آریا بانو
غافلگیری عجیب سریال جنجالی «گاندو»
يکشنبه 3 مرداد 1400 - 00:45:06
آریا بانو - خراسان / پخش فصل دوم سریال سیاسی-جاسوسی شبکه 3 بدون اطلاع قبلی و به شیوه غیر معمول آغاز شد.
پنج شنبه‌ شب بدون اعلام قبلی، قسمت اول از فصل دوم مجموعه تلویزیونی «گاندو» روی آنتن شبکه سه رفت. این سریال که نوروز 1400 هم پخش شده بود، اما نیمه‌کاره مانده بود، این بار قرار است تا 40 قسمت ادامه داشته باشد و به طور کامل روی آنتن برود. «گاندو 2» به کارگردانی جواد افشار و تهیه‌کنندگی مجتبی امینی تا اواخر تابستان روی آنتن شبکه سه خواهد بود.
پخش بدون اعلام
اواخر سال 99 و در حالی که از مجموعه طنز «بوتیمار» به عنوان سریال نوروزی شبکه سه نام برده می‌شد، فصل دوم «گاندو» که در سکوت خبری ساخته شده بود، بدون اطلاع‌رسانی رسمی پخش شد و نخستین سریال جاسوسی یک دهه اخیر لقب گرفت که در نوروز پخش شده است. از ابتدا هم پیش‌بینی می‌شد این سریال پخش پرحاشیه‌ای داشته باشد و همین‌طور هم شد؛ حاشیه‌هایی که به نظر می‌رسید سازندگان در بخش زیادی از آن سهم داشتند. اگرچه با توجه به ماهیت سریال «گاندو» و حساسیت‌های مرتبط با آن، می‌توان پخش بدون اعلام قبلی را یک تصمیم ناگزیر دانست، اما بخشی از حواشی خودساخته این سریال ناگزیر نبوده است.
ارتباط عجیب «گاندو» و انتخابات
«گاندو»ی نوروزی در حالی تمام شد که حواشی آن در فضای مجازی، این تصور عمومی را به وجود آورد که انگار «گاندو» با فشار دولت از آنتن کنار رفته است. اظهارنظر مجتبی امینی تهیه‌کننده هم که ادامه پخش این سریال را به پس از انتخابات ریاست جمهوری موکول کرد، بر این تصور دامن زد. در حالی که به زودی مشخص شد نیمی از «گاندو» هنوز تولید نشده و این سریال در حالی که ناقص بوده، به کنداکتور رسیده است. در انتهای قسمت 13 فصل دوم «گاندو» نیز تیزری کوتاه با زیرنویس «آن چه در فصل بعدی گاندو خواهید دید» روی آنتن رفت و این تصور را به وجود آورد که باقی «گاندو» در قالب فصل سوم پخش خواهد شد. با وجود این «گاندو» در حالی به آنتن بازگشته که عنوان «فصل دوم» را یدک می‌کشد. جالب آن که پس از تکرار 13 قسمت اول، باقی «گاندو 2» پس از آغاز به کار دولت جدید پخش خواهد شد.
تکرار بعد از 4 ماه
«گاندو» در حالی از قسمت نخست به پخش رسیده و قرار است همه 40 قسمت آن کامل روی آنتن برود که پیش از این چنین اتفاقی برای یک سریال تلویزیونی رسانه ملی سابقه نداشت؛ این که یک سریال به صورت ناقص پخش شود و وقتی چند ماه بعد کامل شد، دوباره از اول پخش شود! شبکه سه می‌توانست در روزهای پیش از آغاز قسمت‌های جدید سریال، خلاصه‌ای از قسمت‌های نوروزی را پخش کند، اما تصمیم دیگری گرفت و این مجموعه را از ابتدا روی آنتن برد. با این تصمیم، 13 قسمت نخست «گاندو 2» در کمتر از چهار ماه دو بار از شبکه سه سیما پخش شده است.
نویسنده : مصطفی قاسمیان

http://www.banounews.ir/fa/News/630998/غافلگیری-عجیب-سریال-جنجالی-«گاندو»
بستن   چاپ