آریا بانو
این همان تیمی است که همه نگرانش بودیم
شنبه 2 مرداد 1400 - 22:46:08
آریا بانو - ورزش 3 / سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران، معتقد است اشتباهات کم بازیکنان ایرانی مهم‌ترین دلیل غلبه بر تیم ملی والیبال لهستان بود.
 تیم ملی والیبال ایران در روزی که اشتباهات کمی روی کارهای تیمی و انفرادی داشت، در یک بازی مهیج و پایاپای توانست با نتیجه 3 بر مقابل لهستان، مدعی کسب عنوان قهرمانی به برتری برسد، تا شروع طوفانی در توکیو داشته باشد.
در همین ارتباط با مصطفی کارخانه گفت‌وگویی انجام دادیم تا نظر او را درخصوص این برد دلچسب در اولین گام از رقابت‌های المپیک 2020 توکیو جویا شویم:
*آقای کارخانه سلام و عرض تبریک، به‌عنوان یکی از افراد صاحب‌نظر در جامعه والیبال، بازی امروز تیم ملی والیبال ایران را مقابل لهستان چطور دیدید؟
کارخانه: فوق‌العاده بودند، به نظرم امروز بچه‌های ما مقابل لهستان عالی ظاهر شدند، ما اگر قرار بود یک روز لهستان را آن‌هم در المپیک ببریم باید یک روز کم‌اشتباه را پشت سر می‌گذاشتیم که بچه‌های ما هم انصافاً کم‌اشتباه ظاهر شدند. البته بیشترین خطاهای ما روی خط سرویس بود، اما این را هم در نظر داشته باشید که برای غلبه بر تیمی مثل لهستان باید سرویس‌هایی با ریسک بالا می‌زدیم، اما درنهایت پایان خوشی را تجربه کردیم. ما در حالی بازی را بردیم که ابتدا از این تیم عقب افتادیم. فراموش نکنیم یک ماه پیش همین تیم نایب‌قهرمان جهان شده است.
*برد بسیار باارزشی و البته دلچسبی بود.
کارخانه: صد در صد. اتفاق بزرگ و باارزشی در والیبال رخ داد و بردن لهستان کار بزرگی بود که باید به تک‌تک آن‌ها تبریک گفت. در کل بازهم تأکید می‌کنم که بچه‌ها فوق‌العاده بودند. می‌توانیم بگوییم که بالیاقت و درعین‌حال با شایستگی این دیدار را بردیم. اگر خاطرتان باشد، کمتر از یک ماه پیش همه نسبت به این تیم ابراز نگرانی می‌کردند. اما ظرف کمتر از یک ماه، نشان داده شد که استراتژی‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و همچنین کار فدراسیون درست بوده و درمجموع همه‌چیز عالی بود.
*هرکدام از این بازیکنان لهستان در جای خودشان یک ستاره جهانی محسوب می‌شوند.
کارخانه: ما از هر نظر، نفربه‌نفر، حتی از لئون با آن‌همه عظمتش برتر بودیم. این را هم بگویم که لئون فقط در خط سرویس اثربخشی داشت اما بچه‌های ما در دفاع و حمله اجازه ندادند او بتواند بازی همیشگی خودش را به نمایش بگذارد. کورک هم همین‌طور، او نیز به‌خوبی توسط بچه‌های شایسته ما مهار شد. لهستان آن‌قدر بازیکن خوب دارد که هم‌زمان می‌تواند 3 تیم ملی را روانه مسابقات کند و سرمربی این تیم اصلاً نمی‌داند کدام بازیکن را داخل زمین بگذارد. ما تیم به این بزرگی را بردیم و کار خیلی بزرگی انجام دادیم. البته من معتقدم لیاقت بچه‌های ما خیلی بالاتر از این حرف‌ها است و امیدوارم بازی بعدی را با همین قدرت و انگیزه و وفاق و همبستگی ادامه دهیم. به‌هرحال شروع بسیار خوبی داشتیم.
*آلکنو و نحوه هدایت او را در این بازی چطور دیدید؟
کارخانه: خیلی خوب بود. این در حالی است که او چند روز پیش گفته بود من هنوز کاری نکردم و باید عملکرد من را در المپیک تحلیل کنید. به نظر من گام اول را هم الکنو و هم تیم محکم برداشت. برد همواره شیرینی‌های خاص خودش را دارد، همچنان که باخت تلخ است، نیش و کنایه دارد و درمجموع تبعات بدی را همراه خود می‌آورد.
*درباره نمایش میلاد عبادی پور هم می‌خواستم کمی صحبت کنید. کسی که در این مدت فشار زیادی را متحمل شد.
کارخانه: میلاد امروز عالی بود. اصلاً او همواره در تمام این سال‌ها یکی از باثبات‌ترین بازیکنان ما بوده است. بخشی از امتیازات امروز ما روی دوش میلاد عبادی پور بود و همچنین میثم صالحی که در قطر او بازی می‌کرد. همه عالی بودند. اما باور کنید میلاد عبادی پور یکی از دریافت‌کننده‌های خوب دنیا محسوب می‌شود. به‌هرحال نتایج ایران در لیگ ملت‌ها دلایل مختلفی وجود دارد که در این مقطع جایی برای پرداختن به آن مسابقات نیست. نقد، خوب است درصورتی‌که نقدِ منصفانه باشد، نباید خدانکرده در لوای انتقاد بخواهیم تیم را تخریب کنیم.
* سعید معروف بازهم توانایی‌های خودش را به‌عنوان پاسور و کاپیتان ثابت کرد.
کارخانه: سعید عالی عالی ... . موسوی عالی، مجرد عالی، همه بچه‌ها یکی از یکی بهتر بودند. امیر غفور عالی، میلاد عالی، مرندی بعد از دو سال دوری عالی ظاهر شد و من از بازی تک‌تک بچه‌ها لذت بردم.
*به‌عنوان آخرین سؤال، آیا الآن زود است که از سکوی المپیک صحبت کنیم؟
کارخانه: بله الآن زود است. ما نباید بچه‌ها را با این‌گونه انتظارات تحت‌فشار قرار دهیم. یقیناً توان ما بازهم بیشتر از این است. به‌هرحال این بازی اول بود و ست اول را ما با استرس بازی کردیم اما بالاخره بازی را بردیم. در والیبال اولین هدف برد است. برد حرکت رو جلو است و امیدوارم این بردها ادامه داشته باشد.

http://www.banounews.ir/fa/News/630894/این-همان-تیمی-است-که-همه-نگرانش-بودیم
بستن   چاپ