آریا بانو
دختری 18ساله و نا امیدم
سه شنبه 5 مرداد 1400 - 04:24:09
آریا بانو - خراسان / دختری 18 ساله و پشت کنکوری هستم. وضع مالی پدرم هم خیلی معمولی است. هر وقت به آینده فکر می کنم از زندگی ناامید می شوم. امید و انگیزه ای برای رسیدن به موفقیت ندارم. فقط منتظرم ببینم روزگار چه تصمیمی برایم می گیرد.
پاسخ
مخاطب گرامی، احساس می کنم شما دچار رکود در زندگی شده اید که مهم ترین دلیل آن، نداشتن هدف و تصمیم جدی برای رسیدن به آن است. در پیامک تان خیلی از ناامیدی صحبت کرده و گفته اید پشت کنکوری هستید. به عنوان سوال اول که باید به آن فکر کنید، از شما می پرسم چرا تلاش نمی کنید در کنکور موفق شوید؟
خودتان را نجات دهید
توصیه من به شما این است که ناامیدی، رکود و بی انگیزگی را از همین امروز کنار بگذارید و سعی کنید در زندگی تان، انگیزه هایی برای خودتان ایجاد کنید. خلاقیت داشته باشید و سعی کنید از فرصت ها به بهترین نحو استفاده کنید. توجه داشته باشید که کمبود انرژی، بی انگیزگی و افسردگی دست و پایتان را محکم می بندد و کم کم تمام زندگی تان را از شما می گیرد.
نقشه زندگی تان را طرح ریزی کنید
اگر می خواهید انگیزه تان برای زندگی کردن بالا برود، باید اول در زندگی هدفی را برای خودتان انتخاب کنید. به طور مثال، انتخاب شغل مناسب یا رشته تحصیلی بسته به علایق و سلایق شخصی تان، تاثیرگذارترین قدم برای تغییر شرایط تان است. بعد از انتخاب هدف، گام نهادن در راه رسیدن به هدف تان مهم است. نقشه راه را وقتی برای رسیدن به هدف در دست بگیرید، دیگر هیچ ناامیدی و مشکلی نمی تواند مانع راه تان شود. پیشنهاد و توصیه من به شما دوست عزیز این است که از همین امروز، نقشه زندگی خود را طرح ریزی کنید و گام به گام در جهت پیشبرد اهداف خود قدم بردارید.
تلاش و پشتکارتان را به کار بگیرید
در قدم آخر هم سعی کنید این روزها طوری زندگی کنید که سال ها بعد، به تصمیم ها و رفتارهای امروزتان افتخار کنید. شما مسئول روزهایی هستید که در انتظارتان است و باید برای هرچه بهتر شدن شان، تلاش و پشتکار خود را به کار بگیرید.
نویسنده : فائزه سجادی | روان شناس عمومی

http://www.banounews.ir/fa/News/632079/دختری-18ساله-و-نا-امیدم
بستن   چاپ