آریا بانو
برترین‌های بخش قصه‌گویی جشنواره شمس و مولانا معرفی شدند
شنبه 2 مرداد 1400 - 22:35:26
آریا بانو - ایبنا / حسین عباسی، فرماندار شهرستان خوی، گفت: آمنه داداشی از سراب با امتیاز 100، تیما ریاحی از گرگان با امتیاز 88.75 و ستاره صولت از ارومیه با امتیاز 82.75 حائز کسب رتبه‌های اول تا سوم این جشنواره شدند.
وی افزود: عایشه محمودی از مهاباد با امتیاز 81.75، شیدا ساعی از شیراز با امتیاز 81 و بهنوش بساک از اهواز با امتیاز 80.75 هم به عنوان رتبه‌های سوم تا ششم شناخته شدند.
فرماندار خوی گفت: بر اساس آیین‌نامه این بخش از جشنواره، قصه تصویری این افراد برای انتخاب قصه‌گوی برتر از نگاه مردم طی روزهای آینده در بستر مجازی موسسه تولیت شمس تبریزی به نشانی instagram/shamsetabriz.khoy بارگذاری خواهد شد تا نفر برتر پویش مردمی نیز انتخاب شود.
به گفته وی، مقرر است این بخش از جشنواره شمس و مولانا همزمان با جشنواره موسیقی و نقاشی در آبان‌ماه سال‌جاری در شهرستان خوی ـ دارالقرار شمس تبریزی ـ برگزار شود.
فرماندار خوی ادامه داد: کتاب «تماشای خورشید» که منتخب پند و اندرزهای شمس تبریزی از «مقالات شمس» بوده، توسط بهنام رجب پور و حسین صبوری با هدف ترویج افکار متعالی شمس تبریزی در سطح جهانی و معرفی هرچه بیشتر آرامگاه شمس تبریزی از فارسی به انگلیسی ترجمه شد.
این مسئول ادامه داد: عباس زریاب خویی در حوزه تاریخ و فلسفه، سید منصور دیبا در حوزه شعر معاصر، بهنام رجب پور در حوزه ترجمه، محرم زینال‌زاده در عرصه بازیگری، رباب پورعسگر در حوزه ترجمه رمان، علیرضا ذیحق در حوزه ادبیات داستانی و علی ظفرخواه در حوزه فولکلورپژوهی از جمله فرهیختگان و هنرمندان شهرستان خوی محسوب می‌شوند.
وی بیان کرد: کتاب مقالات شمس شامل مطالب ارزنده‌ای با موضوع عرفان است؛ این کتاب سوال و جواب‌های شمس و مولانا و مریدان و منکران آنان را دربرمی‌گیرد و توسط شاگردان وی گردآوری شد.

http://www.banounews.ir/fa/News/630847/برترین‌های-بخش-قصه‌گویی-جشنواره-شمس-و-مولانا-معرفی-شدند
بستن   چاپ