولی نیاز داشتند که تا پیش از این از خارج وارد می‌شد، نیاز خود را اعلام می‌کردند و این معاونت نیز این نیاز فناورانه را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند قرار می‌دهد تا برای آن پاسخی فناورانه فراهم کنند.
به گزارش روز سه شنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تاکنون از همین طریق بیش از ١٠ قطعه مورد نیاز صنعت لوازم خانگی تامین شده است، آخرین نیازهای اعلام شده دراین صنعت به دانش بنیان ها موتور یخ‌ساز و شیربرقی گاز است.
ساخت موتور یخ‌ساز

آریا بانو

آریا بانو


آب از طریق لوله یا شلنگ کوچکی از شیر آب خانه به پشت یخچال فریزر منتقل می شود که در آنجا به شیر ورودی آب یخچال متصل می‌شود، زمانی که دمای مناسب برای یخسازی توسط یخچال فراهم می شود، شیر ورودی آب جریان را از یخ ساز دریافت می‌کند و با فعال شدن سلنوید شیر، آب به داخل یخچال وارد می شود و از طریق لوله های کوچک آب به سینی یا قالب یخ ساز می رسد.
هنگامی که آب در قالب یخ می زند، یخ ساز یخ‌های درست شده را به درون مخزن یا سطل یخ ها می اندازد و مجددا سیکل یخ سازی از نو آغاز می گردد، هنگامی که مخزن یخ ها به اندازه کافی پر می شود، عملیات یخ سازی متوقف می شود، موتور یخسازی که با این شرایط منطبق باشد مورد نیاز صنایع لوازم خانگی است.
شیر برقی گاز
به گزارش ایرنا، دیگر نیازمندی اعلام شده تولید شیر برقی گاز است، شیرهای برقی ابتدا مسیر حرکت مایع و گاز درون لوله را هدایت، سپس آن ها را کنترل می کنند.
شیر برقی محتویاتش هرچه که باشد، چه به صورت مایع و چه به صورت گاز، از دو قسمت ساخته شده است، بخش اول بدنه شیر که از جنس فلز است و بخش دوم محل قرار گیری بوبین است.
انتهای پیام/

آریا بانو

آریا بانو

آریا بانو

آریا بانو


http://www.banounews.ir/fa/News/632994/١٠-قطعه-مورد-نیاز-صنعت-لوازم-خانگی-توسط-شرکت-های-دانش-بنیان-تامین-شد
بستن   چاپ