آریا بانو
کپا: از ساری عذرخواهی می‌کنم
سه شنبه 5 مرداد 1400 - 07:20:34
آریا بانو - طرفداری / ماجرای کپا و ساری به یکی از داستان‌های تاریخی فوتبال انگلیس تبدیل شد.
کپا آریزابالاگا با مبلغ 72 میلیون پوند به چلسی پیوست و گرانترین دروازه بان تاریخ فوتبال لقب گرفت. اوضاع برای کپا در لندن مطابق انتظار پیش نرفت و او جایگاه خود در چلسی و تیم ملی اسپانیا را از دست داد.
یکی از لحظات ماندگار کپا در چلسی به اتفاقات فینال لیگ کاپ 2019 میان چلسی و منچسترسیتی مربوط می شود. دروازه بان اسپانیایی مصدوم شد و مائوریتزیو ساری تصمیم گرفت کابایرو را جایگزین او کند اما کپا از دستور سرمربی تیمش سرپیچی کرد و در زمین ماند.
به نقل از بلیچر ریپورت؛ 2 سال و نیم بعد از این صحنه عجیب، کپا در مورد این صحنه گفت:
 آن لحظه در فینال لیگ کاپ، اولین فصل حضورم در چلسی را خدشه دار کرد. همه اتفاقات فقط یک سوتفاهم بزرگ بود. منچسترسیتی در وقت های اضافه بر بازی تسلط داشت و زمان کمی تا ضربات پنالتی باقی مانده بود. بعد از یکی از سیوها، دردی در پای خود احساس کردم و پزشک را صدا زدم تا مطمئن شوم مشکلی نباشد و البته می خواستم کل بازیکنان تیم ما کمی نفس بکشند. ناگهان دیدم سرمربی، کابایرو را برای گرم کردن فرستاده است. ساری تصور کرد نمی توانم ادامه بدهم درحالیکه هدف من درست یا غلط فقط اتلاف وقت برای کمک به تیم بود. هیچ مشکلی برای ادامه بازی نداشتم و هدفم چیز دیگری بود.
 سعی کردم به نیمکت بگویم که حالم خوب است اما در ومبلی با حضور 80 هزار نفر بازی می کردیم بنابراین ساری صحبت های من را متوجه نشد. وقتی داور چهارم تابلوی تعویض را بالا برد به وضوح باید بیرون می رفتم اما متاسفانه این کار را انجام ندادم. حرکت اشتباهی انجام دادم و از همه کسانی که تحت تاثیر قرار گرفتند، عذرخواهی می کنم. از مائوریتزیو ساری عذرخواهی می کنم چون اینطور به نظر رسید که در حضور همه، اعتبار و اقتدار او را زیر سوال بردم. همچنین از کابایرو، یک هم تیمی و یک حرفه ای بزرگ عذرخواهی می کنم. باید از هواداران چلسی نیز عذرخواهی کنم چون مجبور بودند سر و صدای زیادی که در طول بازی و بعد از آن ایجاد شد، تحمل کنند.
 در داخل باشگاه همه چیز به خوبی حل شد اما در خارج از باشگاه، اوضاع از کنترل خارج بود. وقتی بعد از فینال در رختکن، گوشی خود را روشن کردم، متوجه شدم این موضوع، جهانی شده است. از روی تصاویر همه فکر می کردند من به ساری بی احترامی کرده ام. تا 3-4 روز بعد اوضاع کاملا سخت و ناراحت کننده بود. هرگز نمی خواستم مربی را تحقیر کنم بلکه به دنبال آن بودم به نیمکت بگویم که حال من خوب است. در باشگاه، همه خواسته من را درک کردند اما توضیح این موضوع در رسانه ها دشوار بود. خوشبختانه این داستان مربوط به گذشته است. همین حالا هم رابطه فوق العاده ای با ساری دارم. اگر این صحنه تکرار شود، می دانم چه کاری باید انجام بدهم. این داستان دقیقا تعبیر همین ضرب المثل است: همه چیز آنطور که از بیرون به نظر می رسد، نیست!

http://www.banounews.ir/fa/News/632484/کپا--از-ساری-عذرخواهی-می‌کنم
بستن   چاپ