آریا بانو
آموزش رج به رج 3 مدل بافت هدبند دخترانه و اسپرت
سه شنبه 5 مرداد 1400 - 07:19:10
آریا بانو - چه چیزی جذاب‌تر از اینکه لباس های زمستانی را خودمان ببافیم!؟ در مطالب قبلی روش بافت دامن بافتنی کلوش ، بافت پاپوش دخترانه و بافت سرهمی نوزاد را ارائه دادیم و در این مطلب قصد داریم به آموزش بافت هدبند بپردازیم.
در این مطلب می خوانید:
بافت هدبند پروانه ای
بافت هدبند مدل پیچ
بافت هدبند مدل کرمی یا برجسته
بافت هدبند پروانه ای

آریا بانو


این مدل هدبند به سادگی بافته می شود و بافت راحتی دارد.
برای شروع به تعداد دلخواه دانه سر اندازید. مدل بافت این هدبند مدل رکن است یعنی در همه رج ها، همه دانه ها یا از زیر بافته می شوند و یا از رو.
طول هدبند باید به اندازه دور سر باشد البته بهتر است 2 الی 3 سانتی متر کمتر باشد تا روی سر بایستد. در اینجا طول هدبند حدود 50 سانتی متر در نظر گرفته شده است.
وقتی بافت هدبند به طول مورد نظر شما رسید، ابتدا و انتهای بافت را به هم بدوزید.
حال یک نخ کاموا را وسط هدبند چند دور سفت بپیچانید و از داخل گره بزنید. هدبند پروانه ای شما آماده است.
بافت هدبند مدل پیچ

آریا بانو


روش بافت بدین صورت است که ابتدا باید 16 تا 18 دانه را سر بیندازید و به صورت کشباف ببافید ( به صورتی یکی زیر و یکی رو و یا دو تا زیر و دو تا رو و …. )‌ به اندازه 18 سانتی متر ببافید. در مرحله بعدی بافت هدبند دانه های بافته شده را به 2 قسمت مساوی تقسیم کنید و هر دسته را جداگانه به اندازه 16 سانتی متر ببافید توجه داشته باشید که هر دو دسته باید اندازه یکدیگر باشند. در این مرحله از بافت هدبند دسته ها را باید به صورت ضربدر از روی یکدیگر رد کنید و دانه ها را دوباره به یک میل بگیرید و هر دو دسته را مثل قبل با یکدیگر ببافید و 18 سانتی متر دوباره به صورت کشباف ببافید و دانه ها را کور کنید و دو سر هدبند را به یکدیگر بدوزید.
بافت هدبند مدل کرمی یا برجسته

آریا بانو


برای شروع این مدل با کاموای چند رنگ 27 دانه سر اندازید. عرض هدبند به دلخواه خودتان است و می توانید آن را بیشتر یا کمتر کنید.
رج اول: 2 دانه رو، 3 دانه زیر، تا انتهای رج به همین ترتیب ادامه دهید.
رج دوم: 2 دانه زیر، 3 دانه رو، تا انتهای رج به همین ترتیب ادامه دهید.
وقتی طول بافت شما برابر با دور سرتان منهای 2 سانتی متر شد، همه دانه ها را کور کرده و ابتدا و انتهای بافت را بهم وصل کنید.
سخن آخر
امیدواریم از این مطلب استفاده لازم را برده باشید و بتوانید براحتی مراحل بافت هدبند را طی کنید. به شما پیشنهاد می‌‌کنیم حتما سری هم به مطالب « آموزش 3 مدل بافت کلاه دخترانه جدید و زیبا » و « آموزش 2 مدل بافت کلاه نقاب دار به بیانی ساده و رج به رج » بزنید.
فراموش نکنید نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

http://www.banounews.ir/fa/News/632475/آموزش-رج-به-رج-3-مدل-بافت-هدبند-دخترانه-و-اسپرت
بستن   چاپ